NoepZor First PC

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Dit wordt het waarschijnlijk (geen ecs meer)

Codegen Midi-Tower Wave 6001, 300W
AMD Athlon XP 2000+/1,66GHz
Abit KD7 Socket A
Arctic Super Silent Pro
Samsung 256MB DDR-RAM/333 PC2700, 184pin, CL2,5
Maxtor 40,0GB / 7200rpm - 6E040LO Plus 8
Aopen 52x - CD-952E bulk
Connect3d ATI Radeon 9000 PRO 64MB DVI/TV-Out

door een budgetverhoging is er uiteindelijk dit uitgekomen (globaal)

Is dit een redelijk systeem ? ik heb tips en suggesties nodig zodat ik kan bekijken of deze koop geen miskoop is...

De wijzen komen uit het Oosten!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
hier is dit forum dus zekers niet voor bedoeld, we verwachten van users hier al enige kennis, dit valt dus eigenlijk gewoon onder basics...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

ach je moet zon knul toch helpen he :)

ten eerste, wat zijn je eisen? wil wil je ermee doen?
games/grafisch/office

en budget?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Yonni schreef op 05 March 2003 @ 20:21:
hier is dit forum dus zekers niet voor bedoeld, we verwachten van users hier al enige kennis, dit valt dus eigenlijk gewoon onder basics...
Zoiets ja.. en ook in andere sectors is dit niet toegestaan.Zo kennen we allemaal wel gaan roepen "hoe is deze computer" :/

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• NoepZor
het is bedoelt om op te gamen (CS, Q3A, Battlefield), en te internetten

mijn budget ligt om en nabij de 700 €

maar ik weet wel veel van pc's, maar ik volg de zooi niet zo nauw en dit wordt mijn eerste eigen pc waarschijnlijk, dus ik heb geen ervaring met wat goed of slecht is

[ Voor 44% gewijzigd door NoepZor op 05-03-2003 20:27 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

en het is ook niet toegestaan om andere mensen contstant op de regels te wijzen, zoals in de FAQ forum gedrag staat, kortom, de wijsneus uithangen!

http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#reageren

er staat ook dat je ONTOPIC moet reageren :(

verder reageren is voor mij dus niet nodig, FolloX help je wel :z

[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 05-03-2003 20:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

NoepZor schreef op 05 March 2003 @ 20:26:
het is bedoelt om op te gamen (CS, Q3A, Battlefield), en te internetten

mijn budget ligt om en nabij de 700 €

maar ik weet wel veel van pc's, maar ik volg de zooi niet zo nauw en dit wordt mijn eerste eigen pc waarschijnlijk, dus ik heb geen ervaring met wat goed of slecht is
voeg me ff toe op msn: l_schulten15@hotmail.com

dan krijg je advies van mij :+
want de mensen zeuren nu al naar slotjes etc..

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Jongens zeur nou eens niet zo en geef de gozer gewoon antwoord :Z .. er hang hier echt een rot sfeer op GoT (loop hier al een tijdje rond, en ik vind er steeds minder aan)..slotje slotje.. kom op O+

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nog een laatste iets, uit de FAQ van SEM:
Zaken waarvan jij vindt dat het een UTFS topic is, of dat er slotje op kan, (bijvoorbeeld een "n00b topic") geef dan de moderator even de tijd om het topic tegen te
komen.
Dit kan er anders voor zorgen dat een andere user gefrustreert raakt, omdat jij hem "aangeeft". Denk hierbij aan een tijdsbestek van minimaal een uur of twee.
Kennelijk let hier ook nooit iemand op |:(

ontopic:

Het systeem ziet er pirma uit!
1 ding: als je wilt gamen, vervang die Radeon 9000 door bijvoorbeeld een 9500 (pro?). De 9000 schijnt nogal tegen te vallen, dan wil je liever een 8500 (9200 :P)

[ Voor 22% gewijzigd door Glashelder op 05-03-2003 20:34 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 05 March 2003 @ 20:28:
en het is ook niet toegestaan om andere mensen contstant op de regels te wijzen, zoals in de FAQ forum gedrag staat, kortom, de wijsneus uithangen!
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#reageren
er staat ook dat je ONTOPIC moet reageren :(
verder reageren is voor mij dus niet nodig, FolloX help je wel :z
Ben het met je eens maar helaas is dit al het 2e topic van NoepZor over psies hetzelfde. :)

NoepZor ga please verder op je vorige topic , ik heb je daar ook nog een reply gegeven betreffende je systeem :)
hulp nodig @ overclock :)
1 ding: als je wilt gamen, vervang die Radeon 9000 door bijvoorbeeld een 9500 (pro?). De 9000 schijnt nogal tegen te vallen, dan wil je liever een 8500 (9200 )
Een gewone 9500 en dan ff een tweakje uitvoeren(staat op GoT) en je hebt een 9700 , OC'tje erbij en je hebt een 9700Pro :9

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:40 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Geluidskaart + boxen mis ik :). En je HD is wat aan de kleine kant als je veel gaat inetten (downloaden).

En helaas is GoT niet bedoeld voor dit soort vragen. Op www.tweakzone.nl en www.beginnersweb.nl willen ze je graag helpen :).

tvw

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ShotGun schreef op 05 March 2003 @ 20:38:
En helaas is GoT niet bedoeld voor dit soort vragen. Op www.tweakzone.nl en www.beginnersweb.nl willen ze je graag helpen :).
jeetje het kan ook niet vaak genoeg gezegd worden he! altijd die "irritante eigenwijze tweakertjes" :(

Laat het nou aan de moderators over!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

dual-zip schreef op 05 March 2003 @ 20:33:
Nog een laatste iets, uit de FAQ van SEM:

[...]

Kennelijk let hier ook nooit iemand op |:(

ontopic:

1 ding: als je wilt gamen, vervang die Radeon 9000 door bijvoorbeeld een 9500 (pro?). De 9000 schijnt nogal tegen te vallen, dan wil je liever een 8500 (9200 :P)
Wat loop je nou met je kop tegen de muur te bonken ?? ,Dat doet pijn :) en het is hier een Tech forum en geen een of andere onbudsman forum die je nieuwe spulletjes komt beoordelen..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• NoepZor
nee maar aangezien ik dit ding in juni/juli pas koop verandert er zeer waarschijlijk het een en ander in deze configuratie. en dan natuurlijk de 9500pro :P

maar op beginners web of d andere schijt, daar weten ze nog niet eens hoe je een voedingsstekker in het stopcontact moeten steken. dus ik dacht laat ik op got vragen, dan heb ik meteen info met ervaringen van lui en met OC'en (dat zit er dik in :P)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Speedy-J schreef op 05 March 2003 @ 20:43:
[...]

Wat loop je nou met je kop tegen de muur te bonken ?? ,Dat doet pijn :) en het is hier een Tech forum en geen een of andere onbudsman forum die je nieuwe spulletjes komt beoordelen..
Hoofdpijn :(

het gaat erom dat wat jij nu weer zegt, hoeft niet door iederen gezegd te worden, dat is irritant en werkt als topicvervuiling, en daar verpest je andersmans topic mee.

Ik loopt met me kop tegen de muur te bonken omdat slechts zelden mensen is luisteren! Zie wat shotgun net weer post

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 05-03-2003 20:46 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, zoals je al uit de verschillende antwoorden hebt kunnen begrijpen zijn dit soort topics niet echt gewenst op GoT..
Zie ook deze faq uit Overige Hardware (waar dit topic eigenlijk ook thuishoort): --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Wat je het beste kunt doen in dit soort gevallen is eerst wat reviews van de verschillende onderdelen lezen (en leg daarbij de nadruk op de dingen die voor jou het belangrijkst zijn.. Dus in het geval van gaming de processor en de videokaart).

Op die manier kun je prima je eigen systeem samenstellen :)

Succes.

Oh, en voor de mensen die vinden dat dit soort topics hier niet horen: Dat klopt helemaal.. Het is echter niet de bedoeling dat je daar in het topic op in gaat.. Post gewoon een berichtje in Schop een modje, of doe een topic-report.

[ Voor 17% gewijzigd door Twynn op 05-03-2003 20:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.