[X11 RH7.3] MX-500 knoppenconfig?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Hmm, even snel Googlen gaf niets duidelijks. ATM is mijn MX-500 aangesloten op m'n USB-poort en is geconfigureerd als standaard 3 button mouse op USB. Scrollwieltje werkt, maar als ik de knopjes net boven en net onder gebruik gaat hij Googlen op wat er in m'n clipboard zit AFAIK. Best nuttig, maar toch niet echt wat hij moet doen :+

Die Googlefunctie zou ik mss wel op die middenste knop (onder de knop onder het scrollwieltje) willen hebben, maar de bedoeling is dus dat de knopjes onder en boven het scrollwieltje zouden moeten constant scrollen. De twee knoppen aan de zijkant doen atm niets. Het lijkt me dat dit zou kunnen opgelost worden door een MX500 driver in mn /etc/X11/XF86config te plakken, maar waar vind ik die?

Vooral als ik UT2K3 ga spelen kan dat best handig zijn ;)

bvd

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Hehe, "googlefunctie" :P

Veel browsers gaan naar de URL die je paste als je in het browserwindow zelf paste. Een aantal browsers (Galeon iig) voeren de URL die ze krijgen aan google als het geen geldige URL is (omdat er een spatie in zit bijvoorbeeld). Als je dus een willekeurige zin in je browserwindow paste, dan zullen die browsers dus naar die zin gaan googlen :)

Conclusie: dat knopje is "paste" bij jou.

Start het progje "xev" eens, en kijk daarmee eens wat de verschillende knoppen zoal doen, dat schept waarschijnlijk wat duidelijkheid.

Verwijderd

ik heb ook een mx500
die scrollwiel + knopjes die daar bijhoren hebben dezelfde functie
je kan verder nog het onderste knopje instellen, maar dat is mij nog nooit gelukt
met xev geeft die namelijk helemaal nix

• lvh
Same here.

* lvh gaat zich wat verdiepen in X11 om erachter te komen hoe hij die knopjes nu een bepaalde functie toekent :)

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52
R4C00N_SL4Y3R schreef op 06 March 2003 @ 15:19:
Same here.

* DiNo! gaat zich wat verdiepen in X11 om erachter te komen hoe hij die knopjes nu een bepaalde functie toekent :)
xmodmap?

https://github.com/atoomnetmarc/

• lvh
Wel, eh, met xmodmap -pp krijg ik dit tabelletje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    Physical        Button
     Button          Code
        1              1
        2              2
        3              3
        4              4
        5              5

Dat ziet er OK uit. * lvh gaat even kijken hoe hij nu er bepaalde functies aan geeft.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik heb zelf tot nu toe de bovenste knop niet werkend gehad, de forward en backward button zijn bij bij hetzelfde als de middelste en rechter muisknop.
Als je "cat /dev/input/mice' doet en je drukt op de bovenste knop dan zie ik geen input komen. Ik heb zo het idee dat de muis eerst geprogrammeerd moet worden via USB nadat ie aangesloten is. In mijn andere dualboot os (XP) doet de muis het al zonder de logitech mouseware software (in win98 niet).

https://github.com/atoomnetmarc/

Verwijderd

Ik heb de mx700, gebruik het progje imwheel (google);
en verder een regeltje in je /etc/X11/XF86Config-4 waar je de juiste volgorde vastlegt van de knoppen
je kan daarmee zorgen dat de knoppen onder en boven het wieltje scrollen (net als het wieltje zelf dus, zelfde snelheid, het schijnt dat je in win kunt instellen dat hij sneller moet scrollen als je de knoppen gebruikt,.. tough luck).

Met imwheel en een filetje in je homedir .imwheelrc kan je zorgen dat die duimknoppen bv forward en back doen in je browser.
Pagina: 1