Mijn probleem is dat de DHCPD service op m'n FreeBSD bak niet werkt.
Uit een tutorial, staat dat ik na het configureren de service op moet starten.
Het geeft een foutmelding als ik het .sh bestand op wil starten. Command not found. * Probleem opgelost. Hoewel de reden van de foutmelding 'Command not found' niet bekend is geworden werkt de dhcpd service nu toch *
* Probleem opgelost, door eerst de dhcpd.conf helemaal goed in te stellen, en dan handmatig te starten met 'dhcpd' werkte alles wel. Wel moest ik eerst door middel van ifconfig een ip adres toewijzen aan de netwerkkaart van het interne netwerk.
Daar heeft iemand me telefonisch bij geholpen (edwin
*
Nu is het probleem , hoe krijgen de clients internetpagina's en MSN werkend te zien?
Plaatje van relevante HOWTO page
Onderdeel 19.12.3 van de afbeelding hierboven heb ik uitgevoerd BEHALVE:
Ik wist namelijk niet hoe ik de kernel aan moest passen. Anderzijds, ik heb de rest van 19.12.3 (Configuration) wel uitgevoerd, en bij het opstarten geeft hij geen foutmeldingen. Alhowel ik niet begrijp waarom de clients nog geen internet zien.
De clients kunnen de server pingen, en zo ook andersom. Maar een internet-ipadres pingen lukt ze nog niet. De DNS adressen lijken me allemaal goed ingevuld.
Moet ik misschien nog extra software installeren? Zoals Squid Proxy ?
Uit een tutorial, staat dat ik na het configureren de service op moet starten.
Het geeft een foutmelding als ik het .sh bestand op wil starten. Command not found. * Probleem opgelost. Hoewel de reden van de foutmelding 'Command not found' niet bekend is geworden werkt de dhcpd service nu toch *
* Probleem opgelost, door eerst de dhcpd.conf helemaal goed in te stellen, en dan handmatig te starten met 'dhcpd' werkte alles wel. Wel moest ik eerst door middel van ifconfig een ip adres toewijzen aan de netwerkkaart van het interne netwerk.
Daar heeft iemand me telefonisch bij geholpen (edwin
Nu is het probleem , hoe krijgen de clients internetpagina's en MSN werkend te zien?
Plaatje van relevante HOWTO page
Onderdeel 19.12.3 van de afbeelding hierboven heb ik uitgevoerd BEHALVE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| The following options must be in the kernel configuration file: options IPFIREWALL options IPDIVERT Additionally, at choice, the following may also be suitable: options IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT options IPFIREWALL_VERBOSE |
Ik wist namelijk niet hoe ik de kernel aan moest passen. Anderzijds, ik heb de rest van 19.12.3 (Configuration) wel uitgevoerd, en bij het opstarten geeft hij geen foutmeldingen. Alhowel ik niet begrijp waarom de clients nog geen internet zien.
De clients kunnen de server pingen, en zo ook andersom. Maar een internet-ipadres pingen lukt ze nog niet. De DNS adressen lijken me allemaal goed ingevuld.
Moet ik misschien nog extra software installeren? Zoals Squid Proxy ?
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:39 ]