[OC] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.851 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

stomme vraag misschien, maarreuh ik hoor hier veel overclock geweld, ikzelf ben nog een beginneling ik heb vooralsnog alleen m'n geheugen een bieteke getuned en m'n vid kaart overclocked maarreuh toen ik wilde beginnen aan een processor overclock kwam ik tot de ontstellende ontdekking dat mijn leadtek nforce2 me geen multiplier laat instellen, iemand enig idee van een oplossing hiervoor ?

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Aangezien je een beginneling bent lijkt het me zeer handig het eea aandachtig door te nemen:

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

Wat meer info zou dus gewenst zijn. Waarschijnlijk is je CPU gelocked, maar ik kan hiervandaan niet ruiken wat voor CPU je hebt. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 10:32:
[...]
Lees even de links van MrJ, dan weet je dat dat niet zo is...
Als je goed kijkt dan zie je dat ik en MrJ op bijna de zelfde tijd hebben gepost en dat ik deze waarschijnlijk in eerste instantie niet gezien had , later was ik dit ff aan het doorbladeren en toen ik een vermoedelijke oplossing had gevonden zag ik dit staan, ik weet ook niet wat nu de bedoeling van jou reactie is/was.......... :Z

@kevinp:

Er zit een jumper naast je chipset om je standaard fsb snelheid van je mobo te regelen met de keuze uit 133/166/200(ls het goed is :D ).
Als je deze standaard fsb snelheid terug brengt van 166 naar 133 valt je MP in de sectie van boven de 13 ipv van onder de 13. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
MrJ schreef op 19 March 2003 @ 10:08:
Kom kom, dit is known issue met dit mobo'tje. ff searchen he! :P

Hoe en wat:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9171

Mogelijke oplossing voor sommigen:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9499
dat weet ik. de vraag is ook al vaak voorbij gekomen maar een andwoordt is Hier op het GOT nog nooit geweest. of ik heb het over het hoofd gezien.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevinp schreef op 19 maart 2003 @ 11:44:
[...]
dat weet ik. de vraag is ook al vaak voorbij gekomen maar een andwoordt is Hier op het GOT nog nooit geweest. of ik heb het over het hoofd gezien.
Er zit een jumper naast je chipset om je standaard fsb snelheid van je mobo te regelen met de keuze uit 133/166/200(ls het goed is ).
Als je deze standaard fsb snelheid terug brengt van 166 naar 133 valt je MP in de sectie van boven de 13 ipv van onder de 13.

Dit al geprobeerd of heb je dit over het hoofd gezien in mijn vorige post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Eh...

Ik wist niet eens dat die jumper trick voor een hogere MP kon zorgen. Ik gebruik hem alleen maar om de FSB hoger en stabieler te krijgen. :P

Maar goed, aan een hogere MP heb ik niet veel, aangezien FSB toch meer winst opleverd. Maar goed, om dan terug te komen op m'n post hierboven:

Waar ligt de grens tussen de MP verlagen en FSB verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrJ schreef op 19 March 2003 @ 12:00:
Eh...
Ik wist niet eens dat die jumper trick voor een hogere MP kon zorgen. Ik gebruik hem alleen maar om de FSB hoger en stabieler te krijgen. :P
Maar goed, aan een hogere MP heb ik niet veel, aangezien FSB toch meer winst opleverd. Maar goed, om dan terug te komen op m'n post hierboven:
Waar ligt de grens tussen de MP verlagen en FSB verhogen?
Ik weet ook niet zeker of het werkt ,maar heb dat gehoord en is natuurlijk het proberen waard.

Ik probeer zelf altijd een mooie snelle middenweg te vinden tussen Fsb en Mp en heb gewoon hetzelfde als jou.
13.5 x 180 = 2430mhz
14 x 178 = 2492mhz
Bij de onderste pak ik een behoorlijke winst op 3dmark vergeleken met de bovenste, dus ik heb gewoon simpelweg de onderste OC configuratie nu draaien. :) , ff proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

OK tnx.

Maar de 'magische' 200MHz FSB proberen te bereiken is niets voor je? Dan kom je dus uit op lagere snelheden van je proc, maar wel een hogere bus dus. 11*200 oid. Hoeveel zal dat schelen in 3DMark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een A7N8X nondeluxe, met 2x 512 Corsair Twinx (3200) en een 2700+. Ik ben gister dus ook bezig geweest met overklokken aangezien ik gister mijn waterkoeling erin gebouwd heb, maar ik heb dus ook problemen met die FSB hoger dan 190 - 195 te krijgen, dus ik wil die jumpertruc eens proberen vanavond.
Maar nou komt mijn probleem, een cleared bios start niet meer op met TwinX geheugen heb ik gelezen of is dit al gefixt in de nieuwste biossen, weet iemand dat?
Lijkt me namelijk niet zo grappig om mijn bios te clearen en daarna niet meer op te kunnen starten :)

(nou denk je misschien hoe heb je hem dan aan de praat gekregen, aangezien ik mijn Twinx later binnen kreeg heb ik eerst een week met ander geheugen gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrJ schreef op 19 March 2003 @ 12:19:
OK tnx.

Maar de 'magische' 200MHz FSB proberen te bereiken is niets voor je? Dan kom je dus uit op lagere snelheden van je proc, maar wel een hogere bus dus. 11*200 oid. Hoeveel zal dat schelen in 3DMark?
Voor het echte tweak gevoel zal ik de magische grens van 200mhz Fsb wel willen bereiken , maar dat red ik gewoon weg niet met mijn configuratie.
Uiteraard moet mijn zooi gewoon in de hoogste versnelling staan en de hoogste prestatie's halen, of dat nu 180fsb of 178fsb oid is , maar in mij geval heeft dat gewoon met een stukkie finetuning te maken,normaal is de regel : Hogere Fsb is meer snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hier wat aan? Heb het zelf niet gelezen maar de titel klinkt veelbelovend. Zo'n zoekfunctie is echt heel handig ja... ;)

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=10255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, zal er eens kijken, zit nu op mijn werk dus heb meestal niet echt de tijd om heel internet door te gaan zoeken, sorry :)
Maar ik zal daar even gaan lezen, ik laat het wel weten als het gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De N-force mobo's hebben problemen met extreem snel ram zoals Corsair ,als de bios reset resulteerd dit soms in een fout omdat het mobo deze reepjes met veel te snelle timings wil laten opstarten en die trekken dat dan niet.
Dit is een algemeen probleem van de N-force chipset en komt door de drivers van Nvidia, een bios update moet het oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

Stom stom, vergeten me huidige proc te vermelden ;), het is een Troughbred Athlon XP2400+ (2x133 fsb)...
Nouja, dan ik ook maar, met me miezerige overclokje, standaard 133/133, draait stabiel op 137/137 @ 2097 mhz, ook stabiel op 143/143 @ 2139 mhz, ook nog stabiel op 147/147 @ 2200 mhz, en bij 150/150 crasht pc, en vetoont vreemde tekens, ECS K7S5A met 2x256 mb DDR266 (twinmos), met CheepoBios...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tolevel/Clock1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tolevel/Clock2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Tys op 19-03-2003 12:43 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op 19 March 2003 @ 12:41:
Stom stom, vergeten me huidige proc te vermelden ;), het is een Troughbred Athlon XP2400+ (2x133 fsb)...
Nouja, dan ik ook maar, met me miezerige overclokje, standaard 133/133, draait stabiel op 137/137 @ 2097 mhz, ook stabiel op 143/143 @ 2139 mhz, ook nog stabiel op 147/147 @ 2200 mhz, en bij 150/150 crasht pc, en vetoont vreemde tekens, ECS K7S5A met 2x256 mb DDR266 (twinmos), met CheepoBios...
Wel een nette score met zo'n ecs Mobo hoor :)
wil je even je afbeeldingen wat kleiner maken ,die verne..en nogal de layout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hmm, krijg zojuist te horen dat sommige Radeons de beprekende factor zijn in een hoge FSB. Sommige kunnen er tegen, andere weer niet.

Damn! :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft je Radeon dan te maken met je FSB als je de AGPlock gewoon op 66 mhz zet (of kan zetten)?
Zou je toch aannemen dat een videokaart niet meer van invloed is op de FSB :?

Edit: nevermind, er zijn natuurlijk nog boards zonder die lock.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Heb deze ook gelocked op 66MHz.

Maar aangezien veel OC's alle tests goed doorstaan, behalve in 3Dmark waar ze crashen, is dit vermoeden onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 19 March 2003 @ 13:11:
Heb deze ook gelocked op 66MHz.

Maar aangezien veel OC's alle tests goed doorstaan, behalve in 3Dmark waar ze crashen, is dit vermoeden onstaan.

Je probleem zit ergens anders hoor.. In de ORB zie ik zat luitjes die 220MHz of hoger draaien met een Radeon + nForce2. Zonder AGP lock zit je idd vast op +/- 200MHz (bijv met en KT400 plank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Tuurlijk zijn die er ook. :)

Zoals ik al zei dat het echt per individu verschild. De ene 9700Pro draait lekker, een andere weer niet.

Maar goed, dat zijn geruchten die nog niet bevestigd zijn (vooropgesteld dat deze issues uberhaupt ooit bevestigd zullen worden :P ).

Enig idee wat dan wel m'n systeempje tegenhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 19 March 2003 @ 13:27:
Tuurlijk zijn die er ook. :)

Zoals ik al zei dat het echt per individu verschild. De ene 9700Pro draait lekker, een andere weer niet.

Maar goed, dat zijn geruchten die nog niet bevestigd zijn (vooropgesteld dat deze issues uberhaupt ooit bevestigd zullen worden :P ).

Enig idee wat dan wel m'n systeempje tegenhoudt?

Ik kan niet zo snel achterhalen wat je nu draait, maar...je hebt een nForce2 plank => Vdd mod vereist. Heb je een Vdd mod? :P

Edit:
Ok, ik zie net dat je voor de 200MHz blijft steken. Dat is echt het Vdd voltage. Die "bridge mod" had je al gedaan, dus dat is alvast gefixed :)
Je memory is het iig niet. Ik kan op een andere NF2 plank met hetzelfde mem 230MHz halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik had dat allemaal wel gelezen mrJ :-) ik had idd even moeten vermelden dat ik over een amd athlon xp 2000+ thorougbred beschik die mp-unlocked is, ik vroeg me alleen af of ik misschien iets gemist had en er manieren waren om die mobo mp-lock te omzeilen van de leadtek k7ncr18d-pro.
ik ben idd een noob (zoals jullie dat noemen) echter niet vreemd van experimenteerdrift en men leert meestal het meest van trial&error he, maarja...toen ik het mobo kocht 2 maandjes terug had ik nog nooit van overclocks gehoord...dus toch het verkeerde mobo alhoewel prijs kwaliteit dikinorde is.

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turnpike schreef op 19 March 2003 @ 13:56:
Ik had dat allemaal wel gelezen mrJ :-) ik had idd even moeten vermelden dat ik over een amd athlon xp 2000+ thorougbred beschik die mp-unlocked is, ik vroeg me alleen af of ik misschien iets gemist had en er manieren waren om die mobo mp-lock te omzeilen van de leadtek k7ncr18d-pro.
ik ben idd een noob (zoals jullie dat noemen) echter niet vreemd van experimenteerdrift en men leert meestal het meest van trial&error he, maarja...toen ik het mobo kocht 2 maandjes terug had ik nog nooit van overclocks gehoord...dus toch het verkeerde mobo alhoewel prijs kwaliteit dikinorde is.

Heb je alles op "manual" staan? Ik kan me niet voorstellen dat je de MP niet kan aanpassen in de bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
turnpike schreef op 19 March 2003 @ 13:56:
ik ben idd een noob (zoals jullie dat noemen) echter niet vreemd van experimenteerdrift en men leert meestal het meest van trial&error he....
Welkom op GoT DOC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 13:49:

[...]

Ik kan niet zo snel achterhalen wat je nu draait, maar...je hebt een nForce2 plank => Vdd mod vereist. Heb je een Vdd mod? :P

Edit:
Ok, ik zie net dat je voor de 200MHz blijft steken. Dat is echt het Vdd voltage. Die "bridge mod" had je al gedaan, dus dat is alvast gefixed :)
Je memory is het iig niet. Ik kan op een andere NF2 plank met hetzelfde mem 230MHz halen.
Geen hardwaremod hier. Daar acht ik mezelf niet toe in staat. :P

Maar goed, 't blijft aanprutsen he. :)
Geen idee wat ik er nog aan kan doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb hier:
Asus A7N8X rev1.04
AMD AthlonXP 2400+
512MB PC2700 Apacer cas2,5

ik kan het systeem (redelijk) stabiel laten draaien op 2,26GHz (150*15) @ 1,8V. Soms wil 155*14 ook werken, maar elke FSB >155 werkt niet :( Zelfs 166*6,5 wil niet POSTen :X Mijn AGP is gefixed op 66MHz, dus daar kan het ook niet aan liggen. Weet iemand hoe ik m'n FSB op 166 of hoger kan krijgen?

edit: systeem is op 1,7V net zo stabiel...
en temps:
@default: idle/stressed = 35 / 45
@2,26GHz: idle/stressed = 38 / 47

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 19-03-2003 14:35 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hogere voltages op je mem, AGP, en CPU?

Betere koeling op je NB/SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:34
Ik snap niet waarom iedereen hier op MSI zit te kakken dat het geen OC bord is.
Ik draai mijn bak alweer een half jaar op 184Mhz FSB zonder problemen! En wel meerdere, kijk maar in t Grote MSI KT3 topic. Als ik nu beter geheugen had kon ik nog wel hoger, heb nu PC2700 van Samsung.

Maarja na een mooie voltmod op mijn KT3 Ultra draai ik nu mijn XP 2200+ op 2122Mhz (184x11,5) op 1,95V.
Temps zijn idle 38 graden en stressed op 44 graden.
Mijn cpu hangt trouwens wel meteen vast als die boven de 46 graden komt, meer mensen met een death-temp? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marsman83 op 19-03-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, een diehard OC'er zal ik wel nooit worden want ik krijg een spontane migraine-aanval 8)7 als de dingen mislopen en 'k ben veel te zenuwachtig om te knoeien met een soldeerbout. :X Ik heb liever een betrouwbaar en super-stabiel systeem, HDD data-corruptie of een BBQ-geur en dergelijke kan ik missen als kiespijn. Dit neemt niet weg dat ik niet 'tweak'. Ik koop losse onderdelen en ram ze zelf bijeen.Tweaken zie ik eerder als het optimaal instellen van de hardware. OC'en doe ik liever met afgeschreven rommel zoals mijn pentium 200mmx-je of de celeron333 op een BX-chipset van mijn vriendin. >:)

Nadat ik hele encyclopediën bijeen te hebben ge'google'd en enkele lange nachten GOT (e.a.) op mijn netvlies heb laten branden B) heb ik mijn oude p200mmx een secundaire functie gegeven en nieuw speelgoed gekocht, :9~ 't Was DRINGEND nodig. :-) Omdat dus al enkele jaren nauwelijks harde waren heb vastgehad vroeg ik me af of het onderstaande een beetje zinnig klinkt, zie ook mijn vragen.
-----------------------------------------
* mainboard: asus A7N8X-DLX *
BIOS VERSION: 1002a (rev 1017 beta 005 T9) / CHIPSET DRIVER: nForce2-asus v1.16
:? vraag #1: Wat is 'system BIOS cache' (ingesteld op disabled).

* cpu: amd ATHLON XP Thoroughbred model 8 rev B0, 2600+, 333MHz FSB *
with Arctic Coppersilent cooler, 2500rpm, 20db.
BIOS SETTINGS: (2x)166MHz fsb, 12.5x auto multipe, 1,65 auto Vcore, agressive setting.
:? vraag #2: Wat is fsb Spread (ingesteld op 0.50%) ??

* ram: 2x Samsung M368L6423DTM-CC4 3 512 MB Double Side Samsung K4H560838D-TCC4 PC3200 *
BIOS SETTINGS: Sync-mode perfomance DDR enabled (slot 1+3) agressive timings set on 3-3-3-7 (SPD= 3-4-4-8), DDR ref voltage 2.7v.
:? vraag #3: Is een fsb en sync-geheugen van (2x)200MHz mogelijk zonder een stevige 'diehard-OC' (ik wil wel de NB & SB extra luchtkoeling geven maar voltmods e.d. zie ik niet echt zitten. Nu boot ie wel op fsb200x10.5 met vcore 1.75 maar w2k geeft vlak voor het inloggen alleen B*** S******=blue screens). |:( Ik vermoed dat ik wel nog wat speelruimte heb voor een lichte OC. Maar zolang ik geen indicatie heb van welke temperaturen mijn SB moet verwerken doe ik dit liever niet. is bvb 175fsb en multiplier 12x haalbaar zonder te veel warmterisico voor de nForce2-chipset, en in welke verhouding moet ik dan de cpu-, ram- & agp-voltages opdrijven? :?

* vga: albatron 4800SE, GF4200TI, 128MB, AGP 8x, 275/550MHz @ 2x 19'' hyundai flat crt *
DRIVERS: Nvidia Detonator 43.00
BIOS SETTINGS: aperture size 128MB, frequency locked on 66MHz, AGP spread disabled, video RAM cache disabled, VDDQ voltage 1,5v, fast write enabled, AGP 8x.
:? vraag #4: Verwijst de graphics aperture size naar de hoeveelheid ram op de grafische kaart?
:? vraag #5: Wat is de bedoeling van de video RAM cache-instelling?

* hdd: IBM, 120GB, 8MB Cache, 7200 rpm, udma 100, cooled by casefan *
* case: chieftec MX-01SL-D, 5 casefans & Baybus / psu levicom quiet 420 Watt, 2 fans *
Benchmarks Comp #1:

3Dmark03: 1702 (GF4Ti dus sowiezo :'( )

Sisoft Sandra CPU arithmetic:
Dhrystone ALU 7755 MPS
Whetstone FPU 3094 MFLOPS

Sisoft Sandra memory bandwith:
RAM Int Buffered aEMMX/aSSE 2470MB/s
RAM Float Buffered aEMMX/aSSE 2343MB/s
MBM5 temperatures:
CPU core: 48°C/58°C
CPU sink: 38°C/43°C
Mainboard: 24°C/26°C

Als deze vragen een beetje noob of rtfm zijn. Ik heb me te pleuris gezocht op AllTheWeb & Google, dus linkjes aub ik leer graag bij. O-)
Dit was mijn allereerste GOT-posting. Ik bezoek nu al een jaartje sporadisch dit _/-\o_ grandioze forum _/-\o_ en vraag me af waarom het weer de Nederlanders moeten zijn met de beste 'techhead-site' in ons taalgebied. Allé doe zo voorts mannekes, geeft er nog es ne vette lap op sè.

Nu mijn kastje vlot werkt even een }:O -tje activeren en dan begin ik aan mijn vriendin haar nieuw speelgoed (cpu: intel P4 2,0GHz, 400MHz FSB / mainboard: gigabyte GA-8PE667PRO / ram: Infineon 2x 512MB, PC2700 CL2 / hdd: IBM, 120GB, 8MB Cache, 7200 rpm, udma 100 / vga: albatron 4800SE, GF4200TI, 128MB, AGP 4x, 275/550MHz @ 2x 17'' Sony Trinitron / case: ms-tech LC600, alu, window, neon, 3 casefans, frontpanel / psu 350 Watt.) :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 20:35 . Reden: dom foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Fraggler schreef op 19 maart 2003 @ 19:17:
Ik draai mijn bak alweer een half jaar op 184Mhz FSB zonder problemen! En wel meerdere, kijk maar in t Grote MSI KT3 topic. Als ik nu beter geheugen had kon ik nog wel hoger, heb nu PC2700 van Samsung.

Maarja na een mooie voltmod op mijn KT3 Ultra draai ik nu mijn XP 2200+ op 2122Mhz (184x11,5) op 1,95V.
Mijn cpu hangt trouwens wel meteen vast als die boven de 46 graden komt, meer mensen met een death-temp? :)
JA vindt ik ook, ik boot nog in windows at 210 FSB en 3dmark at 200 FSB met een kt3 ultra 2 dus niet gaan zitten zueren, ik heb pc 2700 van twinmos en op strakste timings, alleen niet op ultra maar normal, volgens mij een bug in het bios ofzo.
Maaruhh topdingetje !

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe computer:
ASUS A7N8X Deluxe
XP2400+ B-stepping
256 MB Apacer PC2700 CL2.5
TT Vulcano 7+

Okay, geheugen is dus niet echt in staat te OC'en, maar dit is echt heel erg.
FSB: 133, multiplier is 15, dus 2000 MHz.
Zet ik de FSB dan op 150, gaat ie opeens op 1500 of iets in die buurt draaien?!
Multiplier raak ik niet aan dan he. Kan het zijn dat de multiplier nog gelockt is? De XP2400+ is toch standaard unlocked??
Als ik ga OC'en gaat het mem bdw op dezelfde snelheid lopen als de FSB is, terwijl ik zeg dat ie op 166 moet draaien....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Hi,

Van wat ik zo 1,2,3 zie, staat dit echt allemaal letterlijk in je manual. Niet echt die hard stuff dus. :P

Hier is de online versie:
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...8x-deluxe/e1170_a7n8x.pdf

Verder dus:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

/edit:
Vraag 1,2 en 5 zijn zoekwerk
Vraag 3 kan je nooit van te voren zeggen. Trail & error.
Vraag 4 FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

suc6 dus enzo. :)

Ik draai nu 12,5 * 182 stabiel
IK ga morgen kijken of 12 * 190 haalbaar is, en of de performance daar dan ook beter is.

[ Voor 26% gewijzigd door MrJ op 19-03-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fraggler schreef op 19 March 2003 @ 19:17:
Hmm ik moest net heel nodig kakken en kon jammergenoeg geen Msi mobo vinden :(

Nee ff alle gekheid op een hondenkeutel, in het "algemeen" haal je met bv een Epox betere OC resultaten als met een Msi, dat is een feit waar elke echte Die Hard OC'er het over eens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MrJ:

idd gezocht en gevonden, alle vragen beantwoord op
http://www.racelinecentral.com/GamersBios2.html
(is wel een ander mobo, maar het principe blijft)
en in de beeldplank FAQ.

En de rest zal dan maar trail & error worden. Wel eerst mijn NB en SB beter koelen.
175fsb x12 lukt ook niet zonder B*** S***** vlak voordat w2k gaat inloggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Grote jongen. :P

Je OS kunnen booten is 1, maar om te zeggen dat je OC'ed systeempje stabiel is moet je toch aan wat meer voorwaarden voldoen.

Zoiets bijvoorbeeld:
- 4 a 12 uur prime95 torture test en/of 4 a 12 uur burn7x.exe
- SiSoftSandra Burn in test 25 keer kunnen loopen.
- 3DMark ('01 en '03) 8 keer kunnen loopen

Als dit allemaal zonder BSOD's en freezes lukt, ben je een eind op weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 22:38:
@ MrJ:
idd gezocht en gevonden, alle vragen beantwoord op
http://www.racelinecentral.com/GamersBios2.html
(is wel een ander mobo, maar het principe blijft)
en in de beeldplank FAQ.
En de rest zal dan maar trail & error worden. Wel eerst mijn NB en SB beter koelen.
175fsb x12 lukt ook niet zonder B*** S***** vlak voordat w2k gaat inloggen.
Welkom op GoT DOC
Tip van mede tweaker goed aangenomen en je bent zelf gaan zoeken en heb je zoek resultaat gepost.
Voorbeeldige nieuwkomer binnen GoT DOC , zo hoort het ;)

SB koelen is in jou geval nog niet echt belangrijk , NB echter wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:01
ThaRazor waarom doe jij fewture na :?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MrJ
Eerst de NB wat frisse lucht bezorgen. Dan mp naar 10 en fsb met stapjes van 2 Mhz omhoog. Ik zie wel waar ik uitkom, alleen voor mijn voltjes weet ik het niet zo goed, wanneer ga ik omhoog en pas ik de DDR ref volt ook best aan? Of is dit enkel nodig voor scherpere ram-timings?

@ ThaRazor
Ik dacht om de passieve koeling van NB naar SB te verhuizen met wat AS3 ertussen. En een crystal-orb op de NB te plaatsen. Ik zag deze kleine mod al meermaals vermeld. Lijkt me iets voor het volgende weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

OK, het plan is goed, heb het zelf ook gedaan dus, staat hier een paar blz'en terug.

Als je je NB heatsink op je SB wilt zetten, lukt 't niet met AS koelpasta. Je hebt dan echt de AS Thermal Adhesive nodig. Dat is een permanente 'koellijm'.

/edit:
Tja, je voltages omhoog gooien zorgt bij OC'en voor meer stabiliteit. Maar ook meer warmte waardoor de boel instabiel wordt.

Ook hier geld dmv trail en error de beste keuze voor jou eigen situatie te maken. :)

[ Voor 29% gewijzigd door MrJ op 19-03-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strider schreef op 19 maart 2003 @ 22:48:
ThaRazor waarom doe jij fewture na :?
? hoe bedoel je , ik maak een lollige opmerking en ik doe opeens fewture na,waar slaat dat op :(

edit:

Waar maak je dat uit op omdat ik zeg welkom op GoT DOC of uit mijn icon , wat redelijk lijkt op de vorige van fewture, maardas de andere kant en dat heeft een eigen verhaal wat fewture trouwens wel weet.
Ik vind dat GoT nogal aardig over spoelt word door bijdehande opmerkingen wat geen ene reet met tech forums te maken heeft,of ligt dat aan mij?
Verder wil ik hier niet echt over doorgaan , want ik heb dit topic aangemaakt en wil niet dat deze verkloot word door flames en dergelijke , ik heb jou topic toch ook niet vern**kt met dit soort opmerkingen. :(
Ik begin er een beetje tabak van te krijgen hiero , een beetje behulpzaam zijn hier en dan zoiets.
Ik lijk niet op fewture en ik wil niet op hem lijken, en hij waarschijnlijk ook niet op mij.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Dadadiedadieda....

Lekker gevoel...moest de voltage opschroeven naar 1,775

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mbnijhuis/martin/xp2900+.jpg

Nog steeds lekker koel...35 nu ..idle dus..stressed 43.. :Y)

Of ik down de voltage weer wat of ik wil kijken oftie nog ietwat hoger kan.
denk dat m'n pci tegen de 40 kan en erboven gaat mekkeren.das dus max 160 fsb
divider is 4 en kan ik op dit borje niet veranderen

Xp 2400+ ,epox 8kha+ ,vulcano 7+ perfecte combi!
zou dat komen doordat alles een plusje opt eind heeft ? ;)
Verdere spec's zie m'n profiel

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 23-03-2003 23:35 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 23:06:
[...]

? hoe bedoel je , ik maak een lollige opmerking en ik doe opeens fewture na,waar slaat dat op :(

edit:

Waar maak je dat uit op omdat ik zeg welkom op GoT DOC of uit mijn icon , wat redelijk lijkt op de vorige van fewture, maardas de andere kant en dat heeft een eigen verhaal wat fewture trouwens wel weet.
Ik vind dat GoT nogal aardig over spoelt word door bijdehande opmerkingen wat geen ene reet met tech forums te maken heeft,of ligt dat aan mij?
Verder wil ik hier niet echt over doorgaan , want ik heb dit topic aangemaakt en wil niet dat deze verkloot word door flames en dergelijke , ik heb jou topic toch ook niet vern**kt met dit soort opmerkingen. :(
Ik begin er een beetje tabak van te krijgen hiero , een beetje behulpzaam zijn hier en dan zoiets.
Ik lijk niet op fewture en ik wil niet op hem lijken, en hij waarschijnlijk ook niet op mij.
helemaal mee eens maaruh je maakte zelf ook die lollige opmerking over een voorbeeldige GoTter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 23:06:
[...]

edit:

Sorry :P kwist niet dat je het zo zou opvatten :)

Mare ik had het niet helemaal over dit topic hoor :) Lollige opmerking :?

En doe eens niet zo opgefokt!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Technics aan de macht! :+

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

:?

@Scorpio:

Mooie OC. Probeer eens op die 160MHz FSB te komen met eventueel het voltage nog wast te uppen en/of je MP te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister bezig geweest met mijn 2700+ overklokken op mijn A7N8X en nou ben ik een beetje blijven hangen bij 13x194 (was er om 2 uur maar mee gestopt omdat ik weer half 7 op moest.... :) Vanavond maar de 13,5 proberen, die 2600 mhz moet wel te halen zijn denkik, desnoods met Voltmod) Maar ik merkte wel dat als ik op mijn A7N8X de cpu interface op agressive ipv de Optimal aanzette dat 3Dmark 2001SE crashte en op precies dezelfde instellingen maar dan de Cpu Interface op Optimal werkte het wel naar behoren.
Weet iemand wat er met een cpu gebeurd, of welke instellingen verandert worden, als de CPU interface op Agressive ipv Optimal word gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Agressive is voor oc'ed instellingen. Aan doen dus!

En dat 3dmark crashed --> pc niet stabiel.

Kunnen booten != stabiel. Hierboven heb ik neergezet wanneer je kan gaan denken dat je oc stabiel is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik gelezen, en ik weet ook dat agressive voor OC is.... Maar ik wil weten wat dat doet, ik wil weten of een hogere FSB + Optimal CPU interface sneller of slechter is dan een lagere FSB + Agressive CPU interface.
Maar als niemand dat weet wordt het toch weer proberen, duurt gelukkig nooit zo lang *zucht* :D
Gaat weer laat worden vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Aggresive zorgt imo niet voor performance winst, maar voor stabiliteit bij OC'en.

Optimal zorgt imo ook niet voor performance winst, maar voor stabiliteit bij niet OC'en.

Maar goed, dat kunnen we nooit helemaal zeker weten totdat er iemand dit gaat uittesten. Suc6 en laat 't ons weten! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, zal ik doen, ik weet wel al dat bij het overklokken met Agressive aan 3Dmark al gauw vastliep (FSB op 194) en dat 3Dmark wel helemaal doordraaide nadat ik de CPU interface weer op Optimal gezet had. Raar imo :)
Zou het niet zo zijn dat die optie bepaalde timings en dingen die met de CPU te maken hebben op het naadje afgesteld worden met Agressive.
anyway, ik ga vanavond eens kijken wat meer winst opleverd, hogere fsb+optimal of lagere FSB+Agressive

/me is al benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Fraggler schreef op 19 March 2003 @ 19:17:

Dat is nou juist het probleem ;) Een msi is gewoon geen oc bord klaar, ik heb dit jouw al zo vaak gezegt, je kan er gewoon niet fatsoenlijk een hoge fsb mee draaien.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grote-Smurf
Ik heb net een nieuwe computer:
ASUS A7N8X Deluxe
XP2400+ B-stepping
256 MB Apacer PC2700 CL2.5
TT Vulcano 7+

Okay, geheugen is dus niet echt in staat te OC'en, maar dit is echt heel erg.
FSB: 133, multiplier is 15, dus 2000 MHz.
Zet ik de FSB dan op 150, gaat ie opeens op 1500 of iets in die buurt draaien?!
Multiplier raak ik niet aan dan he. Kan het zijn dat de multiplier nog gelockt is? De XP2400+ is toch standaard unlocked??
Als ik ga OC'en gaat het mem bdw op dezelfde snelheid lopen als de FSB is, terwijl ik zeg dat ie op 166 moet draaien....
Is die 1500 niet de 'safe' waarde? dat ie daarop gaat draaien omdat het gewoon niet werkt op de opgegeven snelheid? want ineens 15x17 mhz erbij is niet niks, red je denk ik ook niet zonder voltages enzo te veranderen, kan dus aan je cpu, voltages enzo liggen, probeer eerst die fsb eens met een lagere MP, dan kan je kijken of je uberhaupt wel op 150 fsb kan draaien.
Ik snap ook niet waarom jij je geheugen perse op 166 wil laten draaien, het werkt sneller als het op dezelfde snelheid draait als de FSB. Meen ik, correct me if i'm wrong :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yep. Mem insync met FSB (100%) is beter/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :P kwist niet dat je het zo zou opvatten :)
Mare ik had het niet helemaal over dit topic hoor :) Lollige opmerking :?
En doe eens niet zo opgefokt!
offtopic:
Ik weet nog steeds niet waar je op doelde maar oke is goed, op GoT worden gewoon teveel bijdehande opmerkingen geplaats maar ben niet opgefokt ofzo.
Technics aan de macht!
offtopic:
For your mind, your body and your soul
Precies , als het geheugen a-sync loopt (dus bv vast op 166mhz) haal je niet zulke hoge prestaties als sync aan je FSB.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 20 maart 2003 @ 15:48:
Geldt dat ook in non-OC gevallen?
In dat geval ga ik snel me geheugen ook op 266 MHz draaien ;)

Maarja, zo'n XP2400+ is dus wel standaard geunlockt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yep. :)

Weet ik niet. Sommige wel, andere niet. ff op je proc kijken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbee overclocker

Heren,

Klein vraagje ik zit al enige tijd op een IT afdeling alleen heb ik me nog nooit bezig gehouden met het overclocken van processoren.
Thuis heb ik een:

CPU: AMD Athlon XP 2600+ /256kb/333MHz
Board: ASUS A7V8X/L met een VIA KT400 chipset 200/266/333 MHz bus
mem: 512MB DDR SDRAM PC2700

Mijn vraag is (voor jullie denk vrij simpel), hoe kan ik deze sneller maken (overclocken)?

Bedankt voor iedere moeite voor degene die mij even wil verder helpen.

mvgr
Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

door te doen wat het modje in de slot post zij in je topic :>
dit door lezen Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij 166MHz instelt, dan stel je eigenlijk een divider in en niet de MHzen. Door hem op 166MHz te zetten vertel je de pc dat hij 1:1 moet draaien ;) En daarom gaat het dus mee met de fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je denken? Hoe zou ik dan mijn geheugen op 166 moeten laten draaien met een fsb van 180?
dat KAN dan dus niet?
Kan je trouwens wel de geheugensnelheid in mhz'en instellen? Kan alleen met aantal %'en van de fsb instellen?
En daar is 100% dus gewoon het snelste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 11:46:
Zou je denken? Hoe zou ik dan mijn geheugen op 166 moeten laten draaien met een fsb van 180?
dat KAN dan dus niet?
Kan je trouwens wel de geheugensnelheid in mhz'en instellen? Kan alleen met aantal %'en van de fsb instellen?
En daar is 100% dus gewoon het snelste :)

Op een nForce2 kan het wel. Andere borden niet zover ik weet.

Een Athlon laten draaien met memory dat beneden de fsb loopt is trouwens onzin. Waarom die snelheid als je niks heb om erin te stoppen? Hetzelfde geldt voor memory sneller dan de fsb.. ook onzin. Ietsie sneller helpt wel, omdat je niet altijd de 100% van het mem haalt. Maar dualchannel voor een athlon is dus de grootste onzin. En dat verklaart meteen waarom een nForce2 in dual maar een heel klein beetje sneller is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2800+ :) leverbaar bij gistron volgens mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 11:25:
2800+ :) leverbaar bij gistron volgens mij :*)
Hmmm en het doel van deze reply is :?
Er zijn trouwens wel veel meer adressen wie hem leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een subtiel schopje tegen de bips van mijn vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Goed, doen we maar weer eens een update:
Ik heb nu een reepje Kingston HyperX pc3500 gehaald, en nu krijg ik inderdaad m'n Fsb omhoog, ik draai nu 12.5X188 met m'n Xp2400, en ik heb het idee dat dit nog hoger moet kunnen >:)
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan..
Als ik een tijdje gedraaid heb op 190 (14uur stabiel in prime 95 bv), en ik reboot hem dan, kan ik onmiddelijk beginnen aan een verse windows install wegens HD corruptie :( , is me dus inmiddels al 4 keer gebeurd |:(
Iemand hier misschien een oplossing voor?

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
charops28 schreef op 27 March 2003 @ 16:38:
Goed, doen we maar weer eens een update:
Ik heb nu een reepje Kingston HyperX pc3500 gehaald, en nu krijg ik inderdaad m'n Fsb omhoog, ik draai nu 12.5X188 met m'n Xp2400, en ik heb het idee dat dit nog hoger moet kunnen >:)
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan..
Als ik een tijdje gedraaid heb op 190 (14uur stabiel in prime 95 bv), en ik reboot hem dan, kan ik onmiddelijk beginnen aan een verse windows install wegens HD corruptie :( , is me dus inmiddels al 4 keer gebeurd |:(
Iemand hier misschien een oplossing voor?
Wat heb je voor mobo , waarschijnlijk kom je niet meer hoger omdat de snelheid van je pci bus de data coruptie veroorzaakt omdat je IDE gekoppelt zit aan je PCI bus, oplossing = mobo met handmatige regeling van de dividers.
Zorg in ieder geval dat je op een andere schijf een disk image heb staan met windows , dat scheelt je de hele install procedure. :)

BTW:
Duur reepje mem voor deze OC , als je een mobo heb wat ver boven de 200fsb komt zal je er echt wat aan hebben , in dit geval heel veel overkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Sorry mobo in de vorige post al vermeld was een Epox 8k9a2, en een image heb ik inmiddels al :*) ( schade en schande verhaaltje) en duur reepje mem, ach ja, PC3500 is bij Salland even duur als PC3200 dus waarom ook niet :P (alleen dan jammer dat ik er dus verder weinig mee opschiet 8)7 )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 12:42:
Hehe, zal ik doen, ik weet wel al dat bij het overklokken met Agressive aan 3Dmark al gauw vastliep (FSB op 194) en dat 3Dmark wel helemaal doordraaide nadat ik de CPU interface weer op Optimal gezet had. Raar imo :)
Zou het niet zo zijn dat die optie bepaalde timings en dingen die met de CPU te maken hebben op het naadje afgesteld worden met Agressive.
anyway, ik ga vanavond eens kijken wat meer winst opleverd, hogere fsb+optimal of lagere FSB+Agressive

/me is al benieuwd :D
Heb je al een resultaat voor ons? ben ook wel benieuwd ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af, welk van deze bijde progs zal nu het hardste overclocken, in Mhz uitgerekend : een Xp2800+ (T'bred) of een Xp2100+ AIUHB ?

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 20:21
ThaRazor,

Ik heb dezelfde CPU als jij, een XP 2400+ AIUHB uit week 48. Mijn max speed is ook 2500 Mhz (15x166). Nu heb ik gebrobeerd deze te unlocken maar het is mij niet gelukt, ik heb namelijk meerdere unlock-handleidingen gevonden, maar niet één met dezelfde bruggen verbroken/verbonden als die van mij. Omdat jij dezelfde CPU hebt zal jij mij vast kunnen vertellen waar ik de juiste manier kan vinden. Een verkorte uitleg door jou zal ook volstaan, ik heb enige ervaring.

Mijn mobo is een Epox 8k3A en ik heb waterkoeling. Mijn unlock pogingen tot nu toe leverden slechts zwart beeld ipv een boot. Na bios-reset staat alles weer default maar is het beeld weer terug (volgens mij staat dit gelijk aan een mislukt unlock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bijdrage aan dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silenzer_nl/wcpuid.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/silenzer_nl/sisoft.JPG

cpu: xp 2600 333 fsb
moederbord: a7n8x
geheugen: 2x256 MB samsung PC2700

cpu temp: 37 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

Op hoeveel volt? En wat is het weeknummer van je proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 22:37:
[...]

Op hoeveel volt? En wat is het weeknummer van je proc?
op 1,85 V weeknummer moet ik nog ff kijken. moet ik weer het koelblok eraf halen. maar zal het zo snel mogelijk laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 22:35:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo netjes man, toppie! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
ik weet het niet meer
een collega van mij heeft zelfde mobo en cpu en die haalt de 2800+ makkelijk
en ik zit met mijn 2400+ op 2260mhz te kloten (16*135 @ 1.7v)

epox 8rda+
cpu > plaatje
2x 256mb samsung ddr400

iemand nog ideetjes, mijn collega wil me namelijk niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Waarom zo'n hoge MP en lage FSB?

Ga voor de gein eens richting 12*180 ofzo om te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
MrJ schreef op 03 april 2003 @ 17:23:

hij draait nu op 13,5*167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik heb dus ook een XP 2400+ en ik heb deze gisteren in mijn nieuw ontvangen ASUS A7N8X DELUXE geprikt.

Als ik een andere multiplier kies dan 15 dan boot ie niet. :'(

Komt daarna weer op als 15*100.

Zo te zien is mijn CPU dus gelocked.

Zelfs 10*166 wil niet werken.

Geheugen is 2*512 MB TWINMOS/WINBOND PC3200 (kan het probleem dus niet wezen)

Doe ik iets verkeerd? verder alles standaard gelaten niet aan de Jumpers gezeten.
Of moet ik voor een andere multiplier toch de jumper van 133/166 naar 100 zetten?

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outsync schreef op 06 March 2003 @ 10:55:
Heb men 2000+ op 2200 gekregen door het FSB op 147 te zetten met een ep 8rda+ dus :)
Spijtig dat ik die MP nog moet unlocken dan moet ik toch nog iets verder kunnen gaan...

CPU temp: 45
Case: 31
Ik had eerst pcies hetzelfde gedaan. Maar als ik hoger ging was hi jgewoon niet stabiel. Kam door palamine core. Ik heb hem dan ook vekocht een een xp1700 gekocht t-bred b. Die xp1700 loopt nu xp2600 :D en hij is 45graden air cooled (fsb 166 multiplier 12,5, vcover 1,7). Ik ben vrij noob in oc'n enzo. Daarom krijg ik hem niet hoger. Als ik mn fsb hoger zet en ik reboot krijg ik gewoon geen scherm. :( ik weet niet meer hoe ik verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 03 April 2003 @ 17:23:

ik heb altijd gehoord dat je je mp hoger zetten de beste manier van veilig ocn is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Veiligste? Zou kunnen maar veilig != beste performance.

FSB verhogen zorgt in principe voor de meeste performance winst. :)
Daadwerkelijk overklokken: FSB tweaking

De makkelijkste en meest effectieve manier om over te klokken is door het verhogen van de FSB. Vrijwel elk modern moederbord heeft de mogelijkheid om een hele range aan FSB's in te stellen in het BIOS. Vooral Abit, Asus en MSI bieden vaak de mogelijkheid om de FSB in stapjes van 1 MHz op te hogen tussen 100 en 200 MHz.
Het voordeel van FSB tweaking is dat je niet alleen de processor sneller maakt maar het hele systeem: AGP, PCI en geheugen krijgen meer bandbreedte ter beschikking, de overdracht van processor naar northbridge gaat sneller etc.
Dat voordeel is ook meteen het nadeel: doordat je je hele systeem overklokt worden ook alle onderdelen zwaarder belast: niet alleen de processor moet een hogere snelheid aankunnen, ook de videokaart, het geheugen, de harde schijven etc.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff een vraagje, kijk modden ben ik op een "kuch" Geavanceerd level aan ut prutten "kuch" maar ocen snap ik de reten van, vaak doe ik maar wat, en vaak gaat dat dus mis, anyway ik volg de dingen rondom amd cpu's helemaal niet maar goed, ik heb dus een vraagje. ik heb hier een XP 2200+ liggen met codes
AXDA2200DKV3C - 9356573280202
AIUGA 0235DPDW

nou allemaal leuk etc maar heb ik nou een beetje leuke core ??? en ik heb toch een T-bred A toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr LiQuiD
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02-2022
Heb nu een athlon xp 2400+ op 2.5 Ghz stabiel, maar helaas moest voltage wel omhoog naar 2.1 Volt. Moederbord = Abit NF7-S Rev 1.2 Geheugen 512 Samsung ( crappy ) maar fsb draait wel op 200. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doberman
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik ben ook voorzichtig thuis mn pc aan het oc en. Ik heb een 2700 + op een A7V8X bordje + luchtkoeling (vage driehoekige koeler met 3 fans erop) en pc2700 Samsung geheugen. momenteel draai ik 170 fsb met ik meen 2,75 V op mn geheugen en mn cpu op 1,7 V Dit draait wel stabiel, maarja ik wil mn fsb wel iets hoger krijgen :P Als ik de fsb hoger zet als 170 dan loopt mn systeem onstabiel, dwz plotselinge reboots. Is dit een cpu of een geheugen probleem ? (lijkt me cpu, maar ik weet het niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 08:44
Dit haal ik met mijn 2200+ (AIUGA0240 :r )
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rbbeije/2400+.JPG
De FSB kan niet hoger door slecht geheugen
De voltage is 1.9
Maar hoger dan dit wil die niet :'( ( Tijd voor een Voor een Tbred B >:) )
Ook als ik de voltage hoger zet wil die niet hoger of hij is niet stabiel
Oja me moederbord is een Epox 8rda+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Draait hij bij jouw wel alles stabiel? Ik heb dezelfde (misschien een iets afwijkende stepping) Alleen die van mij loopt op 148 x 13.5 = 2000 Mhz. Hij draait alles stabiel, waaronder het zeer zware Morrowind, en CnC: Generals, doch in AoM en WCIII loopt het na een half uur vast. Te heet wordt hij niet (50C stressed), maar de kast temp is denk ik te hoog. (45C stressed) Alles draait het goed (behalve AoM en Warcraft III) windows is zo stabiel als windows kan zijn ;) . Terug naar 2200+ gaan, of op 2400+ blijven? Ik ben nu aan het kijken of het aan de proc ligt, hij staat nu weer op 2200+ en ik zal zo direct eens AoM spelen. Wel vaag, sinds Morrowind zeer CPU intensief is, en daar loopt hij niet op vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Upke dupke schreef op 08 April 2003 @ 16:09:
Draait hij bij jouw wel alles stabiel? Ik heb dezelfde (misschien een iets afwijkende stepping) Alleen die van mij loopt op 148 x 13.5 = 2000 Mhz. Hij draait alles stabiel, waaronder het zeer zware Morrowind, en CnC: Generals, doch in AoM en WCIII loopt het na een half uur vast. Te heet wordt hij niet (50C stressed), maar de kast temp is denk ik te hoog. (45C stressed) Alles draait het goed (behalve AoM en Warcraft III) windows is zo stabiel als windows kan zijn ;) . Terug naar 2200+ gaan, of op 2400+ blijven? Ik ben nu aan het kijken of het aan de proc ligt, hij staat nu weer op 2200+ en ik zal zo direct eens AoM spelen. Wel vaag, sinds Morrowind zeer CPU intensief is, en daar loopt hij niet op vast...
Bij mij draait ie wel stabiel (Prime95 2uur laten draaien) maar als ik maar iets hoger ga dan is hij instabiel, wat ik ook doe voltages etc... Bij mij word hij ongeveer ook 50 soms 51 graden stressed, me case temp is ongeveer 35, 45 is vind ik best wel hoog moet je is een paar case fans kopen (ik zie net in je specs staan dat je er geen heb ;) ) En je moet ook eens je proc wat meer voltage geven (als dat nog kan :+ ) Maar het staat vast dat die A cores niet zo hoog OCen. Maar ik ga over een tijdje tog zo'n 1700+ kopen (JIUHB) Die kan je veel verder OCen >:) en is niet duur (60 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja, ik zei toen straks ook al tegen mijn vader, had maar een 1700 voor me gehaald, had ik tenminste 512 mb geheugen kunnen hebben, en toch een XP 2400. Ja, ik kan hem nog wat extra volt geven, maar word hij dan niet veel te heet? Hij doet z'n ding nu op 1,65 volt. Ik kan helaas geen case fans installeren :( , dan verloopt de garantie...... (vorige pc, kapot gemaakt, per ongelijk :) )

correctie: Op 1,7 volt :( stomme T-bred A's! Als ik hem op 1,8 volt zet wordt hij zo rond de 52 graden normaal, stressed weet ik niet. Ik schat zo'n 57-60 graden, is dat nog wel verantwoord....

[ Voor 21% gewijzigd door Upke dupke op 08-04-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Upke dupke schreef op 08 April 2003 @ 16:36:
Ja, ik zei toen straks ook al tegen mijn vader, had maar een 1700 voor me gehaald, had ik tenminste 512 mb geheugen kunnen hebben, en toch een XP 2400. Ja, ik kan hem nog wat extra volt geven, maar word hij dan niet veel te heet? Hij doet z'n ding nu op 1,65 volt. Ik kan helaas geen case fans installeren :( , dan verloopt de garantie...... (vorige pc, kapot gemaakt, per ongelijk :) )

correctie: Op 1,7 volt :( stomme T-bred A's! Als ik hem op 1,8 volt zet wordt hij zo rond de 52 graden normaal, stressed weet ik niet. Ik schat zo'n 57-60 graden, is dat nog wel verantwoord....
ik zouw eerst is even de fsb zo hoog mogelijk krijgen want je heb ddr 333 en daarmee kan je fsb op ongeveer 166 zettu (Probeer eerst ff de multiplier naar beneden te doen kan je een hogere FSB halen wel in kleine stapjes doen hoor!!) Je temps zijn nog niet zo super hoog hoor (maar ik had wel ff gekeken hoe je temps zijn als ie stressed is met bijv Prime95 of Super pi) jou bord kon dacht ik tot 1,85 volt dat heb je wel nodig als je wat hoger wil (Mijn bord gaat tot 2,2 >:) )
Veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 11:56:
Maar dualchannel voor een athlon is dus de grootste onzin. En dat verklaart meteen waarom een nForce2 in dual maar een heel klein beetje sneller is ;)
In Sandra misschien ja :P

De verbetering bij nForce2 zit hem juist in het feit dat *de rest* van je systeem nog op maximale snelheid DMA transfers e.d. kan doen op het moment dat de CPU zijn gehele gedeelte van de memory-bandwidth gebruikt; juist omdat het 2e kanaal niet of nauwelijks benut wordt door de CPU zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Kalkoen schreef op 08 April 2003 @ 17:02:
[...]

ik zouw eerst is even de fsb zo hoog mogelijk krijgen want je heb ddr 333 en daarmee kan je fsb op ongeveer 166 zettu (Probeer eerst ff de multiplier naar beneden te doen kan je een hogere FSB halen wel in kleine stapjes doen hoor!!) Je temps zijn nog niet zo super hoog hoor (maar ik had wel ff gekeken hoe je temps zijn als ie stressed is met bijv Prime95 of Super pi) jou bord kon dacht ik tot 1,85 volt dat heb je wel nodig als je wat hoger wil (Mijn bord gaat tot 2,2 >:) )
Veel suc6
Hey bedankt voor de tips! Ik will m'n pc ook nog unlocken, maar dan moet ik de kast open maken en dan is mijn garantie weg. (Maar ik doe het toch >:) , nog tips voor het verwijderen van stickers, die ik later weer terug zou kunnen plakken? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Upke dupke schreef op 08 april 2003 @ 17:22:
[...]

Hey bedankt voor de tips! Ik will m'n pc ook nog unlocken, maar dan moet ik de kast open maken en dan is mijn garantie weg. (Maar ik doe het toch >:) , nog tips voor het verwijderen van stickers, die ik later weer terug zou kunnen plakken? )
Huh :? is die bij jouw dan niet standaart unlockt (bij mij wel heb je al geprobeerd de multiplier lager of hoger te zetten)

voor het verwijderen van de sticker heb ik helaas geen tips of gewoon heel voorzichtig eraf halen ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door Prolution op 08-04-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Nope, mijn xp 2200 was niet standaard unlocked, anders had ik allang mijn FSB op 166 gezet en de MP op 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 00:48

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik krijg dus effe geen 2000+ palomino topic gevonden dus ik post mijn probleem hier. Omdat ik ff geen zin had om zilverlijm aan te schaffen ben ik tegen beter weten in, gaan unlocken met potlood. en het is tot op zekere zin gelukt. hij boot nu met een 11.5x multiplier en hij zegt dat et een 1800+ is, op de standaard fsb van 133/33 (vcore 1.81 V )haalt hij dus ook de 1.55Ghz die hoort bij een 1800+ maar als ik de multiplier naar 12.5 zet wat dus 1.67Ghz (2000+) zou op moeten leveren, hangt hij al bij het booten, krijg niet eens beeld. Dus ik denk shit mijn unlock is niet goed. maar de 12 Multiplier werkt wel als ik onder de 133/33 fsb ga zitten. Nu heb ik dus met de std 11.5 multiplier de fsb naar 149/37 geschopt wat resulteert in 1714Mhz, leuk het is een OVER-clock maar ik ben er niet tevreden mee :P
die multiplier moet gewoon werken! :)

even nog wat info opgesomd
Mobo: A7V8X
Processor Palomino XP 2000+ AGOIA stepping (nieuwe GROENE base, en dus niet zo'n bruine )
Vcore: 1.81V
Ram: 256mb PC 2700 samsung (333)
vid kaart GF 4 mx460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doberman
  • Laatst online: 27-12-2022
doberman schreef op 08 April 2003 @ 11:01:
Ik ben ook voorzichtig thuis mn pc aan het oc en. Ik heb een 2700 + op een A7V8X bordje + luchtkoeling (vage driehoekige koeler met 3 fans erop) en pc2700 Samsung geheugen. momenteel draai ik 170 fsb met ik meen 2,75 V op mn geheugen en mn cpu op 1,7 V Dit draait wel stabiel, maarja ik wil mn fsb wel iets hoger krijgen :P Als ik de fsb hoger zet als 170 dan loopt mn systeem onstabiel, dwz plotselinge reboots. Is dit een cpu of een geheugen probleem ? (lijkt me cpu, maar ik weet het niet zeker)
Heeft niemand anders dit probleem gehad ? Ik heb weer 2 avonden zitten proberen maar ik kom gewoon niet boven die 170 fsb uit. Mn geheugen 512 mb pc2700 Samsung draait op 2,75 volt (lager op 170fsb of hoger geeft blue screens of death in xp)
Ik dacht in eerste instantie dat de beperking in overclocken in mn geheugen zat dus heb ik even 512 mb Twinmos er in gestoken, maar ook daarmee blijven de resultaten hetzelfde.
1) windows start niet op (blijft hangen bij xp logo of net daarna)
2) Windows start op en je krijg een shitload meldingen ongeldige bewerking dit programma wordt gesloten
3) Alles loopt ok (wat me tot nu toe een keer gelukt is boven de 170 fsb) en hij loopt vast wanneer ik sisoftware sandra cpu benchmark doorloop

ik heb mn systeem in de bios op optimal lopen want met de turbo instellingen heb ik direct vastlopers in xp (bij alles boven de 167 fsb) wat raar is gezien turbo normaal toch juist de instelling is om een overclocked systeem stabieler te laten draaien ?

iemand nog ideeen ? ik begin een beetje gefrustreerd te worden 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik vraag me af waarom ik nergens wat kan vinden op internet en op got maar 3 hits krijg (waarvan geen enkele bruikbaar) over mijn corecode, de AIUB

De volledige code is:
AXDA2400DKV3C
AIUB 0301SPNW

Is er echt niemand die deze core heeft ofzo? Is het een nieuwe 'serie', de AMD XP 2400+ is wel vandaag gekocht en hij kwam vanmiddag binnen bij de winkel met een nieuwe lading. Misschien is het een nieuwe/andere core ofzo? Ik ben dus opzoek naar iemand die me hierover wat kan vertellen, qua overclockresultaten natuurlijk.

Ik zou de bovenste code uit me hoofd kunnen uitleggen waar het voor staat maar de core achter de AIUB is dat de datum... 1 Maart betekend dat dus, zou dat de datum van productie zijn?

Sommige denken dan natuurlijk van "overclock hem es lekker, dan kan je het zelf zien..." jah.. dat zit dus moeilijk, met mijn spulle kom ik niet echt ver en is het dus niet representatief voor de core. Wou ik nog even melden om enige van zulke reacties te vermeiden en enkele bytes op got te besparen :P

[ Voor 35% gewijzigd door Novah op 11-04-2003 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Novah schreef op 11 April 2003 @ 00:37:
Ik vraag me af waarom ik nergens wat kan vinden op internet en op got maar 3 hits krijg (waarvan geen enkele bruikbaar) over mijn corecode, de AIUB

De volledige code is:
AXDA2400DKV3C
AIUB 0301SPNW

Is er echt niemand die deze core heeft ofzo? Is het een nieuwe 'serie', de AMD XP 2400+ is wel vandaag gekocht en hij kwam vanmiddag binnen bij de winkel met een nieuwe lading. Misschien is het een nieuwe/andere core ofzo? Ik ben dus opzoek naar iemand die me hierover wat kan vertellen, qua overclockresultaten natuurlijk.

Ik zou de bovenste code uit me hoofd kunnen uitleggen waar het voor staat maar de core achter de AIUB is dat de datum... 1 Maart betekend dat dus, zou dat de datum van productie zijn?

Sommige denken dan natuurlijk van "overclock hem es lekker, dan kan je het zelf zien..." jah.. dat zit dus moeilijk, met mijn spulle kom ik niet echt ver en is het dus niet representatief voor de core. Wou ik nog even melden om enige van zulke reacties te vermeiden en enkele bytes op got te besparen :P
Het is denk ik een AIUHB je was die H vergeten :) .en overclocken doen ze goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08 16:22
Amd XP 2700+
Core: Enige wat ik weet is dat het een week 43 is

result: 2457 tot nu toe (13*189)

Klik Hier voor wcpuid+sandra

[ Voor 27% gewijzigd door Black_Adder op 12-04-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Novah>>>>> Als je gezocht had met "search" was je wijzer geworden. :/
Heb ik even voor je gedaaan en Got search laat zien dat....

Je voor je code ( er moet inderdaad nog een H in , tis AIUHB, en
er staan nog meer code's op je cpu , schrijf ze allemaal op)
je naar http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php kunt gaan.

Die laat zien of je processor een downgraded cpu is of niet. :+
Weet je eenmaal z'n "ware naam "
Ga je naar http://www.cpudatabase.com/CPUdb

Je tikt daar je cpu in en je ziet wat men allemaal voor resultaten heeft behaalt.. :Y)

Nou gerust? :7

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.