Ik heb net op mijn eigen pc een mail server gezet om er is effe flink mee te stoeien (sendmail). Ik wil het toch een keer proberen.
Maar als ik nu vanaf een andere pc naar mijn mailserver wat wil sturen dan krijg ik een unrouteble domain terug. En da's natuurlijk niet de bedoeling
.
Ik probeer dan op de volgende manier mail te versturen:
Nou heb ik dus een MX record aangemaakt in mijn bind9 en daar het volgende neergezet:
Dit is overigens een verzonnen domain dat ik voor mijn interne netwerk gebruik en kan dus niet op internet op deze manier gebruikt worden (named is ook zodanig ingesteld dat alleen het interne net query's kan doen)
Maar als ik nu vanaf een andere pc naar mijn mailserver wat wil sturen dan krijg ik een unrouteble domain terug. En da's natuurlijk niet de bedoeling
Ik probeer dan op de volgende manier mail te versturen:
Sendmail draait wel goed omdat ik op localhost mails naar mezelf kan sturen en naar andere gebruikers op het systeem en ik kan vanaf een andere machine met telnet naar de sendmail server gaan en dan krijg ik de mail server aan de lijn.mail ikke@netwerk
Subject: test
test
.
Cc:
Nou heb ik dus een MX record aangemaakt in mijn bind9 en daar het volgende neergezet:
Dit is overigens een verzonnen domain dat ik voor mijn interne netwerk gebruik en kan dus niet op internet op deze manier gebruikt worden (named is ook zodanig ingesteld dat alleen het interne net query's kan doen)
Mijn vraag wat is er nou mis met deze zone file?;
; Zone file for Netwerk
;
; The full zone file
;
$TTL 3D
@ IN SOA Router.Netwerk. hostmaster.Netwerk. (
199802151 ; serial, todays date + todays serial #
8H ; refresh, seconds
2H ; retry, seconds
4W ; expire, seconds
1D ) ; minimum, seconds