[Win XP SP1] WMP6.4 ipv WMP9

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik wil dat m'n *.avi's en *.mpg's standaard worden geopend in WMP6.4 (mplayer2.exe dus), en NIET in WMP9.

Als ik dat zo instel (rechts klik en "open with", "mplayer2.exe" en "always use this program", openen ze nog altijd in WMP9.
Als ik via "add remove programs" "enable acces to this program" bij media player uitzet, openen ze nog altijd in WMP9.
Als ik de "system file protection" uitzet, en wmplayer.exe (WMP9) delete, springt ie toch terug op z'n plaats, en ... openen ze dus nog altijd in WMP9.

Kan ik nog wat proberen?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet niet of de mogelijkheid nog bestaat in WMP9, maar in de opties (Options -> File Types) van WMP7/8 kun je de formaten die je niet wil afspelen met deze recentere versie uitvinken. Daarna stel je in WMP6.4 in de opties (View -> Options -> Format) in dat WMP6.4 deze formwaten moet afspelen.

Dat werkt hier alleszins probleemloos om te beletten dat WMP7/8 zou gebruikt worden. Een andere optie is natuurlijk WMP7/8/9 eraf zwieren.

• Shaidar
Dat heb ik ook geprobeerd, maar blijkbaar 'delen' WMP6.4 en WMP9 dezelfde lijst met bestandstypes die ze kunnen afspelen. Als ik alles aanvink in WMP6.4, en niets in WMP9, en ik dubbelklik op een *.avi, dan opent ie toch in WMP9.

WMP9 eraf zwieren ... ik heb 'm geuninstalled via 'add remove software', maar ie staat er nog steeds op! Ik wil 'm eigelijk ook niet uninstallen, maar ik wil zelf kiezen wanneer ie gebruikt mag worden.

• Shaidar
Niemand heeft hier een oplossing voor?

Niemand gebruikt onder Windows XP Media Player 6.4, en heeft niet 't zelfde probleem?

Verwijderd

bij mij werkt het prima om ze inderdaad in WM9 uit te vinken en in Mplayer2 weer te claimen.

Je kunt ook nog via het bestand zelf uitmaken waarmee het OS het bestand opent, mischien heb je daar nog wat aan.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm nu je het zegt, toen ik wmp9 pas had geinstalleerd. Ging hij me avi's ook automatisch met wmp9 afspelen, terwijl ik toch deed: openen met... altijd wmp6.4 gebruiken om dit type bestand te openen.

ik weet niet precies meer wat ik gedaan heb, maar bij mij opent hij gewoon nu met wmp6.4 ipv met 9. Het KAN dus wel wat jij wilt.

ik zie al wat ik gedaan heb:
ga naar wmp9 -> extra -> opties.. -> bestandstypen -> ik heb alles uitgevinkt behalve *.AIFF. Het heeft bij mij geholpen dus. probeer het nogmaals zou ik zeggen.

met bestandstype heb ik in wmp6.4 nix gedaan. ik had bovenstaande gedaan en daarna naar een avi gegaan, en toen openen met.. -> altijd openen met wmp6.4

• Shaidar
Bij deze installatie doet ie't dus wel op de manier hierboven beschreven...

Ergens een bug die bij een of andere update moet verholpen zijn? Wie weet ...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
shaidar schreef op 02 december 2003 @ 22:15:
Bij deze installatie doet ie't dus wel op de manier hierboven beschreven...

Ergens een bug die bij een of andere update moet verholpen zijn? Wie weet ...
Is anders Media Player Classic geen optie, is iig bijna dezelfde interface.

http://www.divx-digest.co...media_player_classic.html

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nielson schreef op 03 december 2003 @ 10:38:
[...]

Is anders Media Player Classic geen optie, is iig bijna dezelfde interface.

http://www.divx-digest.co...media_player_classic.html
Lees eens goed waar ze het over hebben?
shaidar schreef op 06 maart 2003 @ 00:11:
Ik wil dat m'n *.avi's en *.mpg's standaard worden geopend in WMP6.4 (mplayer2.exe dus), en NIET in WMP9.
Juistum...

[ Voor 27% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-12-2003 11:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Smultie
  • Niet online
media player classic is een uitgebreide wmp 6.4 kan ook DVD realmedia, quicktime enz spelen

• Nielson
  • Laatst online: 00:06
Illegal_Alien schreef op 03 december 2003 @ 11:11:
[...]

Lees eens goed waar ze het over hebben?

[...]

Juistum...
:? Waar slaat dat nu weer op ? Hij heeft het over de standaard Mediaplayer 6.4 die in elke Windows versie vanaf W98(SE?) zit (als mplayer2.exe), ik heb het over Media Player Classic.
Pagina: 1