Toon posts:

Zo dood als een pier... Behalve als ik de CPU er uit haal.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan doet ie het natuurlijk niet.

Met CPU knippert power LED even aan en uit. Fan's blijven stil... Piept nix... doet nix...

Power er af... CPU er uit... power er weer op... aan en dan draaien in ieder geval de fan's. Maar dat is ook alles.

Iemand een idee?

MB: ECS K7SEM
CPU: AMD Duron 1.2

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29
wat d8 je van een dode proc?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

En zonder processor doet hij normaal gesproken ook niet veel meer dan dat...

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kwestie van onderdelen uit gaan sluiten lijkt me, te beginnen bij een zo kaal mogelijk systeem (mobo + videokaart + cpu + ram + 0 hdd's ;) ). Dan telkens 1 van de onderdelen omwisselen met een onderdeel waarvan bekend is dat het goed is, dan houd je er vanzelf 1 over :)

Verder zou een iets duidelijkere beginpost niet ongewenst zijn ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Joeroenho op 05-03-2003 22:25 . Reden: hdd inderdaad niet nodig :) ]

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
Hoopte eigenlijk op een list. Piefje op mobo om... kusje op de CPU en een ram op de voeding en voila!! ofzoiets...

Heb dat spul net gekocht.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
@El_Gringo: Een hd is nog niet eens nodig (pas later in het troubleshooten toevoegen).
Waarschijnlijk CPU naar den aas of je voeding die niet genoeg meer kan leveren (is maw ook dood).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wahaha :D Zou mooi zijn als je alle pc-problemen zo zou kunnen oplossen :)
Maar ff serieus, kijk eerst eens in de FAQ van het PM-forum, staan veel nuttige tips in over hoe je dit soort problemen te lijf gaat. Ben bang dat er niets anders op zit dan de onderdelen individueel testen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:21:
Hoopte eigenlijk op een list. Piefje op mobo om... kusje op de CPU en een ram op de voeding en voila!! ofzoiets...

Heb dat spul net gekocht.
Zelf in elkaar gezet of laten doen? Als je het hebt laten doen door de winkel, gewoon lekker mee terug, ik heb niet het idee dat je extreem veel verstand hebt van computers, (als ik het fout heb dan komt dat omdat je zo vaag post ;)) laat dan de winkel gewoon maar ermee bezig, kan je een hoop tijd en mogelijke andere kapotten onderdelen schelen.

Ceci n'est pas une signature!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Ik gooi het op de voeding, maar da's moeilijk te zeggen met al zo'n vage startpost.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 05-03-2003 22:27 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

W3ird_N3rd schreef op 05 March 2003 @ 22:26:
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Ik gooi het op de voeding, maar da's moeilijk te zeggen met al zo'n vage startpost.
Zou je dit voor mij kunnen onderbouwen, ik mag normaal ook graag richting voeding of geheugen wijzen, maar als ik dit zo lees wijst het niet echt op de voeding.

Kapotte proc. lijkt me ook onwaarschijnlijk, volgens mij laad hij deze later dan de topicstarter meld, of deze moet al kortsluiting maken ofzo, de enige manier waarop ik het me eigenlijk kan voorstellen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Geen piefje dus. Jammer.

Ik heb die FAQ al gelezen en die komt op overbelaste voeding of kortsluiting. Heb beide uitgesloten. Zal morgen ff teruggaan.

Mannuh... Thanx! _/-\o_

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:32:
Hmmm... Geen piefje dus. Jammer.

Ik heb die FAQ al gelezen en die komt op overbelaste voeding of kortsluiting. Heb beide uitgesloten. Zal morgen ff teruggaan.

Mannuh... Thanx! _/-\o_
Ehm, hoe sluit je kortsluiting uit, wie weet zit het wel in het interne circuit ofzo... maar goed, succes dan maar morgen bij de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar. De FAQ meldde dat een busje onder het mobo misschien kortsluiting maakt. Dat heb ik gecontroleerd en is dus niet het geval.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:37:
Dat is waar. De FAQ meldde dat een busje onder het mobo misschien kortsluiting maakt. Dat heb ik gecontroleerd en is dus niet het geval.
Ah, juist ja. Zo goed heb ik de huidige faq daarover eigenlijk nooit gelezen (:X), nou ja, goed, het zou dus mogelijk kunnen zijn, net zoals nog veel meer. Maar dan is dat raadsel in ieder geval weer uit de wereld geholpen.

Heeft je computer het eigenlijk wel al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Nope.
Zet em net in elkaar.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
vehpol schreef op 05 March 2003 @ 22:31:
[...]

Zou je dit voor mij kunnen onderbouwen, ik mag normaal ook graag richting voeding of geheugen wijzen, maar als ik dit zo lees wijst het niet echt op de voeding.

Kapotte proc. lijkt me ook onwaarschijnlijk, volgens mij laad hij deze later dan de topicstarter meld, of deze moet al kortsluiting maken ofzo, de enige manier waarop ik het me eigenlijk kan voorstellen
om eerlijk te zij, kom ik het heeel erg weinig tegen dat een niet startend systeem aan de voeding ligt, meetsal of geheuegn og processor

Verwijderd

Ik had net zoiets, maar dat was een kapot ram slotje. Probeer je RAM eens uit. Proc kan het ook goed zijn.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

harryslinger schreef op 05 maart 2003 @ 22:43:
[...]

om eerlijk te zij, kom ik het heeel erg weinig tegen dat een niet startend systeem aan de voeding ligt, meetsal of geheuegn og processor
Ehm, qua niet starten heb je gelijk, daar is de voeding idd niet vaak het probleem :) Maar als mensen eenmaal hun computer wat gaan uitbreiden is het toch vrij vaak de voeding. En als je veel vast lopers hebt kan je er donder op zeggen dat het OF de voeding OF het geheugen is, dat is mijn ervaring (waarbij vooral noname geheugen het erg goed doet in de top2 ;))

Ik geef toe dat deze situatie wel meer duid op een proc. probleem, maar die doen het vaak OF wel OF niet, dus is het snel duidelijk. Komt direct een vraag in mij op voor de topic starter.

Had je de koeler er ook zelf op bevestigd? Heb je er koelpasta tussen gedaan? of zat dit al standaard op de koeler? Heb je het hoekje _--- zoiets, op de goede manier gehouden? Of nog beter, rook je een brandlucht de eerste keer :)

Verwijderd

Topicstarter
Proc kan volgens mij maar op 1 manier op het board. Toch? Heb niet echt hoeven duwen ofzo. floepte er zo in...

Koeler heeft nog niet echt iets te doen gehad. Moet wel iets van stroom door de proc heen lopen om hem warm te maken.

Verwijderd

heb je al de cmosclear jumpertje nagekeken
heb hetzelfde probleem ook altijd bij ecs en eagletec

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Troelie, ik kan je écht de Hangen & Opstarten FAQ aanbevelen waar al eerder naar verwezen is. Daarnaast ook graag de bovenste sticky lezen, daarin staan wat tips en richtlijnen hoe je een topic moet openen. Punt is dat je helemaal niks aan info plaatst over wat je nu allemaal geprobeerd hebt in de startpost en da's niet de bedoeling. Lees beiden rustig door en als het zaakje nog steeds niet werkt kan ik je alleen maar aanraden weer terug te gaan naar de shop, zeker omdat je het nét nieuw hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.