Poorten geblokkeerd op Apple Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 09:11
Hallo Mensen,

Een interessant probleem. Op mijn school zijn er op het Apple-netwerk diverse zaken geblokkeerd. Hieronder vallen bijvoorbeeld het installeren van software en het gebruiken van bepaalde poorten.

Nu ben ik inmiddels zover dat ik MSN Messenger kan draaien op de MAC door het programmaatje vanaf een RW te draaien. Alleen je raadt het al, verbinding maken is niet mogelijk. Ik heb de juiste proxy's e.d. ingevuld bij de settings alleen hij weigert gewoon te connecten.

Conclusie : De poort(en) die MSN Messenger gebruikt zijn geblokkeerd. Nu zijn er eenvoudige 'tunnel-proggies' die deze blokkade's omzeilen door de poorten te redirecten via HTTP (wat dus niet geblokkeerd is). Ik kan dit soort stuff echter niet vinden voor Apple's!

Iemand enig idee hoe ik de boel toch draaiende kan krijgen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Hier stonden domme dingen

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 22:36 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Het omzeilen van beveiliging in welke vorm dan ook werken we niet aan mee. Ook niet wanneer het in een bepaald specifiek geval te rechtvaardigen is, de informatie die in het topic voorbij komt kan namelijk ook door kwaadwillende misbruikt worden.

Overigens kan ik dit (andere dingen dan schoolwerk willen doen op school) niet echt een legitieme rechtvaardiging noemen. De maatregelen vanuit de school zullen niet voor niets getroffen zijn, en ik gok dat MSN, IRC, kazaa niet onder het primaire doel van een schoolcomputer vallen ;)

© Negotiator

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.