Ik heb een probleem met de compilatie van van PureFTPD. Ik wil graag PureFTPD laten draaien met MySQL-support, maar tijdens het runnen van ./configure krijg ik de error "The MySQL client libraries aren't properly installed". Ik draait op mijn server verder ook Apache-2.0.44 en PHP-4.3.1 en PHP heeft geen enkel probleem met het ophalen en wegschrijven van data in MySQL.
Het configure-script van pure-ftpd-1.0.14 heb ik aangeroepen met:
./configure --with-throttling --with-quotas --with-mysql=/usr/local/mysql
En MySQL 3.23.55 heb ik geconfigureerd met:
./configure --prefix=/usr/local/mysql
Ik heb gecontrolleerd of de libraries inderdaad aanwezig waren en deze staan, zoals verwacht, in /usr/local/mysql/lib/mysql.
Het is de bedoeling dat de userinfo, inclusief quotas, met een php-script veranderd kunnen worden. Dit is de rede dat ik de MySQL support erbij wil hebben. Ik ook geprobeerd om ProFTPD met MySQL-support te installeren en deze heeft geen problemen met de libraries. Voor zover ik echter kan vinden in de helpdocs ondersteund ProFTPD niet het opslaan van quota-waarden in MySQL, vandaar dat ik liever PureFTPD zou willen gebruiken.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is en hoe het evt op te lossen is?
Thanx
Het configure-script van pure-ftpd-1.0.14 heb ik aangeroepen met:
./configure --with-throttling --with-quotas --with-mysql=/usr/local/mysql
En MySQL 3.23.55 heb ik geconfigureerd met:
./configure --prefix=/usr/local/mysql
Ik heb gecontrolleerd of de libraries inderdaad aanwezig waren en deze staan, zoals verwacht, in /usr/local/mysql/lib/mysql.
Het is de bedoeling dat de userinfo, inclusief quotas, met een php-script veranderd kunnen worden. Dit is de rede dat ik de MySQL support erbij wil hebben. Ik ook geprobeerd om ProFTPD met MySQL-support te installeren en deze heeft geen problemen met de libraries. Voor zover ik echter kan vinden in de helpdocs ondersteund ProFTPD niet het opslaan van quota-waarden in MySQL, vandaar dat ik liever PureFTPD zou willen gebruiken.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is en hoe het evt op te lossen is?
Thanx