[VB6] Programma minimaliseren naar systray

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kent dat wel, ipv dat een programma zich in je taskbar nestelt, gaat ie braafjes naar je systray. Zelf heb ik dat vele liever bij zo'n dingen als Winamp, die ik maar periodiek eens even moet oproepen weer.

Echter, -newbie- lukt me wel om die minimalise naar taskbar uit te schakelen,
maar hier en den MSDN kon er eigenlijk niets nuttig over vertellen.

Iemand een suggestie? Geen code volledig ofzo hé, al zet je me maar al op weg ben ik al heel tevreden :)

Vraagje nog: Als je links klikt op die systemtray icoon en eenmenuutje krijgt, is dat gewoon weer een 'form' eigenlijk of één of andere list-object ?

MSDN zou niet toevallig in het Nederlands bestaan zeker? :P

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

VB, is voor mij een tijdje terug... maar ik vond dit bij de searche. [rml][ VB] Hoe progje in systray ?[/rml][/TOPIC]*Klik*

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 23:54:
VB, is voor mij een tijdje terug... maar ik vond dit bij de searche. [rml][ VB] Hoe progje in systray ?[/rml][/TOPIC]*Klik*
Ok, thanks. En het bevat weer een schitterende URL voor snippets :)

(ik had nochtans op "Visual Basic" "windows" "systray" gezocht en vond dat toen niet)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Mizitras schreef op 05 March 2003 @ 23:52:
Vraagje nog: Als je links klikt op die systemtray icoon en eenmenuutje krijgt, is dat gewoon weer een 'form' eigenlijk of één of andere list-object ?
dit kon ik niet voor je vinden... als ik nog wat tegen kom hoor je het...... maar volgens mij is dit niet hetzelfde als hij een Form. Maar VB is even terug en het is al laat :9

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Dat popup menuutje is gewoon een menu... :)

Volgens mij (lees: als ik graaf in m'n geheugen) staat er op 1 van de Visual Studio cd's een directory met "unsupported" examples, daar staat (weet ik vrijwel zeker) ook een sample om een icoon in de systemtray te krijgen. Mjah er zijn een paar duizend voorbeelden te vinden dus dat zal het probleem niet zijn...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Al gevonden?

www.planet-source-code.com
zoek daar naar Systray... 1000den matches

Verwijderd

TrayArea

deze gebruik ik.

zet in form_unload iets dat je cancel = 1 doet en dan "hide" en trayarea1.visible=true doet ofzo.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 06 maart 2003 @ 11:39:
zet in form_unload iets dat je cancel = 1 doet
Gebruik het QueryUnload event. Unloadmode geeft aan waarom dat event geraised is, ff zoeken in de help voor de juiste waarde (je wilt alleen afvangen dat als er op het X-je wordt gedrukt, de form invisible wordt, ik neem aan dat je je programma zelf wel via een Exit menu (oid) wilt kunnen afsluiten). Als je in de Form_Unload Cancel op 1 zet, kun je je programma niet meer afsluiten...

Exact expert nodig?

Pagina: 1