Toon posts:

[Uitdaging]3d Truck

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yow,

Ik ben zelf aan het klooien om een foto te vereenvoudigen naar een 3d plaatje... het klinkt misschien vreemd daarom heb ik wat voorbeelden erbij gepakt:

1. http://www.truck-wm2002.de/de/siteimages/logo1.gif
2. http://www.man-tga.be/pics/logo.gif

De foto die ik wil vereenvoudigen is de volgende:

http://admin.v8power.nl/images/fotos/a_3e452c1723619.jpg

Nu was ik al met Fireworks bezig maar het wil niet erg lukken, daarom wil ik aan jullie vragen of jullie er eens een draai aan kunnen geven?
Ondertussen ga ik zelf natuurlijk ook door met prutsen, ik houd jullie op de hoogte.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

V8power - Tim

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Als je een foto naar 3D wil omzetten kan je beter een 3D-model-prog nemen.
Lees de FAQ's ook ff meteen, ik zie dat je nieuw bent.

Skat! Skat! Skat!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
offtopic: Ik denk overigens niet dat de modjes het leuk vinden dat je anderen vraagt dit te doen.. Maar goed :)

Back ontopic: wil je het echt helemaal 3d hebben, of wil je een plaatje waar het 3d op lijkt, want zoals ik op je voorbeeld plaatjes zie lijkt het alsof je alleen de "outlines" wilt hebben

Verwijderd

Topicstarter
Sabbath schreef op 05 March 2003 @ 20:09:

Back ontopic: wil je het echt helemaal 3d hebben, of wil je een plaatje waar het 3d op lijkt, want zoals ik op je voorbeeld plaatjes zie lijkt het alsof je alleen de "outlines" wilt hebben
Ik wil inderdaad alleen de ''outlines'' hebben...

• Sabbath
Dan kan je het ook gewoon in een programma als Paint Shop Pro of Fotoshop overtrekken

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ik denk niet dat je dit makkelijk met software kunt doen... wat je eens wel kunt proberen, print het plaatje uit, en ga met een zwarte viltstift de donkere plekken accentueren, en maakt dat steeds erger totdat je een groot gedeelte zwarte schaduw hebt... en maak daar dan es een mooie vector van

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon wat met de photoshopplugins spelen, of de contouren overtrekken in Illustrator

[ Voor 51% gewijzigd door Oefening op 05-03-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sabbath schreef op 05 March 2003 @ 20:14:
Dan kan je het ook gewoon in een programma als Paint Shop Pro of Fotoshop overtrekken
Dat heb ik geprobeert met Fireworks, maar ik krijg allemaal haperige randjes en al die narigheid :S

• Sabbath
Dan moet je een hogere resolutie voor je plaatje kiezen, en misschien anti aliassing aan zetten

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Ja verwacht je een druk-op-de-knop effect dan? Hiervoor moet je gewoon ff gaan zitten overtrekken met illustrator. Gaat je echt niet lukken met trace bitmap oid.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:56

Kettrick

Rantmeister!

Voor dit soort klusjes kan je Adobe Steamline erg goed gebruiken, als je een beetje met die instellingen vogelt gaat dat perfect :)

Verwijderd

RoeLz schreef op 05 March 2003 @ 20:36:
Voor dit soort klusjes kan je Adobe Steamline erg goed gebruiken, als je een beetje met die instellingen vogelt gaat dat perfect :)
mpegernie schreef op 05 March 2003 @ 20:29:
Ja verwacht je een druk-op-de-knop effect dan? Hiervoor moet je gewoon ff gaan zitten overtrekken met illustrator. Gaat je echt niet lukken met trace bitmap oid.
en als je die foto hebt vergeleken met de logo's die topicstarter wil benaderen moet je volgens mij toch inderdaad tot de conclusie komen dat streamline hier geen mooi resultaat van bakt, zoals mpegernie al zegt :)

Het probleem is dat er een extreme hoeveelheid detail verloren moet gaan, maar streamline kan voor jou niet goed bepalen welke lijnen moeten blijven staan en welke niet :)

Als je denkt dat streamline dit goed kan vraag ik je met bovenstaande foto eens aan de slag te gaan en me te verbazen, misschien onderschat ik de kracht van streamline :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 20:40:
[...]

[...]

en als je die foto hebt vergeleken met de logo's die topicstarter wil benaderen moet je volgens mij toch inderdaad tot de conclusie komen dat streamline hier geen mooi resultaat van bakt, zoals mpegernie al zegt :)

Het probleem is dat er een extreme hoeveelheid detail verloren moet gaan, maar streamline kan voor jou niet goed bepalen welke lijnen moeten blijven staan en welke niet :)

Als je denkt dat streamline dit goed kan vraag ik je met bovenstaande foto eens aan de slag te gaan en me te verbazen, misschien onderschat ik de kracht van streamline :)
Je hoeft streamline niet te onder-of overschatten; het is simpelweg niet geschikt voor dit soort taken. Wat je wel kunt doen is deze afbeelding afdrukken, een wit vel er overheen leggen en deze even vlot op een lichtbak overtrekken. Deze dan door StreamLine halen kan soms een effect geven wat wel gewenst is (maar eerlijk gezegd is het ouderwetsch Hollandsche Handwerck nog steeds het beste :))

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Zelf goed je best doen en experimenteren met verschillende tekenprogramma's :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.