Toon posts:

4 pc's in netwerk met usb ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds 6 uur 3 pc's erbij en heb de afgelopen 5 uur rooddoorlopen ogen gekregen van het lezen van netwerkonerwerpen

Ik heb een adsl usb verbinding, een p4 p2(2x) en een laptop 4 netwerkkaarten en een hub.

Dit sluit je op elkaar aan d.m.v. IP adressen (192.168.0.X) De P4 via de usb ADSl op het internet. resultaat een netwerk, met maar een toegang tot het internet.
so far so good !

Nu wil ik alle 4 de comps op het internet.

Ik weet dat een proxy server er voor is om via alle comps op het internet te komen, en een router zorgt ervoor dat de pakketjes bij de goede comp aankomt.

Moet ik een software matige router en proxyserver in stellen, zoja waarom, en zonee waarom niet, wat gebeurd en dan precies.

Wil iemand mij helpen, ik loop een beetje vast door het grote aanbod aan verschiilende informatie.

BVD

Verwijderd

Topicstarter
o ja en een 6 poorts KVM switch, maar dat heeft weer niks met het netwerk te maken.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Koop een draytek 2200 usb en hang daar je modem aan en aan de andere kant je switch /hub en je ben klaar.

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Software oplossing:

Winrouter op de pc met het modem. Nadelen: Duur (softwarelicenties) en stroomverbruik, PC moet aanstaan, anders geen internet

Hardware oplossingen: Genoemde Draytek router, maar voor dat geld koop je ook een complete Etech modem/router ineen....

Verwijderd

Yup, en voor de softwarevariant moet je op de router, in jouw geval de p4 die direct aan het internet hangt, Internet Connection Sharing activeren (Windows) of een andere routing tool pakken (Sygate, Wingate,.winroute,etc). Zie mijn sig voor meer info.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

of de gratis proxy van analogx via www.analogx.com te verkrijgen.

Copyright and left by SED...

Pagina: 1