Toon posts:

Ram volgorde?merken mengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan op m'n Gigabyte 8PE667 Ultra mobo bij m'n latje Double-sided Apacer 512mb een 256mb bij te steken, maar het moet gebeuren volgens dit tabelletje:
Afbeeldingslocatie: http://anandus.netfirms.com/mem.bmp

Nu, een twinmoss latje van 256mb is Single-sided, maar dan zou het in slot 1 moeten, en het Apacer latje in slot2. Maar ik lees op dit forum (na ff zoeken), dat de beste volgorde van groot naar klein is (alhoewel zonder een echt duidelijke reden te geven :/ ), is het nu echt zo of niet? Zo ja, dan ben ik bijna verplicht om beter een Dsided latje van 512mb bij te kopen
Kan iemand hier meer duidelijkheid in brengen? best S of D sided bijkopen :?

nog ff vraagje tssdoor: Is het beter 2 Latjes van Apacer te hebben dan twinmoss en apacer te mengen :?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Officieel wordt aangeraden geen merken te mengen, maar volgens mij is dit eigen belang, zolang het type geheugen maar hetzelfde is en je niet wilt overclocken (bijv. beide 2100 of 2700) moet het volgens mij geen probleem geven. Grotere latjes geven officieel iets meer vertraging, dus zou van klein naar groot wat mij betreft ook mogen, maar dit gaat in tegen de logica die in mijn hoofd zit dat je met groot moet beginnen :) Ik denk dat als je niet gaat overclocken en je niet het uiterste eruit wilt halen het weinig zal verschillen.

Ceci n'est pas une signature!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 22:40

Sebastiaan

....

sommige no name chipjes willen niet zo goed mengen.
Ik heb nog steeds een 128mb sdr pc133 in mijn kast liggen omdat hij niet wil werken met mijn merkloze 256mb pc133

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verschillende merken moeten gewoon samenwerken :) Persoonlijk doe ik het nooit in m'n eigen main werkbak maar da's om het gedonder al een slag voor te zijn, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat het problemen oplevert in andere bakken (oh, toch één keer, in een heel oude bak).

Ik ben je een beetje kwijt wat betreft je DIMM's en het plaatje zie ik ook niet (kruisje), maar waar je om moet denken is dat je niet meer dan 4 (vier!) side's/rows kunt gebruiken. Dus maximaal twee double-sided DIMM's of één double-sided (wel in het 1e slot plaatsen) én twee single-sided's, zolang je maar niet boven de vier side's uit komt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
beste is altijd in bank 1 kleinste reep en bank 2/3/4 de andere duzz

128
256
256

dikzak

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Let wel op dat de GIGABYTE boarden erg kieskeurig zijn met sommige memory modules.
Ik heb iedere dag wel verschillende GIGABYTE boarden in mijn handen en weet dat dit geldt voor vrijwel alle P4 GIGABYTE boarden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

maakt niet echt uit hoe je 't plaatst

en merken mengen maakt tegenwoordig niet veel meer uit want 't verschilt niet veel meer.

't is niet meer zoals vroegah, compaq geheugen meuk/shit/ellende mengen met normaal geheugen....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reacties :)

Maar wat denken jullie eigenlijk over het nut van 768mb of 1gb ram? En dan spreek ik niet over nu, maar over eind dit jaar ofzo, zal het dan een verschil uitmaken? Er komen nog heel wat goed-uitziende games eraan dit jaar (terwijl veel games NU al 512mb aanraden, binnekort mss meer?....
Ik denk hier vooral bij het dilemma toen de ti4200 uitkwam, "64mb of 128mb?", velen zeiden toen toch 64mb omdat 128mb nog lang niet gebruikt zou worden. Maar het tegendeeel is toch al bewezen vind ik, sommige games hebben al meer dan 64 nodig om alles op 'high' te zetten.

Zelf geraak ik er maar niet uit :(, iemand anders wel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je het kunt betalen, dan moet je het vooral niet laten ;)

Kijk verder ook in de Technische PMG FAQ hoeveel geheugen je nodig hebt B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 22:54:
Dit is dus iets wat in mijn ervaring niet waar is. En juist daarover heb ik ook een vraag (heb effe de search gebruikt om hier info over te vinden).
Laatst namelijk in mijn ouwe pc 256MB Ram bijgeplaatst. Daar zat 't geheugen toen als volgt over de banken verdeeld: 256 - 128 - 256 (133 MHZ), dus 640 MB in totaal zou je zeggen. Helaas, niet dus. Hij gaf slechts 't geheugen aan van de eerste 2 opgeteld. Nu kreeg ik van de week de vraag van iemand die 2 Dimms (PC 2700 / 333MHZ) had geplaatst; 256MB in bank 0 en 512 in bank 1. Eerst 256 dus toen 512. Dit vond de PC niet echt geweldig, dus i.p.v. 768 MB gaf ie 640 MB. Betreffende persoon vond dit geen probleem, aangezien 't een hel was om dat tweede ding erin te krijgen (Fujitsu Siemens Shit Tower). Als 't dus geen kwaad kan wil ie 't dus zo laten zitten en 'm niet de volle 768MB laten gebruiken, maar 640MB.

De vraag is nu dus: Kan dit kwaad?
Bedankt voor evt. reacties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

quote:
Dit is dus iets wat in mijn ervaring niet waar is.
Hiermee wil je dus aangeven dat het bij jou wél uitmaakt. Maar ik zie nergens in je verhaal terug dat jouw probleem is opgelost door even een slotjesdans te doen met de geheugenreepjes..

Anyway, het klinkt gewoon als mobo-compatibiliteit problemen. Kijk eens in de Technische PMG FAQ hoeveel/welk geheugen je maximaal op een mobo kan plaatsen :)
Pagina: 1