The sims beestenboel crashed???

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Topicstarter
IK heb hier de orginele versie van de The Sims Beestenboel, maar hij wil niet lopen onder XP pro.
Hij laadt tot het eerste veld en dan gaat die terug naar mijn desktop.
Ik heb al in allerlei forums gezocht en heb ook al een patch, maar dat helpt ook al niet , ook heb ik verschillende nvidea drivers geprobeert maar tevergeefs.
Een paar maanden geleden deed die het wel nog.
Iemand ook dit probleem en evt een oplossing????

searisk

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:53
Lees dit even Strenger modbeleid in SPV!, en vul je post aan. Dan is het wat makkelijker om de oorzaak te vinden. ;)

There is no magic.

Verwijderd

darmit schreef op 06 March 2003 @ 00:05:
IK heb hier de orginele versie van de The Sims Beestenboel, maar hij wil niet lopen onder XP pro.
Hij laadt tot het eerste veld en dan gaat die terug naar mijn desktop.
Ik heb al in allerlei forums gezocht en heb ook al een patch, maar dat helpt ook al niet , ook heb ik verschillende nvidea drivers geprobeert maar tevergeefs.
Een paar maanden geleden deed die het wel nog.
Iemand ook dit probleem en evt een oplossing????
heb je geen driver update gedaan of iets... als hij het heeft gedaan is er nu een stukkie software (als je geen hardware vervangen hebt) dat in de weg staat. Re-intal helpt niet?

• darmit

darmit

Topicstarter
specs zijn amd tb1.200ghz
gforce 2 mmx (asus 7100)
512 mb
ac 97 sound onboard
de patch is versie 1.1

We hadden al geprobeerd om alle sims 1 voor 1 te installeren en telkens even testen.
Ze werkten allemaal tot dat we aan de Beestenboel kwamen ( die notabene XP compatible is)
Heb ook al al bij google gezocht en bij meerdere sims sites, hier gaven ze aan dat een paar ext. moest toevoegen aan de snelkoppeling, wat ik ook geprobeerd heb maar niets werkte.

searisk

• darmit

darmit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 00:12:
[...]

heb je geen driver update gedaan of iets... als hij het heeft gedaan is er nu een stukkie software (als je geen hardware vervangen hebt) dat in de weg staat. Re-intal helpt niet?
Het enigste wat vervangen is was het moederbord, maar het problem was daarvoor ook al daarvoor, en ja we hbben alles al 2x gerinstalled

searisk

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hier hetzelfde probleem:

Win XP (home, NL, legaal) met the Sims (legaal), the Sims Party (legaal). Dit werkt gewoon onder Win XP. Zodra The Sims Unleashed / beestenboel (ook legaal) erop gaat, dan crasht het spel terug naar de desktop zodra de buurt in beeld komt. Er komt dan nog een venster in beeld, dat te kort zichtbaar is om te lezen. De add-ons zijn in ieder geval in de goeie volgorde geinstalleerd.

Het installeren van de Unleashed update helpt helaas niets...

Win XP Home NL, met SP1
HP Pavilion 7880 met een Athlon 1,1 GHz en 384 mb PC133
Laatste WHQL certified nVidia drivers
Laatste officiele 4-in-1 Hyperion VIA drivers
Alle windows XP updates
NAV2002 up-to-date. Maakt niet uit of de virusscanner uit staat of niet.

Ergens vermoedt ik dat het te maken heeft met servicepack 1 :| maar zeker weten doe ik dat niet. Het spel draaien in Win98 / Win ME mode helpt niet, en ook in Win 2000 compatibility mode crasht het spel terug naar de desktop.

Ik ga eerst eens kijken of SP1 te de-installeren valt, en daarna ga ik toch misschien maar eens proberen of ik een NoCD patch los kan laten op de officiele install, want het zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de CD kopieerbeveiliging opspeelt.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 06-03-2003 16:57 . Reden: Win98/ME glitch werd *usernaam ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• darmit

darmit

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik dit gevonden en het werkte ook nog. Ik had alleen die iviaudio.ax, deze inderdaad hernoemt en er .bak achtergezet , en alles liep weer.
veel succes voor iedereen die hetzelfde probleem had.

What we will need to do is to rename a codec file labeled ac3audio.ax, located C:\windows\system32\ folder, in order to resolve the issue. To do this, follow the steps below:

a. Double-click "My Computer"
b. Double-click the "C" drive
c. Double-click the "Windows" folder
d. Double-click the "System32" folder
e. Right-Click the "ac3audio.ax and choose "rename"
f. Rename the file to "ac3audio.ax.bak".

Once you've done that, start the game normally and it should load just fine. If that does not work, try renaming the iviaudio.ax to iviaudio.ax.bak (which will be located in the same folder as ac3audio.ax) and see if that helps.

searisk

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

_/-\o_

Het werkte hier ook, even ac3audio.ax ( dus niet iviaudio.ax bij mij ) hernoemen, en het draait weer. Dankjewel!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Hoe zetten jullie die beestenboel cd er bij dan?
Bij iemand die de de luxe sims heeft en die (orig.) cd zie ik 1 map en 2 cab bestanden op de cd.
Hoe installeer/copieer je dat bij de bestaande sims de luxe game!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik weet vrij wel zeker dat hij een autoplay functie heeft, met andere woorden, CD in de CDrom speler leggen en wachten op de autoplay functie.

Als dat niet zo is kan het ook zijn dat je CD beschadigd is, dan is het gewoon een kwestie van contact met EA op nemen, hoe je aan een nieuw exemplaar kunt komen, tenslotte, je betaald voor het gebruik mogen maken van het spel, niet voor het medium waar het spel op staat ;)

Wat je vooral niet moet doen is als een gek oude sims topics gaan kicken die verder niets met jou probleem te maken heeft
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.