Toon posts:

P4 2.0 Loopt te Stressen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor mijn eigen een P4 2.0 server op een Intel D845PEBT2 Mobo.
staat al een ruim een week aan en dan begint het stressen Cpu gebruik coninue op 100%.
Ik opnieuw installen nog steeds het zelfde ikke Linux Downloaden installen en ja nog steed het zelfde Kan iemand mij mischien vertellen wat het probleem kan zijn ik heb alles al vervangen voor iets anders behalve Cpu en Mobo die cpu is een jaar oud alleen Mobo een maand oud

Verwijderd

probeer een andere processor misschien ligt het daaraan ofzow dunno?!?

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:42
Als je het niet weet moet je ook niet antwoorden |:(

Kijk eens even naar je cooler, misschien is deze kapot gegaan, waardoor de CPU downclockt en uiteindelijk op 100% gebruik uitkomt. (Omdat hij zo weinig mhz heeft).

Verwijderd

Topicstarter
maar het probleem is alleen als er een Besturingsysteem is opgestrat als je hem in de bios op hardware monitor zet staat hij netjes idle en bij verse instal van 2000 Server voila hij begint gelijk 100% en als je dan kijt bij niet active Systeemprossen staat er 99% en Cpu is wel coninue 50 Graden

Verwijderd

Topicstarter
Coole is nieuw een origginele p4 cooler voor de p4 2.667 (Van Mijn stage gekregen) en keolbok is koud nisk echt warm in de kast

• DutchCommando
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 22:39:
maar het probleem is alleen als er een Besturingsysteem is opgestrat als je hem in de bios op hardware monitor zet staat hij netjes idle en bij verse instal van 2000 Server voila hij begint gelijk 100% en als je dan kijt bij niet active Systeemprossen staat er 99% en Cpu is wel coninue 50 Graden
50 graden is behoorlijk heet voor zo'n P4 CPU. Als je in het BIOS zit word je processor eigenlijk (bijna) niet gebruikt. Zoals ik al heb vermeld: Die cooler is het probleem, overduidelijk.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Okee... er is ook nog zoiets als een Edit knop! Dus even bij het toevoegen van informatie géén nieuwe reply maken (zie FAQ). En graag punten, komma's en alinea's gebruiken, dat leest wat makkelijker (het is hier geen MSN).

"bij verse instal van 2000 Server voila hij begint gelijk 100% en als je dan kijt bij niet active Systeemprossen staat er 99%"

Dat is normaal, dat is het Idle process, wat Windows 2000 altijd opstart, juist om de processor koel te houden. 50°C is wel een beetje hoog vind ik, wie weet zit die koeler er niet goed op (koelpasta gebruikt)?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:40:
Coole is nieuw een origginele p4 cooler voor de p4 2.667 (Van Mijn stage gekregen) en keolbok is koud nisk echt warm in de kast
Als je cpu 50 gradne is en je koelblok blijft koud weet je meteen waar het aan ligt :)
Kijk eens of je de koeler goed gemonteerd hebt (met de juiste hoeveelheid koelpasta), en of ie wel geschikt is voor jouw sockettype (ik heb namelijk het idee dat er verschillende sockets gebruikt worden door diverse soorten p4)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zet er gewoon dat koelblok op en zet hem aan netje stabiel en idle, dan installen niks aan de aan de hand aller erop
Dhcp
Dns
Inlogeen

na alles geinstalled niks aan de hand dus ikke lekker aan laten staan netjes continue 23 25 graden en dan op een dag je kijk zo eend op je hardcano 5 die erin zit ej ja hoor casetemp 60 graden gewoon zo in eens

Verwijderd

Topicstarter
tegenwoordig i elke P4 socket 478 en niks anders

• DutchCommando
Duracell schreef op 05 March 2003 @ 22:45:
[...]

ik heb namelijk het idee dat er verschillende sockets gebruikt worden door diverse soorten p4
Socket 478 en 423 ofzo (van de 423 weet ik het niet zeker).

Verwijderd

Topicstarter
DutchCommando schreef op 05 March 2003 @ 22:49:
[...]

Socket 478 en 438 ofzo (van de 438 weet ik het niet zeker).
eerst had je Socket 423 en toen ineens zijn ze overgestapt op 478

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het aan de cpu zal liggen die heeft al 6 mobo gehad of zo en dit de zevende al zo nu en dan al een pinnetje krom gestaan nou terug buigen en werken maar

• DutchCommando
Over die temperatuur van 50C: http://www.ditishumor.nl/frans/01.jpg hier zie ik dat je een niet al te beste airflow creeert, je hebt drie intakes voorin en een outtake in de voeding, maar die outtake zit best wel hoog, dus moet de lucht een langere weg afleggen. De processor ligt niet precies in de luchtstroom.

EDIT: Wil je aub wat meer punten en komma's gebruiken. Thx :)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchCommando op 05-03-2003 22:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:54:
ik denk dat het aan de cpu zal liggen die heeft al 6 mobo gehad of zo en dit de zevende al zo nu en dan al een pinnetje krom gestaan nou terug buigen en werken maar
Tjonge. Kan je niet normaal tikken, een hoofdletter hier, een kommaatje daar.
Zou een stuk makkelijker lezen!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Heb je je cpu ook al voorzichtig met je vingers aangeraakt als je em net uitzet? Ik heb dit ook een keer gehad, (p4 socket 423). De "computerwinkel" was vergeten er koelpasta op te doen. Mijn proc. werd ook iets van 60 graden en was ook altijd rond de 60 a 70 graden idle. Stressed was hij rond de 80 en begon hij idd te downclocken.

Verwijderd

Topicstarter
hehe Dutchcommando dat is een Topic die voor een vriend van me had geplaatst omdat zijn Got Account niet meer werkte ik had het over mijn server :P

Verwijderd

Topicstarter
je haalt er dat Blokje niet 1 twee van af hoor maar ja dat heb ik gadaan maar hij is wel continue Stressed in windows / Linux vandaar de hoge Temp

• DutchCommando
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 23:03:
hehe Dutchcommando dat is een Topic die voor een vriend van me had geplaatst omdat zijn Got Account niet meer werkte ik had het over mijn server :P
Hier vermeld je dat de pc in kwestie een P4 2,0 Ghz is, en in het Casemod topic vermeld je precies hetzelfde bij de specs, ik denk dat we het hier over dezelfde PC hebben. Alleen probeer jij al onze mogelijk oplossingen en tips te ontwijken.

Ik ga alvast niet meer zoeken...

EDIT: Er bestaat een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchCommando op 05-03-2003 23:07 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

The_Monkey: wil je in het vervolg jouw postings wat leesbaarder maken door interpunctie te gebruiken? Het is hier geen chatforum :| Daarnaast raad ik je ook dringend aan om in het vervolg het edit-knopje te gebruiken in plaats van om monologen te posten.

Daarnaast gaat dit topic werkelijk nérgens over. Probeer het eens op www.beginnersweb.nl, www.iksnaphetniet.nl, dat past beter bij je niveau. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette), daar staat meer hierover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.