- Formpje met inputveld maken die een div absoluut positioneert, en in die div een plaatje met een driehoek
of
- Div die je een bepaalde grootte geeft dmv van een inputveld..
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=223
[ Voor 11% gewijzigd door Blaise op 05-03-2003 20:31 ]
"Dreamweaver heeft dit standaard" - ik test liever hoe mijn browser het neerzet ipv er vanuit te gaan dat Dreamweaver dit exact hetzelfde doet.
"Testen in een div" - is leuk, maar hiervoor moet ik elke keer mijn pagina uploaden en ik doe het liever lokaal.
Tevens had de background waar ik om vroeg netjes aangegeven waar de werkbalken e.d. in IE zaten, zodat ik bv rekening kan houden met hoe iets eruit ziet op een nieuw geinstalleerde machine.
Heel makkelijk te maken, open een nieuw bestand in photoshop en maar een selectie van een bepaalde resolutie (800x600) bijvoorbeeld, vul deze met dezelfde kleur als de achtergrond, zet er een rand omheen met een layereffect en centreer de layer op de achtergrond.
Ik heb er ook nog een tekstje bij gezet van de echte resolutie van het vesnter, dus zonder knoppen en balken en scrollbars enzo. Dat is erg handig als je een site gaat ontwerpen in photoshop.
[ Voor 18% gewijzigd door Barracuda_82 op 05-03-2003 20:49 ]
Ik heb deze namelijk gecustomized staan waardoor ik veel meer ruimte heb dan de gemiddelde gebruiker in IE.
Dan moet je effe een screenshotje maken van een leeg explorervenster en die in je backgroudn plakken en de transparancy op 15% zetten (anders zit je de hele tijd op een pagina te klikken die er niet is).Booster schreef op 05 maart 2003 @ 20:48:
Dat weet ik, maar het gaat me ook om de menubalken e.d. die bij die background al allemaal mooi getekend waren
Ik heb deze namelijk gecustomized staan waardoor ik veel meer ruimte heb dan de gemiddelde gebruiker in IE.
Ik zal mijn background even uploaden en dan zet ik hier even een link neer (is wel voor 1280x1024)
tadaaaa:
http://www33.brinkster.com/luidkeels/resolutions2.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door Barracuda_82 op 05-03-2003 20:54 ]
Een van mijn eigen doorzichtige windowtjes zou niet werken, want ik heb die balkjes dus anders staanHTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
Toch bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 05-03-2003 22:09 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Leuk programmatje, kun je ook met mozilla/netscape gebruiken.
1
| <a href="javascript:window.resizeTo(640,480);">blaet™</a> |
Levert dit: blaet™
Voor IE gebruikers: sleep dit linkje naar je links-bar en voila: een druk op de knop en je browser resized
• Ik zoek zo'n wallpaper, geen andere manieren om te resizen.
• Waarom zoek je die verdomde wallpaper dan?
Op deze wallpaper stonden de standaard menubalken van IE4/5/6 aangegeven. Hiermee kon je dus makkelijk zien of een webpagina er ook standaard goed uit zou zien met een menubalk-gedeelte boven en onder afgekapt.
• Maak dan een screenshot van je eigen IE!
Neejjj. Mijn eigen IE heeft geen standaard balken meer, en ik beschik ook niet over IE4, 5 én 6.
• Zet puntjes neer op je huidige wallpaper!
Dat heeft geen zin, want dan kan ik nogsteeds die menubalk-borders niet zien!
Hopelijk is het nu duidelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Booster op 07-03-2003 11:50 ]
Verwijderd
mophor is lief en vond hem op z'n HD: http://www.rikkertkoppes.com/troep/background.gif
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:13 ]
800x600
1
| javascript:void(resizeTo(800,600));void(moveTo((screen.availWidth-800)/2,(screen.availHeight-600)/2)) |
1024x768
1
| javascript:void(resizeTo(1024,768));void(moveTo((screen.availWidth-1024)/2,(screen.availHeight-768)/2)) |
Let wel, tiz dus een benadering, maar het werkt wel goed
Nu weet ik ook wel dat dat niet altijd mogelijk is om dat voor elkaar te krijgen al was het maar omdat images vastgestelde afmetingen hebben maar toch... Probeer een ontwerp altijd zo te maken dat het in grote mate schaalbaar is zou ik zeggen, dus als een paar toolbars al roet in het eten gooien zou ik toch proberen het anders te doen.
Just my 2 cents...
Verwijderd
Morrar; uiteraard heb je gelijk dat alles zoveel mogelijk netjes moet meeschalen, of er hetzelfde uit moet zien. Het probleem bij mij is gewoon:
als ik iets op 800x600 test, is dat niet hetzelfde als op 800x600 op een 'normale' PC van een normale gebruiker.
Wat op mijn PC allemaal heel netjes past tijdens het testen, kan bij een normale gebruiker allemaal net verkeerd uitkomen. En dan is het toch prettig als je even een background hebt die je herrinerd aan het feit dat je daar rekening mee moet houden
Daarom heb ook ik die background van mophor maar even opgeslagen
Dus ook namens mij: bedankt mophor.
Verwijderd
T/m windows 2000 waren alle scrollbalken etc. nog gewoon 16px. Standaard, wanneer je de pc installeerde. PC's met Windows XP worden geloof ik geleverd met scrollbalken van 20 of 22px... weet iemand dat zo?
Als je het weet, en het irritant vindt, dan weet je het zo te vinden in je beeldschermeigenschappen. Maar zo'n standaard Kijkshop-gebruiker zet zn pc niet om en heeft dus brede scroll- en menubalken. En dat is toch waar nieuwe pc's nu mee geleverd worden...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs