Toon posts:

Linux Forkbomb's...

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zat vandaag te chatten met iemand op irc en we hadden het over forkbombs... Die dingen zijn erg vervelend, maar ik wou deze link toch echt met jullie delen. Deze beschermt je linuxbak tegen forkbombs... http://rexgrep.tripod.com/rexfbd.htm

Ik hoop dat jullie d'r wat aanhebben.

Verwijderd

je kan daarmee ook 't aantal processen/user instellen :)

handig :d

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit ding kan handig zijn (zie topic van Beelzebubu overlaatst hieromtrent).

Echter, PAM heeft ook dergelijke functionaliteit die werkt, daar kan je het aantal processen, geheugen, coresize mee instellen. Ik heb dit getest op 1 van de Mandrake bakken op school en die dingen kan je niet plat forken.

Het is idd wel jammer dat default maar weinig distributies antiforkbomb bescherming hebben.. Deze patch zou standaard in de kernel moeten zitten !

Verwijderd

Topicstarter
Jep, zo'n module is zeer handig. En misschien nog wel makkelijker te configureren.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

Ehm ja... Ik krijg bij dit topic een beetje het "mededelingengevoel".

GoT is geen mededelingen-forum of meuktracer. Een topic als deze kan prima als er een goede aanzet wordt gegeven tot discussie over het onderwerp, maar dat mis ik hier nogal.

Wat je echt veel beter kunt doen is je bevinding posten in [rml][ oeps] waarom hangt dit de kernel?[/rml] , een discussie over forkbombs (eerste resultaat bij search naar "forkbomb"). Daar is dit veel en veel beter op zijn plaats :)

Dit topic is gesloten.