Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voordeel geaarde IDE kabel van Coolermaster ?

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
Vandaag zag ik bij Coolermaster dat zij rounded IDE cables hebben die je aard aan je kast. Waarom zou je dit in vredesnaam doen? Dus wat is het voordeel :?

Link: http://www.coolermaster.n...oducts/cable/utc-a24.html

Verwijderd

lijkt me een beetje onzin.
Als jeje pc zelf aard dan is de inhoud dat toch ook lijkt me

Verwijderd

Zal wel met de afscherming te maken hebben... Ik heb ooit ergens een IDE kabel test gezien ergens, daarbij hebben ze de noise/interference gemeten, bij rounded cables was dat heel laag en bij geaarde kabels nog lager...

Maar aan de andere kant.. Het maakt dus geen F**k uit ;) Je zal dat verschil heus niet merken, behalve in de prijs dan...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

noise? bij een IDE kabel :? lijkt me sterk. Ik weet dat een LED geluid produceert maar een kabel.. kan iemand dat bevestigen?

ok, storing dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 05-03-2003 20:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
dual-zip schreef op 05 March 2003 @ 20:15:
noise? bij een IDE kabel :? lijkt me sterk. Ik weet dat een LED geluid produceert maar een kabel.. kan iemand dat bevestigen?
soort van verlies van data, soort van packetloss ;) geen geluid o.i.d

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Noise = ruis = storing

This footer is intentionally left blank

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 13:44
Dat van die noise heb ik inderdaad ook al verschillende keren gezien.
Maar aangezien die bij een rounded cable al zeer laag is, hoef je niet persé meer gaan betalen voor een geaarde omdat je het verschil echt niet zal merken.

Tenzij je het voor de looks wil doen natuurlijk.

Een beetje verlies heb je altijd...

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
Testje gevonden :) http://www.vicstech.com/en/rd3xp/NoiseTest/index.html

Al begrijp ik er echt helemaal niets van.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34
ik denk dat de kans op storing zeer klein, tot niets is, daarvoor zijn de spanningen die er doorgaan te klein. ik heb zo een kabel nooit gehad, maar hebben de makers er al geen rekening mee gehouden door iets betere isolatie te nemen ?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
DE_Michiel schreef op 05 March 2003 @ 20:26:
ik denk dat de kans op storing zeer klein, tot niets is, daarvoor zijn de spanningen die er doorgaan te klein. ik heb zo een kabel nooit gehad, maar hebben de makers er al geen rekening mee gehouden door iets betere isolatie te nemen ?
Helaas schermt plastic geen EMI af :) De aluminium braiding die in sommige kabels zit zou ik toch voldoende achten..

Verwijderd

Den Oplossing van het Vraagstuk.

De traden worden getwist zodat de ruiseffecten alle aders gelijkmatig beinvloeden en de signaal verschillen gelijk blijven.

De voltages wellicht _/-\o_ zijn laag maar de frequenties hoog volgens mij dus kan interferentie ook plaatsvinden.

Martijn Pleit

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34
insan1ty schreef op 05 March 2003 @ 20:45:
[...]

Helaas schermt plastic geen EMI af :) De aluminium braiding die in sommige kabels zit zou ik toch voldoende achten..
nee ik bedoel meer, waarom maken ze geen ronde kabels, net als hoe stp is gemaakt, moet toch mogelijk zijn, het word misschien iets dikker, maaar is dan iig 100% veilig

Verwijderd

Ik vind dat snijden in je kabels om ze te rounden best onzin :/
Gewoon dubbelvouwen, om de 7,5 cm tape eromheen en dan voor de mooiigheid (is dat een woord? :D ) nog van die zilveren tape eromheen (gaslektape ikke :D )

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
beetje offtopic maar ik kon het niet laten om even te vertellen DAMN DIE AVATAR ROCKED :)

ontopic : naja , het zou vast wel iets beter zijn... maar nut hebben...
DE_Michiel schreef op 05 March 2003 @ 21:32:
[...]

nee ik bedoel meer, waarom maken ze geen ronde kabels, net als hoe stp is gemaakt, moet toch mogelijk zijn, het word misschien iets dikker, maaar is dan iig 100% veilig

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Pagina: 1