gamen via dameware

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
Matched: remote, games
Ik gebruik momenteel dameware, met de volgende instellingen:
compressionlevel3, scan lines=2, delay between scan block update=30ms, screen res=800x600

Heel leuk en aardig om vanuit bed met laptop films op monitor aan te kunnen zetten etcetera... maar wat ik dus eigelijk wil realiseren is remote te kunnen gamen via een remote desktop proggie. Dameware is imo niet snel genoeg om dit te kunnen realiseren. :(
Of heb ik de instellingen verkeerd staan, kan het beter/sneller?
Het zijn overigens gewoon 32bits kleuren.
C&C loopt in principe aardig alleen is de refresh te langzaam, lijkt 3x per seconden te gaan terwijl het toch echt sneller staat...

Is mijn doel principieel eigelijk wel te berijken, of probeer ik nu iets wat helemaal niet mogelijk is? Aangezien games zoals c&c:renegade totaal niet draaien op mijn laptop leek mij dit een goede oplossing om toch vanuit bed te kunnen gamen.
Misschien gebruik ik het verkeerde programma en bestaat er een programma wat veel sneller op deze manier met het netwerk om kan gaan?

specs:
normale pc = xp2400+, radeon 9700 pro, 512ddr
laptop=xp 1800+, 64mb shared mem, 512sd

allebei liggen ze aan een 100mbit netwerkje.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Onmogelijk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Geen matches
PNS -> SA

Je bent gek :X

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Geen matches
Wacht ff
je wilt dus je laptop gaan gebruiken als "controller" op op je gewone pc te gaan gamen?

Het word hoe langer hoe gekker.

(Denk niet dat het kan btw)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Matched: remote
Hoezo gek? Ik vroeg me ook al af of dat kon. Een normaal netwerk kan toch heus wel de beeldjes aan dat zo'n spel genereert? Waarom zou het niet kunnen dan? Ik heb het geprobeert met windows remote assistance maar daar kon ik geen opengl dingen etc in starten.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29

momania

iPhone 30! Bam!

GoUdViS schreef op 05 March 2003 @ 22:15:
Hoezo gek? Ik vroeg me ook al af of dat kon. Een normaal netwerk kan toch heus wel de beeldjes aan dat zo'n spel genereert? Waarom zou het niet kunnen dan? Ik heb het geprobeert met windows remote assistance maar daar kon ik geen opengl dingen etc in starten.
Jou pc kan die beeldjes wel aan jah, maar als je over het netwerk gaat spelen zal die laptop ook die beeldjes aan moeten kunnen....
Om nog maar niet te spreken van de hoeveelheid data die er over de kabel heen moet.... Als dat kon met UTP had je monitor op je gewone pc ook wel een UTP aansluiting gehad en een eigen ip-adress etc... |:( 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Geen matches
Stel even zonder compressie: 1024x768 beeld bij 24 bits (3 bytes) = 2359296 bytes = 2,3 MB per beeldje...

dus voor 10 beeldjes per seconde is dat al 23 MB per seconde

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Geen matches
800X600X32BitX10fps = ±18Mb/sec.
Succes.

• Jis
  • Laatst online: 21-08 18:23

Jis

Geen matches
Het moet volgens mij ook wel mogelijk zijn, maar niet met dameware waarschijnlijk. Met VNC maak je al iets meer kans dat het beeld wat beter is maar ook nog nie echt top.

Als je kijkt naar een DivX dan leest ie ong. 900Kbit/s van de schijf, dat kan ook makkelijk over het netwerk. Tis dan alleen het punt dat je game pc tegelijk de game moet draaien en het beeld weer moet comprimeren om op te sturen naar je laptop. Je laptop moet het dan ook nog eens kunnen decomprimeren.

Maar met de juiste soft- en hardware moet het kunnen lijkt me. :)

https://u24.gov.ua/

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Geen matches
Ga alsjeblieft gewoon slapen in je bed, en computeren achter je computer. Een beetje internetten kan wel op een laptop, maar gamen zou sowieso oncomfortabel zijn. 'k Heb het zelf al meerdere malen geprobeerd, wil het een beetje normaal gaan moet je toch een bureau + muis + los keyboard (sommige spellen) hebben. Dan gaat het maar *net*.

Mijn advies: Niet moeilijk doen, gamen achter je grote bak.

You can't have everything. Where would you put it?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29

momania

iPhone 30! Bam!

Geen matches
Jis schreef op 05 March 2003 @ 22:25:
Als je kijkt naar een DivX dan leest ie ong. 900Kbit/s van de schijf, dat kan ook makkelijk over het netwerk. Tis dan alleen het punt dat je game pc tegelijk de game moet draaien en het beeld weer moet comprimeren om op te sturen naar je laptop. Je laptop moet het dan ook nog eens kunnen decomprimeren.

Maar met de juiste soft- en hardware moet het kunnen lijkt me. :)
Mihoen schreef op 05 March 2003 @ 22:23:
800X600X32BitX10fps = ±18Mb/sec.
Succes.
Dus compressen... :?
Dan zal je het voor meer dan 60% moeten compressen anders red je het nog niet. En 60% voor beeld is echt veel te veel, dat red je nooit

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 14:32
Geen matches
Het trekt hier 300 kb/s gemiddeld.. en ik weet niet hoeveel 1 beeldje is qua kb's, omdat level3 compression mij nie genoeg zegt :(
Maar het netwerk kan dus iig veel meer aan.. laptop moet ook niet zo moeilijk zijn qua beeldjes genereren, aangezien elk soort film met 24fps ook gewoon soepel draait.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Jis

Jis

Matched: games
tweakerbee schreef op 05 maart 2003 @ 22:28:
Mijn advies: Niet moeilijk doen, gamen achter je grote bak.
Nah een tweakert die nie moeilijk wil doen :? Daar had ik nog nooit van gehoord :P
momania schreef op 05 March 2003 @ 22:31:
Dus compressen... :?
Dan zal je het voor meer dan 60% moeten compressen anders red je het nog niet. En 60% voor beeld is echt veel te veel, dat red je nooit
Met DivX kan het ook, dus waarom zou het met games nie kunnen... Ok je hebt waarschijnlijk wel minimaal een dual 1800+ nodig, maja dat maakt ff nie uit toch ;)

Verwijderd

Geen matches
momania schreef op 05 March 2003 @ 22:20:
Als dat kon met UTP had je monitor op je gewone pc ook wel een UTP aansluiting gehad en een eigen ip-adress etc... |:( 8)7

Wacht maar .. DVI .. TFT .. die tijd komt nog wel denk ik

Verwijderd

Jis schreef op 05 March 2003 @ 22:38:
[...]

Nah een tweakert die nie moeilijk wil doen :? Daar had ik nog nooit van gehoord :P

[...]

Met DivX kan het ook, dus waarom zou het met games nie kunnen... Ok je hebt waarschijnlijk wel minimaal een dual 1800+ nodig, maja dat maakt ff nie uit toch ;)
Dual in een laptop? Moet nog uitgevonden worden denk ik :p

Verwijderd

dit lijkt me HEEL sterk als dat kan. Check anders eens radmin (www.radmin.com), naar mijn mening de snelste.

Het probleem wordt eigenlijk toch, wat je ook doet, moderne games, en ook veel filmpjes draaien in een overlay. Veel terminal proggies, volgens mij ook radmin en terminal services, kunnen dat niet goed interpreteren.

En dan komen we bij het limiet van je netwerk. Je moet wel gigabit full duplex hebben wil je zoiets kunnen flikken, en dan nog is het krapjes aan. Cordless keyboard/muis, of een GIGANTISCH lange VGA kabel niks voor jou?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

je kan je bed ook naast je workstation plaatsen :+

echt, 'echte' games zou je nooit serieus fatsoenlijk over het netwerk kunnen spelen.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Sluuut schreef op 05 March 2003 @ 22:37:
Het trekt hier 300 kb/s gemiddeld.. en ik weet niet hoeveel 1 beeldje is qua kb's, omdat level3 compression mij nie genoeg zegt :(
Maar het netwerk kan dus iig veel meer aan.. laptop moet ook niet zo moeilijk zijn qua beeldjes genereren, aangezien elk soort film met 24fps ook gewoon soepel draait.
Speel je de film dan af op je remote pc, of gebruik je de remote pc alleen als fileserver en gebeurt het decompressen en afspelen van de film op je laptop? Dat laatste lijkt me wat meer voor de hand liggen.

Als je niet te zware 3d-spellen speelt kan je trouwens toch je remote pc prima als fileserver gebruiken? Die laptop is met zijn 1800+ cpu niet traag en zal dus best wat spelletjes kunnen spelen. C&C Generals is misschien wat optimistisch maar de 2d C&C's zullen geen probleem zijn.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Jis

Jis

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:40:
Wacht maar .. DVI .. TFT .. die tijd komt nog wel denk ik
Sterker nog ;) http://www.keyzone.com/pc-extenders/index.htm

Werkt ook prima, ja kan dan alleen wat ghosting krijgen als je de resolutie / frequentie te hoog zet.
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 22:46:
[...]
Dual in een laptop? Moet nog uitgevonden worden denk ik :p
Nee nie de laptop, maar de gameserver moet dan veel power hebben om zowel de game als de remote desktop server software te draaien.

Verwijderd

Jis schreef op 05 maart 2003 @ 22:52:
[...]

Nee nie de laptop, maar de gameserver moet dan veel power hebben om zowel de game als de remote desktop server software te draaien.
en de laptop moet evenveel power hebben om de stream (laten we het zo noemen) te decompressen en ook nog eens op het scherm te brengen

• Jis

Jis

Geen matches
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 22:56:
[...]
en de laptop moet evenveel power hebben om de stream (laten we het zo noemen) te decompressen en ook nog eens op het scherm te brengen
Ja psies. Voor de laptop zou je dat dan dus kunnen vergelijken met het decompressen/afspelen van een DivX over het netwerk.

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Probeer eens Unicenter Remote Control van Computer Associates.
Hier kun je meer info vinden: website CA , ga naar beneden voor de: Technical Information.
Pagina: 1