Toon posts:

geen beeld meer na ram toevoeging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een machientje hier staan, waar een abit kt7-raid mobo inzit, met een duron 1 ghz.
Er zat 256 mb pc133 in, en nadat ik nog eens zo een reeptje op de kop had getikt, wilde ik die er bij prikken.
Nadat ik er dus 512 in had zitten, stond er op het scherm nog steeds 256.
Ik heb de reepjes verwisseld, en alle combinaties gebruikt, 3 rambanken, 2 reepjes dus.
maar constant zag mijn machine alleen 256 mb.
Nadat ik hem in de oude staat had teruggebracht, starte ik de machine weer op, en tot mijn verbazing, ging mijn scherm niet meer aan.
De hdd's gaan draaien, de cdrom draait, alle fans draaien, maar geen beeld.
Ik heb er een diamond viper V550 inzitten, en daarna een diamond viper 4 mb ingedaan.
Geen effect, 2 monitoren geprobeerd, en alles op een andere bak, en daar werkt wel alles goed.
Na een hele avond gekloot, heb ik de rom batterij even uit het mobo getrokken, zodat de bios zou resetten,
Maar, nog steeds geen beeld.
Ook geen rare piepjes als ie opstart, helemaal niks.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

Verwijderd

Processor :( Waarschijnlijk... heb je een mogelijkheid om te testen? Of een PC-shoppie in de buurt die dat kan doen voor je?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe zou ik dat kunnen testen ?
ik heb nog een xp1800+ en een 2400+ liggen, maar die passen niet op dat mobo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 00:08:
hoe zou ik dat kunnen testen ?
ik heb nog een xp1800+ en een 2400+ liggen, maar die passen niet op dat mobo
PC-shoppie in de buurt met een TD of snelbalie ;). geen buurman met processor? Ik zou het trouwens niet uitlenen aan me buurman :P

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Cristal waaruit concludeer jij dat het ze cpu is.

Ik zou eerder denken aan bios resetten/ ram vervangen/ moederbord kapot.
Maar duidelijk niet de cpu.

Geen piepjes terwijl de pc niet eens boot geeft meestal aan dat je moederbordje overleden is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien heb je per ongeluk de 512MB exemplaar erin laten zitten ipv de 256MB? :+

Maargoed, in de Technische PMG FAQ kun je terugvinden hoeveel/welk geheugen je maximaal op je moederbord kan plaatsen. Dikke kans dat het zo'n 512MB reepje met 8 chips is (512Mbit), wat helemaal niet in combinatie met de VIA KT133 chipset gaat werken. Je zult het moeten inruilen voor een 512MB reepje met 16 chips (256Mbit).

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 06-03-2003 06:38 ]

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Heb je al geprobeerd de voedingsstekker even uit het moederbord te trekken en die er na een paar tellen weer in te doen. Hielp bij mij...

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

KabalA!

[ No-Life ]

Is het niet zo dat dat nieuwe reepje ram niet helemaal lekker was en dat daarom je mobo ofiets het begeven heeft ??

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat eens zou weten...

Verwijderd

Nog niet zo lang geleden heb ik hier thuis 2 MB's om zeep geholpen door er een brakke module in te stoppen. Vraag me niet hoe het kan, maar kortsluiting in een geheugenmodule kan dus echt je MB om zeep helpen. Heb nu dan ook 2 MB's liggen die er perfect uitzien & nul doen.. :(
Weet niet of dit relevant is, maar het kan de oorzaak zijn.

Verwijderd

Kep niet zo lang gelden het zelfde gehad:
Alles loopt maar bleef zwart. Had een iets te hooge setting aan gezet.
Clear Cmos via een Jumper hielp niet.
Uiteindelijk mijn 1800+ er uit gehaald en een 800 duron er in gezet en toen ik wel booten.
1800+ er terug in gezet en het weer booten als de oude.

(dit is iets wat ik heb meegemaakt hoeft niet het zelfde te zijn als jouw probleem)

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, maak je mobo eens helemaal kaal op geheugen proc en videokaart na, probeer dan nog eens te booten als hij dan wel werkt alles 1 voor 1 weer terug zetten (bij mij was er helemaal niks kapot)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
"in oude staat teruggebracht" -> Weet je zeker dat je niet dat nieuwe reepje erin hebt laten zitten? Zal niet de eerste keer zijn :?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Black_Adder schreef op 06 March 2003 @ 00:12:
Cristal waaruit concludeer jij dat het ze cpu is.

Ik zou eerder denken aan bios resetten/ ram vervangen/ moederbord kapot.
Maar duidelijk niet de cpu.

Geen piepjes terwijl de pc niet eens boot geeft meestal aan dat je moederbordje overleden is.
Mee eens, ik denk ook dat je mobo gewoon dood is. Maar ja, ook dat zul je moeten testen ff.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat inmiddels bij een computershop, om te testen :)
Maar ik ben bang dat het mijn moederbordje is.
als er iemand nog iets dergelijks in de aanbieding heeft, houdt ik mij aanbevolen :)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ook eens zoiets meegemaakt: P3B-F kapot?
Een hele nacht aan zitten klooien maar niks hielp. De volgende dag aangekomen in de PC shop deed ie het opeens weer :*) Maar ja een P3B-F is onkwetsbaar :z

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels officieel.
Mijn moederbord is van ons heengegaan.
Maar inmiddles alweer een vervanging gevonden :)
Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1