Toon posts:

Makro aanbieding Laptop ist wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Makro heeft sinds gister een leuke laptop in de aanbieding vind ik, ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbaar laptopje en ja nu heeft lidl en aldi en zelfs de AH een leuke aanbieding, maar die onbekende merken en de verkoop er van in supermarkten dat trekt mij toch niet echt zo. (ok Makro is ook geen speciaalzaak maar komt toch wat betrouwbaarder over)

het gaat om een laptop met de volgende specificaties:

IBM Thinkpad R31.
• Processor: Mobile Intel Celeron 1200 mghz
• Geheugen: 128 MB SDRAM
• Harde schijf: 20 GB (4200 rpm)
• Beeldscherm: 14.1” tft • Modem: 56K V.92
• Video: 32 MB on board
• CD-rom: 24x
• Software: MS Windows XP Home Edition
• Audio boxen : intern SoundBlaser Pro, 16 bit
• Netwerk: 10/100 LAN
• Gewicht: 2.6 kg
• Garantie: 3 jaar carry-in

891.31 incl. moet die kosten, vooral het mer (IBM toch wel iets beter dan de Medions e.d. van de aldi + lidl dacht ik zo) ook de mobile intel celeron klinkt wel goed (ivm accugebruik) de mghz is dan wel niet heel erg hoog, maar ik heb thuis een goede computer staan om mee te gamen enz, deze wil ik meer gebruiken voor school enz.

Dus zegt u maar is dit voor 891 euro een goede aankoop of kanik toch beter gaan voor de AH laptop van 999 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 23:23 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
tjah...
ik vind het maar matig...

wat moet je er op school mee doen???

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
WindowsXP met 128 mb ram is echt dikke bullshit... al helemaal met een 20 gb 4200 rpm HD. Vrolijk swappen wordt dat! 8)7

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Beter ga je op zoek naar een 2e handse echte PIII. Dat is denk ik beter. Daar zit meestal ook 256 mb ram in. Voor ongeveer hetzelfde geld heb je, denk ik, toch een beter systeem, kloksnelheid zal wel lager liggen, maar kijk eens naar Compaq ofzo, dat zijn fijne laptoppers. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
of een laptop van een computerzaak.

Dat medion is volgens mij in duistland wel een (redelijk) groot merk. Ik persoonlijk vond die van de aldi beter. Die van de AH ken ik niet. Ik persoonlijk zou deze niet halen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
als je dan toch een laptop koopt,
en je neemt hem mee naar school,
zorg dan meteen dat er een dvd speler in zit (altijd leuk voor die saaie tussenuren) >-)

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05
Hmz, heb eens even in het boekje gekeken, maar zie ik nu goed dat er alleen maar een trackpoint op zit? Vind je een touchpad niet makkelijker?

Kijk trouwens ook ff naar de Acer Aspire 1302XC, die is volgens mij ook niet eens zo heel fout, en niet veel duurder. Ik weet alleen niet of daar een desktop processor in zit, vrees het wel eigenlijk :/

Verwijderd

hmm voor school.. dat is heel vaag.. ik bedoel stel dat je een grafische opleiding doet, dan doe je op school bijv. veel werk met Maya ofzo, dan is deze laptop te zwak. Wil je er echter alleen schrijfwerk meedoen en lichte applicaties dan lijkt me dit een hele goede oplossing. Vooral vanwege het merk, de garantie niet te vergeten en het feit dat het gewoon een nieuw produkt is.

Misschien kan je voor die prijs 2e hands een beter systeem kopen, maar ja.. dan heb je geen garantie, support, officiele software/tas, wel lichte beschadigingen (een laptop verkoop je natuurlijk niet zo maar)..

Verwijderd

WhizzCat schreef op 05 March 2003 @ 23:45:
Beter ga je op zoek naar een 2e handse echte PIII. Dat is denk ik beter. Daar zit meestal ook 256 mb ram in. Voor ongeveer hetzelfde geld heb je, denk ik, toch een beter systeem, kloksnelheid zal wel lager liggen, maar kijk eens naar Compaq ofzo, dat zijn fijne laptoppers. :)
UUUhhhhmmmmm, ik heb in mijn leven heel wat laptops ter raparatie opgestuurd en 90% was Comp(r)aq. IBM laptops zijn gewoon de meest solide laptops die er zijn, en met die 128 MB ram kan je best werken en anders koop je er toch 128 bij :?. Ik neem aan dat je geen echt zware applicaties gaat draaien. En Laptops zijn geen game-pc's. Dus ja ik zou meer geld uit trekken voor een wat nieuwere Laptop, maar deze voor op school, perfect.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
IBM laptops zijn idd prima. En extra geheugen... pff, die 30 eur ofzo voor 128Mb, dat is t probleem niet.

Ik vind deze laptop echter wel wat magertjes:
- Celeron (naja, dat hoeft niet veel uit te maken, ligt er maar net aan wat je ermee doet)
- 128Mb (druk er zoals gezegd 128 bij)

En verder... mjah.. CDRom, geen dvd/fikker. 20 Gb is ook niet echt bijzonder.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Undertaker2 schreef op 05 March 2003 @ 23:42:
WindowsXP met 128 mb ram is echt dikke bullshit... al helemaal met een 20 gb 4200 rpm HD. Vrolijk swappen wordt dat! 8)7
Jouw opmerking is dikke bullshit. 128 MB is niet veel, maar genoeg om zeer behoorlijk mee te werken (anders zet je er 2000 op, werkt prima). Gezien de specs ga je er toch geen zware grafische toepassingen op doen en dan voldoet 128 MB prima voor een nromale windows omgeving.
Waarom 20 GB niet genoeg zou zijn snap ik ook niet? Wil je soms je hele divx collectie meenemen op je laptop? Het is een mobiel station, geen desktop! Wederom: voor normale Office toepassingen, hier en daar een fotoshop en wat mail/internet echt een prima laptop. MAKRO is erg goed met garanties en IBM is inderdaad degelijk spul. Voor die paar euro's die je goedkoper uit bent dan bij de AH zou ik er een reepje 256 bij prikken (70 euro zo uit mijn hoofd).

de betaler vervuilt

Verwijderd

Inderdaad het is een prima laptop, ik heb zelf al een jaartje de 1 gHz versie, en ja er al 128 MB bijgeprikt. En hij werkt prima, Ik zou er alleen als het kan nog een extra accu bij kopen, je kan er net een filmpje op uit kijken.

Verder draai ik er allerlei grafische programma's op en een paar games. Ik zou zeggen: ren naar de makro en koop die bende :p

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2025
daar sluit ik me helemaal bij aan supasite!
heb de aanbieding ook gezien, en uit ervaring weet ik dat die IBM's gebouwd zijn om mee te nemen, kan je van veel andere merken niet zeggen. Ik zou hem kopen als ik hem nodig had.

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Verwijderd

128 mb ram dikke bullshit op xp?ik heb zelf een laptop waar ook 128mb ram op zit,draait prima xp pro op,geen probleemen en ook niet traag.Dus dat slaat nergens op.

Verwijderd

het ligt eraan wat je erop gaat draaien.. als je patiance en msn erop draait en een ie venstertje, dan draait ie nog wel goed, maar als je 3dsmax of visual studio oid gaat draaien, dan kun je beter ff 3 koppen koffie gaan zetten, aangezien ie dan als een gek moet gaan swappen..(3dsmax is op zo'n laptop ook niet echt lekker lijkt me, heb er laatst 1 op marktplaats gezien met een fireXL erin:D)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Zie de faq, Hoe is dit systeem?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.