Toon posts:

[KPN ADSL] MultiPC Modem vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, KPN biedt nu 2 nieuwe ADSL modems aan, eentje met een 4 poorts....

En daar gaat het nu om, is het nou een HUB of een Swicth?!!?

Op de pagina www.speedtouchdsl.com lees ik nl. Switch, maar op GoT lees ik in sommige draadje dat het HUB is, maar dat kan dus ook over dat oudere type gaan...

Aangezien sommige fab. nogal eens verschillende opvattingen hebben over de begrippen HUB/Switch vroeg ik mij af of iemand mij hier kon vertellen wat het nou is? :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
volgens www.kpnadsl.nl zijn het ingebouwde switchen

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Ik heb em (Speedtouch). Hij fungeert als router en tegelijk als HUB. Ons lokale netwerkje draait er nl. ook op :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij is dat ding op 100mbit niet te benaderen... mensen die zo'n ding hebben en die een 10/100 netwerkkaart hebben, kunnen dat eens checken door de netwerkkaart eens op 100mbit full duplex te zetten...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
http://www.speedtouchdsl.com/pdf/datasheet510.pdf

Daar staat bij lan interface 10/100Mbit :), ik zat steeds te kijken in dat andere doc'je en daar stond daar niets over.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik heb e,m zelf sinds vandaag, en het is een ingebouwde 10/100mbs switch

het is de speedtoutch 510(i) v4 (en las je op routershop kijkt bij die vind je ook allee specificaties)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mooi, dan zijn ze zo slim geweest om die 10mbs hub te doen vervangen voor een 10/100mbs switch :P

Omdat ik hier ineens las dat er een HUB in zat zat ik te twijfelen of ik niet beter een losse switch erbij moest kopen en dan dan 1poorts model, maar nu ga ik gewoon voor het 4poorts model :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij is het goedkoper om het 1poorts ding met een losse switch te nemen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in, maar dan heb je wel 2 apparaten :)

Heb liever alles in 1, geeft niet zoveel rommel en draden :P

Verwijderd

Het is een switch...NIC staat op autodetect en geeft 100MBit/full duplex aan ;)

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
JvS schreef op 05 March 2003 @ 20:21:
volgens mij is dat ding op 100mbit niet te benaderen... mensen die zo'n ding hebben en die een 10/100 netwerkkaart hebben, kunnen dat eens checken door de netwerkkaart eens op 100mbit full duplex te zetten...
Ik heb een 10/100 mbit nic en ik kan met stelligheid bevestigen dat het multi pc modem inderdaad 100 mbit is.
Pagina: 1