Toon posts:

TV kaartjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een goeie tv kaart?
Ik zit eraan te denken om op de hcc zo'n kaartje aan te schaffen dus vandaar.

Kan je btw ook canal+ ontvangen via een tv kaart? En is het mogelijk om via een tv kaartje films op je hdd op te nemen en zo ja, hoeveel hdd ruimte gaat dat innemen??

• _FiReFoX_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb zelf een studio pctv rave en vind dat een goede geluidskaart, je kan er ook canal+ en andere gedecodeerde kanalen mee kijken met cablecrypt. Met de rave kan je ook opnemen op je harde schijf, afhankelijk van de kwaliteit dat je iets opneemt kost het schijfruimte , dus slechte kwaliteit kost minder schijfruimte dan goede kwaliteit.

edit/
ik bedoel natuurlijk tvkaart ipv geluidskaart *D

Verwijderd

Topicstarter
en heeft iemand ervaring met hauppage kaartjes?

die schijnen het ook wel goed te doen?
(gelet op prijs kwaliteit verhouding...)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Wij hebben sinds kort E-tech TV-kaarten met afstandbediening én teletekst voor Fl.130,-, da's toch niet duur? In ieder geval een stuk goedkoper dan Hauppage.... *D
Heb ze alleen nog niet getest, heeft iemand ervaring met deze TV-kaarten? :?

• VKC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 10:30

VKC

Jo jongens ik wil hier ook meer van weten
want ik zit zelf er ok aan te denken om er een aan te schaffen dus post eens wat meer
please??

B4K4^NI...

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes help us out here!
er zijn vast nog wel meer Tweakers met een tv kaartje???

*D

Verwijderd

Pinnacle Miro PCTV Pro, duidelijke zaak. Heeft elke functie die je maar van een videokaart kan wensen, wat verwacht je meer van een videokaart?

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de FlyVideo '98 van LifeView...
Op zich geen slechte kaart..

+ Kan canal+ decoderen
+ Zit afstandsbediening bij
+ S-Video in (Voor bijvoorbeeld Nintendo 64 o.i.d.)

- Mono geluid
- Afstandsbediening werkt niet zoals bij de TV (M.a.w. '1' is niet kanaal 1 maar band 1 :r)
- Beeldlijnen worden om en om ververst (even / oneven) waardoor er ongewenste effecten
optreden.
- Net als bij veel andere TV kaarten is de software erg bagger..

Nothing is impossible

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Pinnacle Miro PCTV Pro, duidelijke zaak. Heeft elke functie die je maar van een videokaart kan wensen, wat verwacht je meer van een videokaart?
Dacht toch echt dat dat een tv-kaart is :)...

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:28

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Hoi,

Heb toevallig een Mirovideo PCTV.
Best aardig kaartje, redelijk beeld (PAL signaal, dus geen echte highres van te maken natuurlijk!)
Easy isntall, capture is minder (vind ik), vreet namelijk ruimte. Echter ik begreep van een vriend dat als je de juiste codec installeert (die Divx) dat je gewoon daarin kon capturen...
Heb 'm toevallig te koop staan op Ibazar, aangezien ik nu geen TV-kabel meer naar zolder heb liggen en er dus nix aan heb... interesse ? mail

Verwijderd

Ik ben zelf echt niet kapot van pinneuker producten. We verkopen ze als warme broodjes in de winkel, maar als ik zie hoeveel problemen er met die producten zijn. Niet te geloven hoeveel systemen terug komen op de TD met problemen met die kaartjes. Dan geef mij maar Hauppage kaartjes. Die prik je erin, je voert je systeem een driver, maakt bijna niet uit welke versie want het werkt allemaal wel, en dan kijken maar. ZIjn echt super kaartjes van haupage. Dus voor mij geen pinacle producten. Misschien een DV500, maar dat is ook andere koek. Ieder zijn eigen merk.

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak me zelf niet zo'n zorgen over driver probs, het gaat mij meer om de kwaliteit van het beeld en het grabben.

zal een gaan kijken wat Micro op zijn site te vertellen heeft.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

k heb een pc tv rave van pinnacle en die bevalt perfect :)
ik heb hem al bij diverse mensen ingebouwd geen problemen:)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

heb ook zo'n pctv rave kaartje en 't werkt perfect, had eerst ook een andere kaart de typhoon rds, die is in mijn systeem wat minder maar in een ander systeem is 't weer toppie :? maar als je 't mij vraagt : miro

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Hier een PinnaclePCTV PRO.
Al een half nix mis mee..
Koop wel de pro, die is stereo en der zit een zapper bij. En die werkt heel goed, leuk extraatje: Met een goed proggie kan je de IR receiver ook voor andere windoos proggies gebruiken, zoals winamp! ;)

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb ook een studio pctv rave. opzich wel een leuk kaartje als je er niet teveel van verwacht. Een heeeeeeeeeeeeeel groot nadeel vind ik toch wel dat ik met m'n Geforce2 mx geen clone kan doen. Als ik bijvoorbeeld tv wil kijken op m'n tv (dat kan ook nog) dan werkt dat niet via m'n computer want zodra ik clone aanzet wordt m'n beeld zwart...

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:00
Ik heb al een paar jaar de hauppauge WinTV. Een ideaal kaartje vooral voor z'n leeftijd. Dus ik ben zeer tevreden.
Goede kwaliteit en fijne software.

Omdat ik net m'n nieuwe compu in elkaar heb gezet heb ik de kabel nog niet aangesloten anders had ik wel wat picjes laten zien. Misschien morgenavond.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Pagina: 1