Iemand ervaring met het vervangen van de lancity modem voor een ander type? Heb een langzame verbinding en chello beweert uiteraard dat er niets aan de hand is. Al vanalles gepobeerd. Een monteur iov chello langsgehad en die beweert dat het aan het type modem ligt. Wil dus wel iets anders uitproberen maar die kabelmodems zijn aardig prijzig. Dus..... mischie is er iemad die nog een kabelmodem heeft liggen om te testen en event overname.
Je kan niet eens zelf een modem kopen, dan staat z'n serial number niet in de chello database. Op zich is dat modem niet perse slechter maar het komt wel voor dat bepaalde modems in bepaalde regio's (veel) beter werken.
dit is niet de lancity die ik van chello kreeg, die was helemaal traag, deze is geruild met iemand die zijn high speed abbonemet opgaf, maar snelheid is nog steeds slecht. dus een andere er neer zetten zal mogelijk zijn.
Verwijderd
Lijkt mij een zaak van UPC om die om te ruilen, lijkt me gewoon service om jou de best mogelijke verbinding te leveren, hun behoren daar gewoon de juiste apperatuur voor te leveren.
Dat zei ik, upc/chello blijft beweren dat alles ok is. Soms is het dusdanig straag dat de pagina's er op een timeout uitvliegen, email niet kan worden binnen gehaald en het volgende moment heb je het idee dat je achter een 56k6 zit. En op een bijna onmenselijk tijdstip is het supersnel. Dus iemand die nog een ander type heeft liggen om te testen?
een ander modem plaatsen heeft echt geen zin, ook niet als het van een high speed abbo afkomt. het modem is immers precies hetzelfde, bandbreedte beperking wordt immers niet in het modem zelf geregeld. En zelfs als dit het probleem zou zijn dan nog heeft het geen zin. Dat modem is snelgenoeg, het netwerk waar je aanhangt niet.
Waar heeft de helpdesker waar je mee hebt gesproken dat op gebaseerd, dat je verbinding in orde is? Beetje achtergrond info zou ik altijd naar vragen... Heeft diegene het bijvoorbeeld gehad over het resetten van filters en het resetten van je modem? En over je signaalsterkte?
Verder kun je wel een ander modem aansluiten maar dat gaat zo niet werken, omdat je staat geregistreerd met een Lancitymodem. Alleen een ander Lancitymodem werkt, mits je het MAC-adres ervan doorgeeft aan de helpdesk.
Wat noem je trouwens een 'trage verbinding'? Wat haal je voor snelheden op bijvoorbeeld www.speedtest.nl? En hoe staat het met je pingwaarden?
Lancitymodems zijn verder prima modems trouwens... best wel stabiel enzo.
Verder kun je wel een ander modem aansluiten maar dat gaat zo niet werken, omdat je staat geregistreerd met een Lancitymodem. Alleen een ander Lancitymodem werkt, mits je het MAC-adres ervan doorgeeft aan de helpdesk.
Wat noem je trouwens een 'trage verbinding'? Wat haal je voor snelheden op bijvoorbeeld www.speedtest.nl? En hoe staat het met je pingwaarden?
Lancitymodems zijn verder prima modems trouwens... best wel stabiel enzo.
[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 06-03-2003 05:44 ]
Verwijderd

Zijn opzich goede dingen als je in de juiste wijk woont.. dan heb je vaak gewoon ping tijden van 2 tot 4 ms..
Ik woon in een slechte buurt.. en heb al een week 4 kB/sec upload, ping is nog wel ok.. voor online games, maar door de packetloss heb ik daar ook niet veel aan
Ik heb ook een lancity modem, bijna nooit problemen en als er problemen zijn ligt het niet aan de modem. Als je modem defect is dan zou ik een nieuwe willen als je denkt dat een lancity niet snel kan heb je het mis. Ligt heel vaak aan de wijk/regio waar je woont, kom je uit het oude tebenet gebied (hier liggen nog vaak oude kabels) dan wil het nog wel eens slecht gaan.
Verwijderd
Het is al een wat ouder modem, en ze worden door UPC niet meer nieuw ingekocht. (toen mijn modem het afgelopen zomer begaf issie vervangen door een gerepareerd exemplaar).
Maar het zijn verder prima dingen. De snelheid die ik ermee haal is ook goed.
Als je verbinding slecht is zou ik de oorzaak danook niet bij het modem zoeken.
Maar het zijn verder prima dingen. De snelheid die ik ermee haal is ook goed.
Als je verbinding slecht is zou ik de oorzaak danook niet bij het modem zoeken.
Ik heb een 3Com, en door het gunstige internet klimaat in mijn straat [niemand doet 't, allemaal oudere mensen], heb ik daarmee een prima snelheid, terwijl mij verteld is dat dit de grootste bagger modems zijn die chello heeft
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
3Com modems zijn er niet. Bedoel je niet Com21?
lancity modems rule! alleen het ontwerp al, veel beter dan die plastic kasten. En ook nog eens superstabiel, ik heb ook mensen met een 'nieuwer' modem, die heeft een veel wisselendere snelheid (hier in de straat dus.) vaag.
Ik heb ook een keer snelheid slecht gehad/geen verbinding/soms verbinding. Toen kwam er een dude langs en die heeft uiteindelijk na veel getest enzo iets vervangen in het kastje aan de straat, daarna nooit meer problemen.
Hier in Hilversum (voorheen A2000) is de snelheid eigenlijk altijd max (180 Kilobyte/sec) bij ons, met die modem dus.
E-mile: bij jou in de straat doet niemand 'het'
hahaha geinig met die oudjes.
Ik heb ook een keer snelheid slecht gehad/geen verbinding/soms verbinding. Toen kwam er een dude langs en die heeft uiteindelijk na veel getest enzo iets vervangen in het kastje aan de straat, daarna nooit meer problemen.
Hier in Hilversum (voorheen A2000) is de snelheid eigenlijk altijd max (180 Kilobyte/sec) bij ons, met die modem dus.
E-mile: bij jou in de straat doet niemand 'het'
[ Voor 22% gewijzigd door BuG2FiX op 06-03-2003 09:51 ]
Er zijn voldoende ervaringen met die Lancity te vinden.
Het is ook niet zo dat je 'zomaar een ander modem kunt kopen' om die dan inplaats van de lancity te gebruiken; dat is gewoon niet mogelijk. Er wordt op MAC adres toegang verleend, dus een 'vreemd' modem zal niet online komen.
Dit is dus toch echt een kwestie tussen jou & Chello, kunnen we je helaas verder niet bij helpen...
Het is ook niet zo dat je 'zomaar een ander modem kunt kopen' om die dan inplaats van de lancity te gebruiken; dat is gewoon niet mogelijk. Er wordt op MAC adres toegang verleend, dus een 'vreemd' modem zal niet online komen.
Dit is dus toch echt een kwestie tussen jou & Chello, kunnen we je helaas verder niet bij helpen...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()