Assume there are no rules and it's one big free for all
Hierbij is de refreshrate gekoppeld aan het max aantal fps
Dit kan je uitzetten, maar is in principe alleen nuttig als je een benchmarkje draait ofzo
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
ik heb net tijdens het gamen dus met iemand gesproken die een GF3 Ti 500 heeft draaiend op een resolutie van 1024x768 en hij zij dat ie met openGL wel 200 FPS kan halen. Lult hij dan of kan dat echt?TLRnZ schreef op 05 maart 2003 @ 18:44:
dat is de vsync![]()
Hierbij is de refreshrate gekoppeld aan het max aantal fps
Dit kan je uitzetten, maar is in principe alleen nuttig als je een benchmarkje draait ofzo
Dat kan, maar zal dan wel een oud spel zijn, want anders haal je die 200 FPS niet met een ti500Alpha-sphere schreef op 05 maart 2003 @ 18:48:
[...]
ik heb net tijdens het gamen dus met iemand gesproken die een GF3 Ti 500 heeft draaiend op een resolutie van 1024x768 en hij zij dat ie met openGL wel 200 FPS kan halen. Lult hij dan of kan dat echt?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Hoeft niet.. kan ook wel redelijk nieuw spel zijn maar dan op 16 bits ^^PASware schreef op 05 maart 2003 @ 18:50:
[...]
Dat kan, maar zal dan wel een oud spel zijn, want anders haal je die 200 FPS niet met een ti500
ja dat was met TO (UT mod)PASware schreef op 05 March 2003 @ 18:50:
[...]
Dat kan, maar zal dan wel een oud spel zijn, want anders haal je die 200 FPS niet met een ti500
Tha_TE schreef op 05 March 2003 @ 18:54:
TO is wel redelijk bij de tijd..... hebben wel heel wat uit die UT engine geperst ^_^
Heb net op je site rondgekeken en ik zag dat je Strikeforce speel. Ik heb strikeforce ook zelf een weekje geprobeert maar kon er niet aan wennen. Tis net Counterstrike maar dan voor de UT engine
Alpha-sphere schreef op 05 March 2003 @ 19:00:
[...]
offtopic:
Heb net op je site rondgekeken en ik zag dat je Strikeforce speel. Ik heb strikeforce ook zelf een weekje geprobeert maar kon er niet aan wennen. Tis net Counterstrike maar dan voor de UT engine
Bij de huidige versie van Strike-Force moet je op de recoil letten die is erg hoog zeg maar
V-sync zorgt ervoor dat je framerate niet boven je refreshrate uitkomt, zodat alles er goed uit blijft zien. In het verleden was het soms zo dat er fouten ontstonden als de framerate boven de refreshrate kwam. Nu komt dat nog maar zelden voor.
Maar toch heeft V-sync uitzetten niet veel zin, je merkt er in veel gevallen niet veel van. Sommigen zeggen van wel en dat kan wel, misschien speelt het soepeler, misschien ook niet
UT (Mod) draaien op 1024x768 met 200 fps is mogelijk, maar ten eerste heb je dan een aardig snelle PC nodig en ten tweede heb je er gewoon niks aan. Een mens ziet na meer dan 30 frames per seconde bijna geen verschil meer, alsof je het verschil ziet tussen 100 en 200 frames per seconden
The devil is in the details.
Er is hier ooit al een discussie over geweest en als je maar aan gewend bent kun je 200 f/s onderscheiden van 100 f/sMaRc0 schreef op 05 maart 2003 @ 19:07:
UT (Mod) draaien op 1024x768 met 200 fps is mogelijk, maar ten eerste heb je dan een aardig snelle PC nodig en ten tweede heb je er gewoon niks aan. Een mens ziet na meer dan 30 frames per seconde bijna geen verschil meer, alsof je het verschil ziet tussen 100 en 200 frames per seconden
Naja ik zie wel heeeeeeeeeeel duidelijk het verschil tussen 30 en 60 frames zelfs nog wel het verschil tussen 60 en 100. Ik draai TO op een resolutie van 1152x864 100Hz maar voorheen was 60 FPS max met openGL maar ik heb dus gister Refreshforce 1.10 even gedraaid en nu haal ik net niet die 100 FPS. Moet nog even eraan wennen want nu loopt het echt soepel.MaRc0 schreef op 05 maart 2003 @ 19:07:
Het is inderdaad zo dat Refreshrate en Framerate met elkaar verbonden zijn. Als je een refreshrate hebt van 60 dan ververst het beeld zich 60 keer per seconde. Ook al heb je een framerate van 200, het beeld ververst zich maar 60 keer per seconde, niet meer, niet minder. Als je framerate onder je refreshrate komt maakt die de boel uit zeg maar. Als je refreshrate 60 Hz is en je een framerate hebt van 30. Dan ververst het beeld zich wel 60 keer per seconde, maar zie je per 2 verversingen één beeld, omdat er maar 30 frames per seconde zijn
V-sync zorgt ervoor dat je framerate niet boven je refreshrate uitkomt, zodat alles er goed uit blijft zien. In het verleden was het soms zo dat er fouten ontstonden als de framerate boven de refreshrate kwam. Nu komt dat nog maar zelden voor.
Maar toch heeft V-sync uitzetten niet veel zin, je merkt er in veel gevallen niet veel van. Sommigen zeggen van wel en dat kan wel, misschien speelt het soepeler, misschien ook niet
Je moet best wel een vette monitor hebben wil je 200Hz kunnen draaien met een redelijk normale resolutie. Welke monitor kan dat? kan me niet herineren dat ik er ooit 1 heb gezien met zo'n hoge refreshrate
Thnx voor de duidelijke uitleg MaRc0
[ Voor 6% gewijzigd door Alpha-sphere op 05-03-2003 20:57 ]
Verwijderd
mijn monitor kan wel tot 200hz maar dan wel op 640x480, dikke poep dus. Tis een VMP 454 HM903DT btwAlpha-sphere schreef op 05 maart 2003 @ 20:55:
[...]
Naja ik zie wel heeeeeeeeeeel duidelijk het verschil tussen 30 en 60 frames zelfs nog wel het verschil tussen 60 en 100. Ik draai TO op een resolutie van 1152x864 100Hz maar voorheen was 60 FPS max met openGL maar ik heb dus gister Refreshforce 1.10 even gedraaid en nu haal ik net niet die 100 FPS. Moet nog even eraan wennen want nu loopt het echt soepel.
Je moet best wel een vette monitor hebben wil je 200Hz kunnen draaien met een redelijk normale resolutie. Welke monitor kan dat? kan me niet herineren dat ik er ooit 1 heb gezien met zo'n hoge refreshrate
Thnx voor de duidelijke uitleg MaRc0
Verwijderd
V-sync uitzetten levert (zoals bij mij in CS) wel een behoorlijke FPS winst op. Van ongeveer een onstabiele 20-40 naar een 100 FPS stabiel en dat merk je echt wel tijdens het spelen.MaRc0 schreef op 05 maart 2003 @ 19:07:
............
........ Een mens ziet na meer dan 30 frames per seconde bijna geen verschil meer, alsof je het verschil ziet tussen 100 en 200 frames per seconden
Idd zie je boven de 40 frames ofzo geen verschil meer , maar dat is ook zo met dat hele refreshrate verhaal. Een mens kan het verschil niet meer zien boven de 80 Hz.
Verwijderd
Nah er zijn mensen die beweren dat ze het wel kunnen noem geen namen ''Tha_TE''Idd zie je boven de 40 frames ofzo geen verschil meer , maar dat is ook zo met dat hele refreshrate verhaal. Een mens kan het verschil niet meer zien boven de 80 Hz.
Oops
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 22:04 ]
FPS (Frames Per Second) meet je in spellen. De meeste spellen hebben een commando of zoiets waarmee het op 't scherm wordt weergegeven. Als een spel dat niet heeft kan je een progje downloaden dat Fraps heet. Hiermee kan je FPS meten, screenshots maken en ingame filmpjes maken. Redelijk is naar mijn mening ongeveer 50 frames. 60 frames is eigenlijk wel goed genoeg. Ik merk het verschil niet meer als het hoger is al 60. Bij een TFT heb je vooral te maken met Response Time. De lager de beter.Versteegrob schreef op 21 maart 2004 @ 01:50:
Ik hoor iedereen altijd lezen over FPS maar hoe kan ik dat meten van mijn pc? En waar hangt het allemaal van af? Ik ben wel benieuwd wat k heb met UT2004. Wat is trouwens redelijk en wat is goed. Ik zit er ook over een te denken om een TFT te kopen maar dan krijg ik zeker met refresh rate en frame rate te maken?
Bedankt dat je zo snel reageert. Ik speel nu alleen UT2004/Far Cry, weet jij of ik het in die spellen gewoon kan meten. En waar hangt het vanaf de FPS, zeker alleen CPU/Videokaart/Geheugen.Alpha-sphere schreef op 21 maart 2004 @ 02:05:
[...]
FPS (Frames Per Second) meet je in spellen. De meeste spellen hebben een commando of zoiets waarmee het op 't scherm wordt weergegeven. Als een spel dat niet heeft kan je een progje downloaden dat Fraps heet. Hiermee kan je FPS meten, screenshots maken en ingame filmpjes maken. Redelijk is naar mijn mening ongeveer 50 frames. 60 frames is eigenlijk wel goed genoeg. Ik merk het verschil niet meer als het hoger is al 60. Bij een TFT heb je vooral te maken met Response Time. De lager de beter.
In UT2004 (en ook in UT2003) kun je mbv. de console de 'fps meter' aanzetten. De console haal je naar beneden met ~ en type daarna "stat fps" in en dan verschijnt er rechtsbovenin het gemiddelde en huidige aantal fps.Versteegrob schreef op 21 maart 2004 @ 02:37:
[...]
Bedankt dat je zo snel reageert. Ik speel nu alleen UT2004/Far Cry, weet jij of ik het in die spellen gewoon kan meten. En waar hangt het vanaf de FPS, zeker alleen CPU/Videokaart/Geheugen.
Ja, bijvoorbeeld met Fraps, maar dat was al gezegd.Versteegrob schreef op 21 maart 2004 @ 02:37:
[...]
Bedankt dat je zo snel reageert. Ik speel nu alleen UT2004/Far Cry, weet jij of ik het in die spellen gewoon kan meten.
Voornamelijk de CPU en videokaart, maar geheugen kan ook een kleine rol spelen. En de hoeveelheid/snelheid geheugen en de snelheid van je hardeschijf spelen weer mee bij de snelheid van het laden van bijvoorbeeld een mapEn waar hangt het vanaf de FPS, zeker alleen CPU/Videokaart/Geheugen.
The devil is in the details.