Toon posts:

Linux downloaden :S

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met SuSE linux aan het downloaden via ftp.nl.uu.net.

Hij is nu al een tijdje aan het reutelen en heeft al 1,25 Gb aan bestanden naar binnen gehaald, alleen ik zit met de vraag: Hoe krijg ik die troep ooit op cd????

Moet ik die bestanden splitsen ofzow? En zoja hoe???

Groeten...

p.s.> is die SuSE distributie nederlands??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Download gewoon een .iso, wat ben je nu aan het downloaden?

[ Voor 14% gewijzigd door blackd op 05-03-2003 20:28 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu naar pub/linux/suse/8.1 gegaan en die die hele map aan het downen......

Is die ISO file wel nederlandstalig?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je op linuxiso.com een iso downen?

• blackd
  • Niet online
SuSE Linux for i386
SuSE Linux for i386 can be installed free of charge directly from the FTP server. Before you start, please read the installation guideline!
Gaat niet lukken met die downloads ben ik bang :P ISO is er dus niet.
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:29:
Waar kan je op linuxiso.com een iso downen?

Dat moest linuxiso.org zijn, maar ik kom er niet op. Weet niet of daar SuSE iso's zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door blackd op 05-03-2003 20:31 ]

Verwijderd

eh

heb je uberhaubt wel gesearched? Denk van niet

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat je nu aan het ophalen bent is geen iso. Suse kun je installeren via FTP; daarvoor moet je even de bootfloppies opsporen. Daarvan kun je opstarten en de netinstall starten. Wat je nu bent aan het doen is het verkwisten van bandwidth.

Zoef

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gewoon die iso branden in je geliefde brandprogramma, zoals vast in de readme's staat ;)

edit: :X het zijn geen iso's :P

[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 05-03-2003 20:32 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn geen ISO's voor Suse als ik me niet vergis.

Om nou alle packages te downloaden is ook overbodig. Volgens mij kan je het beste een bootdisk maken en dan een FTP install doen :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je nou eens kijkt, zie je dat het niet díe of dé linux iso is, maar dat er een hele berg staan :+ Aan de andere kant heeft blackd er als wosser natuurlijk helemaal geen verstand van ;) ; ze doen daar niet aan suse...

Ja, deze reply is natuurlijk ondertussen al weer helemaal verouderd ;), maarja, ik kan wel sneller typen, maar niet sneller denken :+

[ Voor 26% gewijzigd door eamelink op 05-03-2003 20:32 ]

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 13:54

p@dd0

psychonaut

saviour schreef op 05 maart 2003 @ 20:31:

Om nou alle packages te downloaden is ook overbodig. Volgens mij kan je het beste een bootdisk maken en dan een FTP install doen :)
Kijk hier maar eens:
ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/live-eval-8.1/

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dat is toch een draaibare versie vanaf cd :?

• blackd
  • Niet online
eamelink schreef op 05 March 2003 @ 20:31:
Aan de andere kant heeft blackd er als wosser natuurlijk helemaal geen verstand van ;) ; ze doen daar niet aan suse...

Idd. Ik had wel een SuSE ISO gedowned, maar dat was live eval.

Dat wordt FTP install of andere distro, hint: slackware :P

Verwijderd

Topicstarter
saviour schreef op 05 March 2003 @ 20:31:

Ik wil niet dom doen ofzow.... maar ik moet dus een diskette maken :?

En die in dos runnen ofzow?

En waar haal ik die diskette vandaan :?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 20:33:

Kijk es op de site van SuSE? Staat het allemaal uitgelegd.

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

RgR

Dat is alleen een suse live-bootdisk, je kunt suse daar een beetje mee testen maar je kan het er niet mee op je hd installeren. Suse wil dat je OF een FTP install doet, OF de cd's koopt. Je kunt de iso's niet downloaden.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27
Dat is een evaluatie versie, die alleen vanaf CD-rom draait. Suse installeren op de harde schijf kan alleen door middel van een net-install of door een pakket te kopen in de winkel, want er bestaan geen (officiele) installatie-isos.

• saviour
  • Niet online
Zou je zelf misschien ajb wat moeite willen doen?

Als je met google zoekt, of met de search hier, of op de site kijkt zal je de info wel vinden lijkt mij.

"suse ftp install bootdisk" Zoiets?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:33:
[...]

Ik wil niet dom doen ofzow.... maar ik moet dus een diskette maken :?

En die in dos runnen ofzow?

logisch nadenken...

Als ik jou was zou ik maar niet aan linux beginnen, als je al te lui bent om dingen op te zoeken krijg je nog problemen..

Het is geen windows Xp

btw, ik draai al een jaar linux @ desktop, en nogsteeds mag ik mezelf niet linux kenner noemen, alhoewel ik het al een jar gebruik is het nogsteeds echt pittig :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de boot disk a 18 mb gedownt, mag ik die gewoon met progjes like daemon tools runnen of moet ik persee in de dos prompt zitten (dus booten met de cd)??

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

www.google.com

Your best freind. Waarom zegt iedereen dit? De meesten van ons hebben (of tenminste, denken te) ervaring met Linux, en, naar mijn ervaring heb je er meer aan dan als iemand je een kant-en-klaar oplossing geeft.

Een kleine tip, SUSe heb ik nu nog niet geprobeerd maar probeer RH7.3 of 7 eens. Als je je hoofd er even bijhoudt en je hebt geen hyperexotische hardware moet het wel lukken.

• saviour
  • Niet online
Lees de readme? Daarin staat uitgelegd welke bootdisk je moet hebben, hoe je hem maakt en hoe je hem gebruikt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

saviour schreef op 05 March 2003 @ 20:44:
Lees de readme? Daarin staat uitgelegd welke bootdisk je moet hebben, hoe je hem maakt en hoe je hem gebruikt.
daar zijn die files immers voor gemaakt, om te lezen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je niets kan bereiken met linux als je niets leest ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt, ik ga nu even die bootdisk branden en dan proberen of ik verder kom

met de manuals ;);)

Verwijderd

SuSE 8.1 is perfect te installeren met FTP zoals al eerder gezegd; je moet de boot.iso van suse downloaden en op cdrom branden; dan daarvanaf booten en waarschijnlijk je netwerkmodule laden, en dan installeren :)

zorg dat je van tevoren een aantal dingen weet, zoals IP van de ftp server en het path,
ik heb deze gebruikt:

195.129.111.8
path: /pub/linux/suse/i386/8.1/

moet je wel een i386 bak hebben ;) is een NL mirror, ping anders eerst even

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Idd, hoop niet opgeven, lezen, lezen en meer lezen. Net als school, nu doorbijten en before you know it, it pays off, BIGTIME.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
R4C00N_SL4Y3R schreef op 05 March 2003 @ 20:51:
Idd, hoop niet opgeven, lezen, lezen en meer lezen. Net als school, nu doorbijten en before you know it, it pays off, BIGTIME.
offtopic:
tjakka!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Ok, Djenzie, het is hier de bedoeling dat je zelf zoekt, leest en probeert voor je een topic opent. En dat zijn dingen die je duidelijk niet gedaan hebt. Zie ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] hierover.

Neem voor je begint ook FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 even door. Verder staat er mbt SuSE ook nuttige informatie in [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml] . Deze topics staan niet voor niets als stickies bovenaan het forum!

Verder is het feit dat er van SuSE geen ISO's beschikbaar zijn (behalve de live evaluatie en evt oudere versies) maar wel over FTP te installeren is hier op GoT toch wel een aantal keer behandeld. Dat had je met de search ook kunnen vinden. Bovendien staat hierover op de SuSE website ook informatie.

Dit zijn allemaal informatie-bronnen die je zelf makkelijk had kunnen vinden als je enige moeite had gedaan. Je topic gaat daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.