Toon posts:

Dell Dimension met Ti4200

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eeps,

ik ben niet echt thuis in de wereld van overklokken, maar 'k heb zojuist het programma'tje Geforce Tweaker Utility (jullie allemaal wel bekend veronderstel ik) gedownload.
Ik heb een Dell Dimension 8200, P4 2.4GHz 533FSB (intel i850E chipset, aangepast door dell zelf) en 512MB PC800 RDRAM (80gig 7200rpm schijf en alles d'r op en d'r aan) en een GeForce 4 Ti4200 (64MB DDR);
nu weet ik wel, dit is een OEM pc, dus niet echt een overklokmachientje (ik weet niet eens hoeveel graden mijn CPU heeft!) maar 'k ben wel eens benieuwd:
mag ik de core van mijn grafische kaart (nu op 250) overklokken? zo ja, tot hoeveel?
mag ik de bussnelheid (nu op 513Mhz) overklokken? zo ja, tot hoeveel?
ik heb geen speciale koeling, noch andere freaky-dingen; maar 'k zou al blij zijn moesten jullie mij zeggen dat ik er enkele tientallen Mhz mag bij doen zonder enig probleem, of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:50 ]

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
lees eerst even de faq en daarnaast de moderatiepolicy. Je kan natuurlijk voor je vid. kaart en voor je cpu ook gewoon zoeken naar topics met de search
In de faq zal je zien dat oc-en een kwestie van proberen is, dus probeer in kleine stapjes van bv 5mhz te overclocken. In de faq zal je ook lezen dat oc-en gevaarlijk is en dat je er dus niet aan moet beginnen, tenzij je je er erg in verdiept hebt. Door jouw openingspost heb ik nou niet echt het gevoel alsof je veel ervaring (of veel kennis) hebt met oc-en.
Zoek dus zelf eerst meer info over oc-en voordat je per ongeluk iets (fataals) verkeerd gaat doen.

Veel succes!

ps ik heb zelf betere ervaringen met rivatuner dan met gf tweak utility. : download rivatuner

[ Voor 10% gewijzigd door Herr Muller op 05-03-2003 21:09 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:44:
Eeps,

ik ben niet echt thuis in de wereld van overklokken, maar 'k heb zojuist het programma'tje Geforce Tweaker Utility (jullie allemaal wel bekend veronderstel ik) gedownload.
Ik heb een Dell Dimension 8200, P4 2.4GHz 533FSB (intel i850E chipset, aangepast door dell zelf) en 512MB PC800 RDRAM (80gig 7200rpm schijf en alles d'r op en d'r aan) en een GeForce 4 Ti4200 (64MB DDR);
nu weet ik wel, dit is een OEM pc, dus niet echt een overklokmachientje (ik weet niet eens hoeveel graden mijn CPU heeft!) maar 'k ben wel eens benieuwd:
mag ik de core van mijn grafische kaart (nu op 250) overklokken? zo ja, tot hoeveel?
mag ik de bussnelheid (nu op 513Mhz) overklokken? zo ja, tot hoeveel?
ik heb geen speciale koeling, noch andere freaky-dingen; maar 'k zou al blij zijn moesten jullie mij zeggen dat ik er enkele tientallen Mhz mag bij doen zonder enig probleem, of niet?
Waarom denk je dat het programmaatje "Geforce Tweaker Utility" heet? Het is dus bedoelt voor mensen die zelf kunnen bedenken hoeveel er ongeveer bijkan; en wanneer dat niet meer kan. Kijk ook hier eens. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat je je cpu kan overklokken met die bak wat je nu hebt. Het is een oem hé. Je kan je grafische kaart overklokken maar met mate. Verhoog niet onmiddellijk je core met 50mhz maar doe het met kleine stappen. Let ook op artifacts die duiden aan dat je geheugen te hoog staat. Als het beeld bevriest dat betekent dat je core te hoog staat.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

offtopic:
Slim van Dell, PC800 RDRAM in een bak met 133 FSB :?

Verwijderd

Zie de V&B en DOC FAQ's. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt om de gestelde vragen te beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.