[outlook 2000] gebruikt al het geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik heb hier een win2000 sp3 met outlook 2000. Outlook opstarten geeft geen enkel probleem. Als ik echter een mailtje wil openen dan verschijnt er een mooie zandloper, de pc wordt traag en ik kan bijna niets meer. maakt niet uit waar het mailtje staat, inbox of verzonden items. rest geeft geen probleem, zoals agenda en contacts.

Op het moment dat ik op een mailtje klik zie ik het geheugen gebruik naar 100% schieten(voor klikken is er nog 380 van 512 mb vrij). Op de swap file gaat hij helemaal gebruiken (min 768mb max 1500mb).

Overigens treed dit verschijnsel ook op als ik een nieuwe mail wil maken.

ik heb al een installatie herstel van office 2000 gedaan, maar hielp niet. En een nieuwe install over oude heen, maar dat hielp ook niet.

Ik heb de pst file ook herbenoemd en een nieuwe aan laten maken, maar ook met een lege pst file treed dit probleem op.

De virusscanner is up to date en vind geen virus.

[ Voor 8% gewijzigd door Force op 05-03-2003 19:55 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 23:36
Hierovor is maar 'e'en oplossing...

code:
1
FORMAT C:

Nadien draait het weer als een zonnetje.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gebruik je word als email editor?
dan gaat je geheugen namelijk als een raket omhoog.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 02:39

BwO

Up The Irons!

Het is inderdaad zo dat je Word als e-mail editor veel geheugen opsuckt. Het probleem is dat Word na het versturen van de mail nog steeds in het geheugen geladen blijft (check de Task Manager). Om het uit te zetten moet je naar Tools -> Options -> Mail Format en daar vink je de eerste twee hokjes uit. Wat dan niet meer werkt (tenminste dat was bij mij zo :D) dat is dat je geen signatures meer kan gebruiken... Maar ja, niet iedereen gebruikt dat.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De taskmanager geeft geen reeel beeld van hoeveel geheugen een bepaald programma in gebruik heeft, minimaliseer het programma maar eens en kijk dan nog es.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
HansMij schreef op 05 March 2003 @ 23:01:
Hierovor is maar 'e'en oplossing...

code:
1
FORMAT C:

Nadien draait het weer als een zonnetje.
Zeg je dit uit ervaring ?

Ik wil best geloven dat word veel geheugen gebruikt, maar 1,8 GB (360 mb mem + 1,5 gb swap) lijkt me wat veel. Als ik een ander programma wil open bijvoorbeeld event viewer krijg ik al de melding dat ik mijn swap file moet vergroten. Er is dus wel degelijk iets mis met outlook.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Pagina: 1