Toon posts:

[RedHat 8.0] Apache 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf vandaag zijn requests vanaf poort 80 door mijn ISP goedgekeurd.
Mooi. Kan mijn server eindelijk online... Niet dus....
Heb me bakkie zover dat ik hem op mijn eigen IP (http://212.58.190.151) kan benaderen vanaf mijn eigen netwerk.

Het probleem: Van buiten af is de server nog steeds niet te benaderen...
Ik heb al wat voorbeeld settings van httpd.conf ingevoerd, maar er komt geen verandering in het feit dat er van buiten af nog steeds niets binnenkomt.

Ik dacht eerst: dat ligt aan mijn routertje, maar ik heb poort 80 geforward naar het IP van de webserver (192.168.0.20). En het feit dat ik wel de pagina voor mijn neus krijg als ik zelf een request doe op het IP dat ik van mijn ISP kreeg, zegt denk ik dat het niet bij de router ligt...

Is er misschien iets in Apache of RedHat dat requests van externe IP's niet toelaat?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:28
iptables/ipchains kan je poort 80 geblokt hebben
gebruik de -L optie om te bekijken wat wel en niet toegestaan is. (van de webserver dus)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:12:
Ik dacht eerst: dat ligt aan mijn routertje, maar ik heb poort 80 geforward naar het IP van de webserver (192.168.0.20). En het feit dat ik wel de pagina voor mijn neus krijg als ik zelf een request doe op het IP dat ik van mijn ISP kreeg, zegt denk ik dat het niet bij de router ligt...
Dat betekent inderdaad dat het waarschijnlijk niet aan de router ligt.

Draai Apache anders eens op een andere poort, zoals 8080, en forward die port eens, en kijk dan of het wel werkt? Misschien heeft je ISP poort 80 toch niet openstaan...

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 05 maart 2003 @ 22:10:
[...]

Dat betekent inderdaad dat het waarschijnlijk niet aan de router ligt.

Draai Apache anders eens op een andere poort, zoals 8080, en forward die port eens, en kijk dan of het wel werkt? Misschien heeft je ISP poort 80 toch niet openstaan...
Poort 8080 werkt wel. Cool. http://212.58.190.151:8080

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Multikabel.. Je hebt toch wel je modem gereset voordat je dit probeerde, zoals op de multikabel site staat ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

lijkt er idd op dat die poort 80 dus door de ISP helemaal niet op is gegooid. Want via 80 gaat t niet en via 8080 wel.

?)

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 05 March 2003 @ 22:46:Multikabel.. Je hebt toch wel je modem gereset voordat je dit probeerde, zoals op de multikabel site staat ? :P
Haha. Had ik nog niet gedaan nee... Maar nu wel. Ik laat mijn poort gewoon op 8080 staan. Maakt verder toch niet uit he ;)
Pagina: 1