Permissie om een map aan te maken in Redhat

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik kan nergens vinden hoe ik mezelf permissie moet geven om een map aan te maken.
Als ik in de terminal bijv. "mkdir /mnt/windows/" doe krijg ik toegang geweigerd.
Ik draai redhat 8.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

su
wachtwoord
mkdir /home/blaat/hoi

Jezelf permissies geven doe je met 'chmod'

Ik denk dat je aan dat woordje en www.google.com ZEKER veel zal vinden ;)

Lees btw dit ook even door: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] ;)

[ Voor 88% gewijzigd door DeMoN op 05-03-2003 23:11 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
De rechten structuur staat in de FAQ uitgelegd, de gang van zaken in NOS in het nieuw in NOS draadje. Onderin dat draadje vind je een opsomming met linkjes naar documentatie van allerlei distributies, ook van RedHat.

Aangezien dit toch een vraag is die basiskennis betreft gaat deze op slot. Die basiskennis kun je onder andere opdoen door manuals te bestuderen.
Succes.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Dit is nogal basiskennis. Zoals DeMoN al aangeeft moet je ook de stickies bovenaan dit forum eens doorlezen. Daar staat namelijk ook de FAQ bij, waar het een en ander over permissies instaat.

Mocht je er daarmee nog niet uitkomen: Met de juiste zoektermen komt google met een hoop resultaten die veel nuttige informatie over dit onderwerp bevatten.

Het is in dit forum de bedoeling dat je eerst zelf zoekt en probeert alvorens je een topic opent. Doe dat volgende keer dus ook aub :)
edit:
uiteraard... :P

Dit topic is gesloten.