Toon posts:

Uitdaging: Sun type 5 PS/2 keyboard onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier een heel geil keyboard liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2654/thumb.jpg
een SUN type 5 keyboard... hier ben ik nu op aan het typen maar een aantal knoppen werken voor geen holleknol, ik kan wel een lijst maken met welke niet werken en welke met welek verwisseld zijn... maar dat doe ik morgen wel, als daar vraag naar is.
mijn vraag is meer, weet iemand welke keyboard mapping file ik nodig heb of een tool om de keyboard mapping handmatig in te stellen, heb al lopen googelen maar bomen. bos etc.

op de achterkant zat een klepje, heb ik opengehaald. daar zie je de PCB met daar op de text DIP SWITCH en 2 rijen met 8 gaatjes die bij gaatje 4 met elkaar verbonden zijn, dus... :::|::::

wie oh wie? is SUN ende of Windows Keyboard Layout guru en wil hier tweakers.net verbijsteren met zijn/haar kennis ;)

[edit]
ok hij is niet helemaal type 5, hij heeft namelijk 14 keys op de cijfer lijn zeg maar en niet 15 zoals de type 5

[edit]
woei! gevonden... het is de type 5c
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2675/thumb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat een prutsers zijn jullie zeg ;) weet echt niemand het?
zal ik het even op delen in wat duidelijkere vragen dan?

1) weet iemand een goeie remapper voor keyboards? heb wat gezocht maar kon geen vinden waarmee je echt alles kon remappen...

2) Windows maakt gebruik van key maps, weet iemand waar die staan, of dat 1 file is waar ze allemaal staan...

Dvorak is toch ook een aangepaste layout, dan moet ik dat toch ook voor elkaatr kunnen krijgen |:(

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 15:11

magneet

Magnetic enhanced

misschien stomme vraag en al geprobeerd door je maar heb je het toetsenbord als us internationaal staan of als us dvorak?? en hoe wil je het gebruiken als dvorak dus wat er op het toetsenbord staat of als qwerty?

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Topicstarter
er staat qwerty op en hij staat op US int. het heeft geen flikker met Dvorak te maken, sorry voor de confusion, ik bedoel te zeggen, er zijn meerdere keyboard layouts... hoe moeilijk kan het zijn om er zelf een te maken? ik wil alleen weten hoe ik dat moet doen, misschien is het wel ergens te vinden, maar ik heb niet echt veel success gehad

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 20:57 ]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Alles in deze post is onder voorbehoud, ik ga er zelf ff mee aan de slag. Hiervoor moet je echter rebooten etc. dus ik dacht ik post het eerst maar ff voordat ik het test.

*Edit: ik heb het even getest op mijn normale keyboard. Open regedit en ga naar deze key:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout

Doe Nieuw -> Binaire waarde (een REG_BINARY dus) en noem hem "Scancode Map". Vul daarin deze waarden in:
code:
1
2
3
00 00 00 00 00 00 00 00
02 00 00 00 3B 00 47 E0
00 00 00 00

Dit zorgt er als het goed is voor dat de Sun help toets (die linksboven op je sun-plank dus) zich gaat gedragen als F1. Je krijgt er dus een help mee in verschillende windows applicaties. Laat ff weten of dit werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door Erik Jan op 08-03-2003 17:47 ]

This can no longer be ignored.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

M'n vorige post was een beetje onoverzichtelijk, daarom ff een nieuwe :)

Ik heb deze kleine regfix gemaakt:
http://home.student.uva.nl/erik.vos/SunKeybConv.reg
Als het goed is zorgt deze ervoor dat de Help, Power, VolumeDown, VolumeUp en Mute knop werken (wel ff rebooten). Voor de andere knoppen (Copy, Paste etc.) moet er denk ik een programmaatje worden gemaakt dat Control-C en Control-V etc. simuleert wanneer de knoppen worden ingedrukt. Of zoiets al bestaat weet ik (nog) niet...

Ik heb nog even een klein overzichtje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/erik.vos/SunKeybConv.gif

* Erik Jan moet als dit werkt ook een Sun keyboard hebben ;)

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ ik ga het nu allemaal testen, je hoort het zo :)

[edit]
hmmz, nee, onder Win2K doet ie het in iedergeval niet ( heb WinXP bak eerder vanavond omzeep geholpen dus kan daar ff niet testen) Help doet nu wel meer dan eerst, het is nu een soort Alt maar niet helemaal, als ik hem indruk high-light ie zegmaar File in m'n browser nu, net als Alt zou doen, maar ik kan hem niet gebruiken samen met bijv. F om File meteen te openen...
het zou dus wel handig zijn om in iedergeval de output van alle keys te weten, voor ik ze kan converten zeg maar? dat zal het probleem zijn... kan ik dit met een debugger niet achterhalen? ik ga daar ff wat over zoeken...

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 21:59 ]

Pagina: 1