xp2000+ wil alleen nog op xp1900+ snelheid lopen

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
Hai .. en weer een vraag van mij.

even een lang verhaal kort:

de volgende systeem heb ik op een 300 watt PSU draaien
-xp2000+
-Epox 8kta3L
-2x256 sdram pc133
-cdrw
-hdd

nu draaide alles prima en deed alles het op normal settings dus niet overgekloked of iets dergelijks

Nu heb ik er voor de gein een 150watt PSU eraan gehangen en ook nu deed alles het prima. Totdat ik me MX met een geforceti 4200 verving.
Toen kreeg ik dus allemaal reboots (BSOD) (irql_not less or equal )als ik me cpu 100% belast.

Dus ik zet die 300 watt PSU weer terug erin. Die reboots blijven dus ,
Dus ik denk dat me 300w PSU het gewoon niet trekt met die Geforce4 ti
en ga ik me MX weer maar terug zetten.

Maar nu blijven die BSOD's nog steeds komen als ik me cpu belast , waar ik dus voorheen helemaal geen last van heb gehad.

wat ik al heb geprobeerd:
-fail safe bios setting
-lagere sdram timings
-bios gereset
-bios batterij eruit voor een tijdje
-windows xp eropnieuw opgezet
-zoveel mogelijk dingen losgekoppeld zoals hdd , fans, floppy
(heb de nieuwste bios al )

Ik kan dit alleen oplossen door me FSB op 128mhz te zetten dus mijn 2000+ cpu loopt dus op 1900+ snelheid .(tis natuurlijk een origineel 2000+ cpu)

hoe los ik dit nu op? want ik wil hem graag gewoon op normale snelheid laten lopen en niet half mank.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
heel simpel, ga naar je bios -> zet apic mode UIT, dat loste bij mij het probleem op (zie systeem hieronder). Een nadeel is wel dat je hoogstwaarschijnlijk XP opnieuw mag installeren :)

• SonyEricsson
OverSoft schreef op 05 March 2003 @ 19:29:
heel simpel, ga naar je bios -> zet apic mode UIT, dat loste bij mij het probleem op (zie systeem hieronder). Een nadeel is wel dat je hoogstwaarschijnlijk XP opnieuw mag installeren :)
uhm...

apic functie heeft mijn bios niet

misschien dat het onder een andere naam schulgaat?
onbder welke submenu staat het bij jou?

• SonyEricsson
^schop

• Glenfiddich
  • Laatst online: 16:17
volgens mij kan het niet met die 300w voeding te maken hebben iig, dat moet prima werken. Ik heb zelf ook een 300w voeding en zie mijn sig maar om te zien wat daar allemaal wel niet aan hangt :7

Catch a smile out there!

Verwijderd

krijgt je processor het misschien te warm? ik heb nog geen fatsoenlijke koeler voor mijn xp2100+ en boven de 65 graden C wordt het onstabiel en krijg ik ook snel BSOD's

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 20:36:
krijgt je processor het misschien te warm? ik heb nog geen fatsoenlijke koeler voor mijn xp2100+ en boven de 65 graden C wordt het onstabiel en krijg ik ook snel BSOD's
mijn cpu wordt op 1900xp snelheid idle 46C en stressed 49C
dit met een standaard koeler die bij een boxed athlon geleverd word

eerst draaide het een beetje koeler (idle 43C stressed 47C) maar nadat ik dat roze plak eraf had gehaald werd het dus ietsjes warmer omdat ik er nog geen koelpasta erop heb gedaan ..
wel core goed schoongemaakt en ook onderkant koeler
maar ik neem aan dat 50C onder load niet voor BSOD gaat zorgen

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
SonyEricsson schreef op 06 March 2003 @ 21:14:
[...]
eerst draaide het een beetje koeler (idle 43C stressed 47C) maar nadat ik dat roze plak eraf had gehaald werd het dus ietsjes warmer omdat ik er nog geen koelpasta erop heb gedaan ..
wel core goed schoongemaakt en ook onderkant koeler
maar ik neem aan dat 50C onder load niet voor BSOD gaat zorgen
Je hebt dus even zonder koelpasta tussen CPU en koeler gedraait? Ik vrees voor je cpu..... :/

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
dominator schreef op 06 March 2003 @ 21:42:
[...]

Je hebt dus even zonder koelpasta tussen CPU en koeler gedraait? Ik vrees voor je cpu..... :/
overdrijf niet zo...zonder koelpasta of thermopad scheelt het 5 graden hooguit... Denk niet dat je cpu daardoor kapot gaat, en aangezien XP's redelijk koel blijven moet dat geen probleem zijn.

Kan het zijn dat je core beschadigd is waardoor hij alleen op lagere frequentie wilt spelen. Haal je koeler is eraf en kijk ff, en doe gelijk wat koelpasta erop. ;)

dikzak

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
Vermoed dat het wat met je voltages te doen heeft, check in bijvoorbeeld MBM5 even of je vCore nog wel beetje hoog staat :)

Anders kan ik zo 1, 2, 3 ook niet verzinnen waarom het plaatsen van een 150W PSU ervoor zorgt dat je proc instabiel wordt.. zomaar een vraagje, waarom die PSU? Kost alleen maar meer stroom doordat'ie constant bijna maximaal belast wordt :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
dominator schreef op 06 maart 2003 @ 21:42:
[...]

Jij snapt de functie van koelpasta niet, het zorgt voor een beter contact, de pasta zelf koelt niet :P

je heb een core -----------\_/-------, met daarin een putje, de koelpasta moet ervoor zorgen dat dat weer -------------------- word :)

• Rickstah
  • Laatst online: 17-08 12:15
Ik heb zown zelfde soort probleem :(

PC blijft vastlopen..

Ik heb die APCI functie nog niet geprobeerd, maar moet je dan echt xp opnieuw installeren?? :/

Ik zit nu idd ook te denken dat het misschien iets te maken heeft met m'n GPU...
Vreemd eigenlijk, maar aangezien ik alles al heb vervangen zou ik niet weten wat het nu nog kan wezen.

Voor meer verwijs ik je naar mijn topic ;)

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Ja, zonder koelpasta kan je CPU te warm worden. Dus daarom is het altijd an te raden koelpasta te gebruiken, zeker als je last hebt van reboots. Ik ben zelf van mening dat koelpasta moet, want met koelpasta sluit het geheel goed aan op elkaar...

[ Voor 26% gewijzigd door Sharkys op 07-03-2003 13:55 ]

• PsYgHo
  • Laatst online: 00:35
SonyEricsson schreef op 05 March 2003 @ 19:36:
[...]

uhm...

apic functie heeft mijn bios niet

misschien dat het onder een andere naam schulgaat?
onbder welke submenu staat het bij jou?
ACPI
(Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification
co-developed by Intel, Microsoft, and Toshiba.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• SonyEricsson
PsYgHo schreef op 07 March 2003 @ 15:32:
[...]

ACPI
(Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification
co-developed by Intel, Microsoft, and Toshiba.
ok apic gedisabled in bios

winxp eropnieuw opgezet en installed als normal pc
maar nog steeds wil hij niet op 2000+ snelheid lopen
:?

volgen mij heb ik gewoon me cpu vernaggeld
Pagina: 1