Toon posts:

problemen brother 1470N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje vaag probleem met bovenstaande printer. Hier in het netwerk draaien een aantal machines op windows XP, de rest (20) in windows 2000 pro. Nu heb ik de laatste dag(en) een probleem met het printen vanuit de winXP machines. Op de een of andere manier worden graphics niet uitgeprint, er komt dan een leeg vel uit de printer zetten. Nieuwe drivers lossen het niet op, maar maken het ook niet erger. De printer rechtstreeks aan de pc hangen werkt ook niet.

Heeft iemand hier ervaring of een idee wat dit kan veroorzaken??

alvast bedankt

Mart

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je iets veranderd aan je configuratie voordat deze klachten naar voren kwamen?
Print je direct naar de printer, of heb je hem geshared via je server? In het laatste geval kun je overwegen om je printer op zowel de server als alle werkplekken te deïnstalleren, en opnieuw te installeren, hopelijk helpt het :)

Het zal toch een instelling zijn denk ik, een hardwareprobleem lijkt me nogal onwaarschijnlijk...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Printer is geshared op de server. Ik heb de software op de machines geinstalleerd, echter niet op de server. Dat zal ik morgen nog ff proberen, misschien dat het helpt. printserver loopt op win 2000.

Verwijderd

Op de server moet je sowieso de printerdrivers installeren, niet op de werkstations. De werkstations downloaden de driver van de server bij afdrukken. Daar heb je een server voor.
Die witte pagina's komen misschien omdat de afbeelding te gecompliceerd is. In de printerdriver kun je aanvinken dat je als raster wilt afdrukken. Nu wordt bit voor bit een bitmap naar de printer verstuurd ipv een omschrijving in het hp printer brabbeltaaltje. Ik heb even mijn brother 1070 driver bekeken maar kan hier geen setting voor vinden, wellicht wel bij de 1270.
m.vr.gr.
martijn pleit