[Xing Audiocatalyst]Geen geluid bij geripte mp3-tjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Topicstarter
Ik wil van een paar cds wat songs rippen, daarvoor gebruikte ik altijd Audiocatalyst van Xing, werkte altijd perfect...onder win98 (SE).

Maar nu onder win2k en winXP wil ie niet, hij ript wel netjes de files, je ziet de mp3'tjes ook gewoon in de aangegeven dir staan, maar als je ze wil beluisteren hoor je alleen x min stilte :?

Wie heeft misschien enig idee waar dit aan kan liggen

*topic moet Audiocatalyst zijn...foutje

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 05-03-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Je hebt waarschijnlijk gewoon de Digitale CD-Audio uitstaan, die kun je aanzetten in Surround mixer als je een SoundBlaster hebt of anders gewoon in Volumeregelaar in Windows :) Probeer dat eens

Ik had namelijk hetzelfde probleem maar dan met EAC met LAME en hier stond dus ook nog oepsie poepsie het cd-audio uit :*)

[ Voor 25% gewijzigd door potatox op 05-03-2003 22:52 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Begin al eens met een echt audio-extractieprogramma te gebruiken. AudioCatalyst staat bekend als een van de slechtste ripprogramma's. Het programma dat je wil gebruiken is natuurlijk Exact Audio Copy. Wil je weten waarom, lees dan "Waarom Exact Audio Copy en niet bijvoorbeeld AudioCatalyst of AudioGrabber?" waarin gedetailleerd wordt beschreven wat de tekortkomingen zijn van klassieke audio-extractiesoftware zoals AudioCatalyst tegenover deftige programma's zoals Exact Audio Copy (EAC) met de LAME MP3 encoder.

Exact Audio Copy is niet alleen de beste ripper, het is nog gratis ook. Bovendien is het programma stukken gebruiksvriendelijker dan AudioCatalyst eens je de configuratie achter de rug hebt. Wat meer kun je wensen?

Gebruik EAC eventueel in combinatie met LAME als je naar MP3 wil rippen. Lees zeker de Exact Audio Copy & LAME Snelstarthandleiding om EAC en LAME te installeren en correct te configureren in minder dan 10 minuten. Dan kun je ook deftige rips maken!

EAC gebruikt net een methode om audio in te lezen die fouten elimineert. Door een sector tweemaal in te lezen en te vergelijken kan EAC met zeer grote zekerheid vaststellen wanneer een sector correct of fout was ingelezen. Immers, wanneer beide sectoren identiek zijn dan is deze met zeer grote waarschijnlijkheid correct ingelezen. Zijn ze verschillend dan is minstens een van de sectoren fout ingelezen en zal EAC opnieuw trachten de data te achterhalen.
Indien nodig kan EAC tot 82 maal toe de sector herlezen om de data te achterhalen en wanneer dat faalt dan zal EAC exact de positie van de fout aanduiden zodat je achteraf weet waar precies de fou is. Dan kun je in enkele seconden deze 'suspicious positions' beluisteren en beoordelen of je werkelijk een fout hoort of niet.
Bij andere software zoals AudioCatalyst heb je er maar het raden naar of er leesfouten optraden omdat de software die fouten niet kan detecteren. En zelfs wanneer het programma een fout aanduidde dan weet je nog steeds niet waar en kun je de hele track gaan beluisteren. Dan kun je misschien denken, ik rip enkel nieuwe cd's - daar staan geen fouten op. Dan ben je toch wel mooi mis. Dikwijls bevatten gloednieuwe cd's reeds fouten door kleine onregelmatigheden in het persprocedé. Als je bibliotheek-cd's ript dan kun je bijna niet te buiten een secure ripper als EAC. Die schijfjes zien er vaak erger uit dan een schaatspiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_PoTaToX_ schreef op 05 March 2003 @ 22:47:
Je hebt waarschijnlijk gewoon de Digitale CD-Audio uitstaan, die kun je aanzetten in Surround mixer als je een SoundBlaster hebt of anders gewoon in Volumeregelaar in Windows :) Probeer dat eens

Ik had namelijk hetzelfde probleem maar dan met EAC met LAME en hier stond dus ook nog oepsie poepsie het cd-audio uit :*)
Als je "CD-audio" @ volume bedoelt...dan is die het niet :(
Andere mp3'tjes en cd's kan ik gewoon wel beluisteren...
Hey thxs, dat zal ik zeker eens proberen.

[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 05-03-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Anoniem: 33810 schreef op 05 March 2003 @ 22:53:
[...]

Als je "CD-audio" @ volume bedoelt...dan is die het niet :(
Andere mp3'tjes en cd's kan ik gewoon wel beluisteren...
nee dat bedoel ik natuurlijk niet :r

Volumeregeling -> Opties -> opnemen en CD Audio aanvinken

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_PoTaToX_ schreef op 05 maart 2003 @ 22:56:
[...]

nee dat bedoel ik natuurlijk niet :r

Volumeregeling -> Opties -> opnemen en CD Audio aanvinken
"Select" staat daar aangevinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Anoniem: 33810 schreef op 05 maart 2003 @ 22:57:
[...]

"Select" staat daar aangevinkt...
Wel bij opnemen? Als dat zo is en het nog steeds niet werkt weet ik het probleem niet op te lossen :( dis was bij mij wel het probleem eerst ;) Maar lees ook ff goed die hierboven staande post door over EAC + LAME, zodat je wat betere MP3'z kunt maken :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
het verschil in kwaliteit tussen LAME en Xing is echt enorm!
Xing gaat misschien erg snel , maar 192kbps Xing mp3s klinken nog slechter dan 128kbps LAME mp3s....ik heb vroeger de fout gemaakt een aantal cd's te rippen met Xing, echt heel erg jammer :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

dit topic gaat verder niet over EAC/Audiograbber/Audiocatalyst, maar waarom de gebruiker geen geluid in z'n mp3'tjes krijgt met Audiocatalyst (een Windows-user met probs op Linux wijzen stelt men ook niet op prijs, is wel wat ingrijpender, maar toch...)...

Misschien domme vraag, maar gebruik je ASPI om muziek van CD te rippen of Analog (of MSCDEX Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif) :?

Als je Analog gebruikt, zou ik hem op ASPI zetten, indien mogelijk... kan dit niet, dan zou ik maar eens controleren of je een audio-kabeltje hebt hangen tussen je geluidskaart en de CD-speler die je gebruikt voor het rippen (kan je ook simpel testen door even een audio-cd erin te drukken en kijken of je die hoort bij het afspelen)... Als je deze niet hebt, dan kan je je CD-speler instellen om audio via de IDE-kabel en dus Windows naar je geluidskaart te sturen. Dit kan als volgt (ik ga van een NL Windows uit):

Rechtermuisklik op "Deze Computer" --> Eigenschappen --> Tabje "Hardware" --> Button "Apparaatbeheer" (bij Win2k ongeveer in het midden) --> Daarna "DVD-/cd-rom-stations"...

Vervolgens dubbelklik je op de betreffende CD-speler --> Tabje "Eigenschappen" --> "Digitale audio voor deze cd-rom speler inschakelen" aanvinken en op "OK" klikken... PC is even bezig en daarna is het klaar... probeer nu nog maar eens :Y)

Succes >:)

[ Voor 8% gewijzigd door NoBody op 05-03-2003 23:40 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Anoniem: 33810 schreef op 05 maart 2003 @ 22:43:
*topic moet Audiocatalyst zijn...foutje
Dit soort dingen kun je doorgeven in Schop een Modje, of via topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-knopje bovenaan een topic). Ik heb hem bij deze aangepast voor je :).
Pagina: 1