Toon posts:

Toshiba processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba 4070cds met een celeron 366 .Kan ik die vervangen door een pentium 3 500Mhz want ik heb een externe cdrw gekocht die minimaal P3 500Mhz nodig heeft of weet iemand er een oplossing voor.
Joop de Rooij

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

Flexx

This side up

Nee, de CPU zit op het moederbord gesoldeerd. Ik denk niet dat je die er af kan krijgen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik neem aan dat het hier om een laptop gaat?
Dan kan je het vergeten. De kans is groot dat die 366 op een chipset draait met een 66MHz FSB (440LX bijv. Een 440BX kan ook maar verwacht ik niet), terwijl de P3 een 100MHz FSB vereist. Daarnaast zijn laptops niet gebouwd om een andere cpu in te bouwen (laat staan dat je een mobiele variant van de P3-500 kan vinden op de markt - de desktopversie is een slot1 cpu en die past niet echt in je laptop :P )

Ik zou zeggen: probeer het gewoon. Als het werkt merk je het vanzelf. Werkt het niet, beetje pielen met instellingen en anders andere laptop kopen :)

[ Voor 5% gewijzigd door MrTinux op 05-03-2003 22:45 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ik zou zeggen, eerst proberen met de oude processor, wie weet werkt het wel, maar dan op lagere snelheid. CPU van een laptop upgraden is niet echt een alledaagse klus.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Laptop cpu's upgraden loont de moeite absoluut niet. In jouw geval betwijfel ik het overigens ten zeerste of het wel kan. Bel/mail Toshiba voor het 'verlossende' woord zou ik zeggen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Heb zelf een Toshiba met k6-2 400 gehad. Voor de grap open gehaald, een 300 erin gedrukt (zat gwoon in een socketje) .... doet nix, 450 erin.....doet nix.....Toshiba gebeld.....zeggen nix :p Ofwel: vergeet het maar.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Die Toshiba kan je niet upgraden (meen ik mij te herinneren van mijn dagen in de HW-repair).
Meeste portables zit de CPU vast op het mainboard, daarom dat het ganse binnenwerk moet vervangen worden als de CPU defect is.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Wazige topictitel, toshiba maakt geen cpu's 8)7

Laptops upgraden is, afgezien van geheugen en eventueel HD, niet interresant. Ik weet niet wat voor externe brander je precies hebt gekocht, maar op die Celly kun je ook makkelijk cd's branden, mogelijk moet je de snelheid iets lager instellen.

Het is echt niet zo dat die schrijver "ziet" dat je "maar" en celly hebt en vervolgens dienst zou weigeren.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 06 maart 2003 @ 18:13:
Wazige topictitel, toshiba maakt geen cpu's 8)7

Laptops upgraden is, afgezien van geheugen en eventueel HD, niet interresant. Ik weet niet wat voor externe brander je precies hebt gekocht, maar op die Celly kun je ook makkelijk cd's branden, mogelijk moet je de snelheid iets lager instellen.

Het is echt niet zo dat die schrijver "ziet" dat je "maar" en celly hebt en vervolgens dienst zou weigeren.
en die writer is vast ook wel burn proof? ( of zijn er nog writers op de markt die dat niet zijn :? )

op zich kan je met een p166 en een goede writer ook wel een cd vol bakken. t zal alleen wat langer duren

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik hád het kunnen weten 8)7

Maar ik bedoelde meer x86 compatible cpu's voor consumenten, en die maken ze afaik niet ;)

En de startpost ging trouwens ook niet over toshiba cpu's :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1