C&C Generals [probleem]

Pagina: 1
Acties:

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Het volgende probleem doet zich voor bij het draaien van het spel.

Zowel in het menu, als in de game zelf, zie ik af en toe icoontje van mijn systemtray tevoorschijn komen. Ze knipperen zeg maar in mijn beeld.

Als ik er met mijn muis naar toe ga, verandert mijn muis in de standaard pointer van windows XP.

Op het moment dat ik de standaard windows xp pointer heb, en ik klik, dan spring ik in 1x naar mijn desktop toe en zie ik het spel als applicatie in de startbalk.

Bijkomend probleem is dat de muispositie niet overeen komt met werkelijke positie. Dit houdt in, dat ik ongeveer 2 tot 3 cm onder een knop moet staan, om erop te kunnen drukken.

Weet iemand wat het probleem is ? Ik kom voor de rest niks tegen, wat lijkt op dit probleem.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Wat voor icoontje knippert er als je aan het spelen bent? Dat programma moet je gewoon afsluiten. Of als je Windows XP hebt kan je dat icoontje op verbergen zetten.
Als je een Windows applicatie in beeld ziet tijdens het spelen en je klikt erop dan schakelt ie over naar dat applicatie. Is net zoals met IE schermen bijvoorbeeld. Als je twee schermen tegelijk ziet en je klikt op de achterste dan komt die naar voren :)
Dat je muis zich niet helemaal bevindt als waar die zich voor doet komt denk ik ook doordat er een programma door Generals heen komt zetten zeg maar. Hij bevindt zich dus ook nog in Windows.

The devil is in the details.

• SoNoS
Programmas uitzetten helpt niet. Want als ik namelijk op de plek waar mijn startbalk klikt, schiet ik ook het programma uit. Het lijkt er net op, of mijn startbalk actief is in het spel. Die laten verdwijnen, helpt ook niet, want als ik met mijn muis in de buurt kom van mijn startbalk, heb ik hetzelfde.
Zelfs als ik op mijn windowstoets druk, spring ik uit het spel, en klap mijn startmenu open

Dat mijn muis niet op de goede positie zit, komt denk ik ook, doordat het lijkt of mijn windows omgeving tijdens het spel actief is.

Maar zover ik windows programmatuur ken, vooral met games, moeten deze ervoor zorgen, dat je niet zomaar beschikking heb tot je windows omgeving.
Vaak lukt het wel via <alt><tab> maar dit is ook vaak afgesloten.
Dit is wel logisch lijkt mij, anders kunnen een heleboel toetsen combinaties niet (windows toets, alt, e.d.)

Weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg, om niet meer terug te springen naar mijn windows ?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
weet iemand trouwens waar ik een lijst van de runtime errors kan vinden?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Wat voor muis heb je ?? device drivers kunnen namelijk wel eens problemen geven in dat geval. Heb je drivers van je muis geinstalleerd, verwijder deze en probeer het met standaard windows drivers, heb je geen drivers geinstalleerd, pak de nieuwste van de site van je fabrikant af en probeer het dan nog eens....

Deze plek is te koop.

• SoNoS
Ik heb nou de nieuweste videodrivers van mijn g-force2 geinstalleerd..
Ik heb geprobeerd om mijn mousedrivers van IBM niet te installeren.
Het spel is opnieuw geinstalleerd...

Dit alles, heeft het probleem niet verholpen..

Wie iemand wat ik anders nog kan doen ?
Of zijn er mensen die hetzelfde probleem ondervinden ?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nieuwe directx versie/directx herinstalleren?

• marenk_vos
  • Laatst online: 29-06-2023
ik heb precies hetzelfde probleem met de muis in C&C generals, als de pointer een paar cm onder de knop staan gaat het knopje oplichten zodat je dan pas kan klikken.... de positie van de mouspointer klopt dus voor geen meter in het spel. Hierdoor kan ik ook heel moeilijk heen en weer scrollen in het spel.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• marenk_vos
  • Laatst online: 29-06-2023
Het probleem was bij mij opgelost nadat ik winbar had uitgezet.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Pagina: 1