Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ben] Telefoon geen bereik (was voormalig kpn)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 15:51

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
M'n moeder heeft een Nokia 3210. Deze is al een tijdje oud. Ze had hier een Hi kaart van KPN inzitten. Nu heb ik haar zo'n Ben abo besteld via internet.

Hij vraagt niet om een netwerkcode als ik deze erin doe, dus hij zal wel niet gesimlockt zijn. Hij doet dit trouwens ook niet bij mijn o2 kaart (is een abo btw).

Het probleem is dat m'n moeder geen bereik heeft. met de KPN kaart heeft ze goed bereik, met de Ben kaart komt even bereik, zo'n 5 seconden, en dan valt het weg. Ze had wel wat proximusbereik. Raar genoeg deed mijn o2 kaart hetzelfde bij haar telefoon...terwijl deze eerst wel fatsoenlijk werkte.

Gisteren heeft ze trouwens wel gewoon kunnen bellen met haar Ben kaart.

Weet iemand wat hier mis is?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:45

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Ben maakt toch gebruik van de 1800 band? Kan de 3210 dat aan?

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

hoedjevanpapier schreef op 05 March 2003 @ 17:44:
Ben maakt toch gebruik van de 1800 band? Kan de 3210 dat aan?
ja, 3210 is dual band :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Paitor schreef op 05 maart 2003 @ 17:46:
[...]

ja, 3210 is dual band :)
thnx, kreeg het al warm en aan het zoeken of ie dual band was. Dat is dus niet de fout. Ik begrijp echt niet dat ie het wel doet via de kpn kaart, maar via de anderen niet ...

btw: de Ben kaart werkt goed in m'n 3310 en in een Swing 200 ook

NOG IETS! Wanneer ik handmatig een netwerk zoek, en daar Ben kies, dan duurt het lang en dan zegt ie 'Geen Toegang'

[ Voor 25% gewijzigd door Boy op 05-03-2003 17:52 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stap is in de auto, rijd is rond, wil bij Ben wel is helpen :)

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Dit had ik ook met mijn Panasonic G600, met KPN en Vodafone is het bereik goed te noemen, maar met andere providers zoals BEN, Dutchtone en O2 heb je geen tot een slecht bereik. Het licht eraan dat hun zenders nog niet goed/sterk genoeg zijn om bepaalde afstanden te over bruggen.

Je kan natuurlijk altijd even bellen met de provider, maar ik denk dat die je het zelfde verteld!

Dus niets aan te doen!

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
fredkroket schreef op 05 March 2003 @ 17:52:
Stap is in de auto, rijd is rond, wil bij Ben wel is helpen :)
M'n moeder is al rond gereden met de gsm. Buiten had ze goed bereik, maar dat had ze vandaag dan weer niet...

en waarom heb ik het op mijn gsm wel bereik en op haar niet, dat zou dan ook gelijk moeten zijn, dus rondrijden lijkt me geen oplossing....

[ Voor 26% gewijzigd door Boy op 05-03-2003 17:56 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
GuidoHuis schreef op 05 March 2003 @ 17:54:
Dit had ik ook met mijn Panasonic G600, met KPN en Vodafone is het bereik goed te noemen, maar met andere providers zoals BEN, Dutchtone en O2 heb je geen tot een slecht bereik. Het licht eraan dat hun zenders nog niet goed/sterk genoeg zijn om bepaalde afstanden te over bruggen.

Je kan natuurlijk altijd even bellen met de provider, maar ik denk dat die je het zelfde verteld!

Dus niets aan te doen!
Kun je dan ook andersom zien: de gsm is te zwak om het signaal te ontvangen? Da's ook mooi klote dan...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Misschien woont ze in een gat in het Ben netwerk, dat die oudere 3210 niet meer kan bolwerken?

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 05 maart 2003 @ 17:54:

Dus niets aan te doen!
Bij een kennis van mijn heeft die bijna tot geen berijk met KPN als zijn foon op zijn bureau ligt terwijl ik met Ben max ontvangst heb op de zelfde plek en zelfde foon.

Verwijderd

Tja, heel vervelend voor je... misschien een ander toestel kopen...
Waarom heb je je voor moeder niet gewoon weer een kpn abbo geregeld, als ervaren tweaker weet je toch zeker dat BEN en D*Tone klote zijn...?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

Erazzzer

Fear me, I'm German!

3210 is wel een ouder toestel die vaak het bereik niet goed pakt, oude Motorola's hebben er ook weleens last van dat ze gauw geen netwerk zien.

Van vroeger kan ik me herinneren dat de swings wel een fantastisch bereik hebben.

Ik denk gewoon dat de telefoon gewoon een zeer duidelijk netwerksignaal moet hebben.

• The_Duke
  • Laatst online: 13-11 11:42

The_Duke

ho gek!

BEN???? het is: T-Mobile hoor en ik ben der zeer tevreden over, prepaid dan he,,,met abo hek gin ervaringen.
met het berijk heb ik nog nooit probs gehad, zelfs in belgie nog prima berijk!!
Misschien ligt het geowon aan die nokia...kweet niej maar ik heb altijd het gevoel dat ie 3210/3310's minder berijk hebben dan andere phones....zal wel aan mij ligguh :P

• Whuzz
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:05: als ervaren tweaker weet je toch zeker dat BEN en D*Tone klote zijn...?
Van een ervaren tweakers zoals jij ( |:( ) verwacht je toch zeker een iets genuanceerdere uitdrukking.
Jij VIND T-Mobile en Dutchtone klote. Dat is heel iets anders dan een vaststaands feit.
Ik heb al 2 1/2 jaar T-Mobile en Ben ;) dik tevreden.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:05:
Waarom heb je je voor moeder niet gewoon weer een kpn abbo geregeld, als ervaren tweaker weet je toch zeker dat BEN en D*Tone klote zijn...?
nieuw toestel: mijn abo loopt in juni af en dan wil ik de mijne (die het wel doet op Ben) aan m'n moeder geven en dan zelf weer een nieuwe. M'n moeder hoeft geen nieuw ding, ze houdt van afgedankte :p

kpn abo: Ze had een Prepaid en ik kon via Ben een kaart regelen waarmee ze 150 belminuten per maand had voor 40 euro per jaar (via www.gsm.nl). Pak daar maar es een KPN 'gratis' kaart. Daar krijg je geen belminuten. KPN is naar mijn mening veel te duur, ookal zijn de ze beste. (ben erg anti-kpn)

Ben en D*Tone: D*tone ben ik zelf ook niet kapot van en Ben kreeg ik twijfels over. Een vriend van me heeft sinds kort Ben en die woont hier in de buurt en dat werkt goed. Op mijn gsm werkt de kaart ook prima. Ik ga ook over op Ben volgend jaar. Ik zit nu bij o2. Daar wil ik vanaf omdat ze slechte service verlenen imo en te laat zijn met de rekeningen.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
De Nokia 3210 staat bekend om het slechte bereik op de 1800MhZ band. Dus het ligt aan het toestel. T-mobile (was Ben) is de enige provider die geen (E)Gsm 900 band heeft maar alleen 1800. Misschien toch verstandig om een ander toestel te regelen, of het bij KPN te houden. Het bereik van t-mobile is in brabant in ieder geval uitstekend te noemen, bijna overal is er bereik en meestal ook maximaal (alhoewel mijn toestel zeer gevoelig is op de 1800 band).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:30
en op welke basis zeg jij dat ben (T-mobile) en dutchtone klote zijn ? Ik heb een Ben abbo en hier in huis 3 strepen bereik waar mijn vader 0.0 op zijn orkest krijgt met een Libertel abbo (welke toch een beter bereik zou moeten hebben)

Het Ben netwerk was in het begin slecht, klopt. Alleen de grote steden, maar op dit moment hebben ze (of bijna) landelijke dekking zoals de andere mobiele aanbieders.

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

(was voormalig kpn) ---->pleonasme... :X O-)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 19:04
Zowel Ben als Dutchtone hebben een prima dekking tegenwoordig. Als je dat niet gelooft, dan zie maar aan de consumentengids van februari 2003 te pakken te krijgen. Daarin staat (letterlijk meen ik): "Het bereik van alle netwerken is in orde"

Het maakt tegenwoordig niet veel meer uit, zeker niet als je buiten bent. Ok, zodra je in een betonnen gebouw (denk aan je school) rond loopt, wordt het bereik minder, ook met kpn en vodafone. Helaas is de 1800-band gevoeliger voor die gebouwen dan de 900 (vodafone & kpn) dus zeggen mensen sneller dat het netwerk 'slecht' is. Loop gewoon naar n raam of naar buiten, en het is dik in orde.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Heb je het probleem ook met een simkaart van een andere 1800 Mhz provider?

En Ben T-mobile is idd goed zat, het wordt ook steeds beter. Ik heb sinds 2 weken een Ben T-mobile abo, bij mij thuis vol bereik, op het werk vol bereik en daartussen in ook, dus al met al dik tevreden :)

Bij m'n vriendin heb ik wel matig bereik, maar ik heb daar gebeld met 2 streepjes bereik op m'n 6510, en dit ging prima, ik had geen last van storingen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 19:56 ]

Verwijderd

Whuzz schreef op 05 maart 2003 @ 18:16:
[...]

Van een ervaren tweakers zoals jij ( |:( ) verwacht je toch zeker een iets genuanceerdere uitdrukking.
Jij VIND T-Mobile en Dutchtone klote. Dat is heel iets anders dan een vaststaands feit.
Ik heb al 2 1/2 jaar T-Mobile en Ben ;) dik tevreden.
Toch kom ik nooit topics tegen als : KPN bereik klote of KPN werkt niet met 3210...

Er zullen ongetwijfeld tevreden klanten zijn, toch zegt het aantal probleemtopics mij genoeg!

Verwijderd

SIM-Lock :{

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb 3 maanden geleden mijn toen 3 jaar oude 3210 vervangen door een SE T300, ook met Ben abbo. met mijn 3210 had ik echt veel slechter bereik dan met die SE T300. als het signaal buiten okee is, kan het dan niet zijn dat er iets binnen in huis je ontvangst stoort? als ik mijn 4 pc's aan heb staan in mijn computerhokje heb ik namelijk ook amper bereik, moet ik em echt bij het raam leggen, terwijl als ze uitstaan ik gewoon vol bereik heb.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Frieda schreef op 07 maart 2003 @ 12:14:
ik heb 3 maanden geleden mijn toen 3 jaar oude 3210 vervangen door een SE T300, ook met Ben abbo. met mijn 3210 had ik echt veel slechter bereik dan met die SE T300. als het signaal buiten okee is, kan het dan niet zijn dat er iets binnen in huis je ontvangst stoort? als ik mijn 4 pc's aan heb staan in mijn computerhokje heb ik namelijk ook amper bereik, moet ik em echt bij het raam leggen, terwijl als ze uitstaan ik gewoon vol bereik heb.
Ja, dat zou misschien kunnen. Ik heb 2 pc's altijd aan, 1 op zolder, 1 onder in de kamer. Ik zal es wat uitproberen...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ok...m'n moeder is ergens anders geweest en kon bellen...dat was wel fijn, het is dus wel mogelijk.

Nu was ze thuis, ik gekeken en zag er Ben op staan met 2 of 3 streepjes (van de 4) bereik. Maar zodra je gaat bellen, vallen deze streepjes weg. na een aantal pogingen heb ik wel een keer naar m'n mobiel kunnen bellen ermee en daarna weer niet (paar pogingen weer gedaan). Dit is toch vaag? Als hij 2-3 streepjes bereik heeft, moet ie het toch gewoon doen??

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 19:35:
(was voormalig kpn) ---->pleonasme... :X O-)
btw, is dat geen tautologie??? :p

Mag ik je op het bestaan van deze knop wijzen > Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Die kun je gebruiken om je posts te edit'en om dingen toe te voegen.

[ Voor 39% gewijzigd door intoxicated op 08-03-2003 19:29 ]

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

Wuursj

want worst is al bezet

ik had ongeveer hetzelfde maar toch anders:

3330 presteerd goed onder Dutchtone maar heeft totaal nergens geen bereik met Vodafone. Nu blijkt waarschijnlijk het single-band gedeelte kapot te zijn zodat Vodafone en KPN er niet op werken. Misschien bij jouw telefoon precies het omgekeerde? Dual band dus kapot en dat singleband het wel nog doet?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vraag es aan je moeder of ze haar 3210 soms aan de bovenkant vasthoudt, zodat ze de interne antenne bedekt met haar hand..

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 11:11
Groentenboer schreef op 05 maart 2003 @ 19:42:
Zowel Ben als Dutchtone hebben een prima dekking tegenwoordig. Als je dat niet gelooft, dan zie maar aan de consumentengids van februari 2003 te pakken te krijgen. Daarin staat (letterlijk meen ik): "Het bereik van alle netwerken is in orde"

Het maakt tegenwoordig niet veel meer uit, zeker niet als je buiten bent. Ok, zodra je in een betonnen gebouw (denk aan je school) rond loopt, wordt het bereik minder, ook met kpn en vodafone. Helaas is de 1800-band gevoeliger voor die gebouwen dan de 900 (vodafone & kpn) dus zeggen mensen sneller dat het netwerk 'slecht' is. Loop gewoon naar n raam of naar buiten, en het is dik in orde.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er genoeg plekken zijn op het platteland, waar geen van alle bereik hebben, behalve Vodafone.
Dit is met name in Drenthe het geval. KPN, O2 & Ben (de enige providers waar ik ervaring mee heb) hebben geen bereik, ook niet buiten. Dit allemaal in dezelfde telefoon. Vodafone zit dan tussen de 2 en 5 streepjes (van de 7).
Ik wil dus wel eens weten hoe ze dat getest hebben.

Tevens wil ik aan de provider die dat gat in de dekking dicht, voorstellen dat ik in ruil daarvoor een 2-jarig abonement afsluit, anders wordt het een Vodafone abbo voor mij.

Voor de topic-starter. Mischien dat de accu ook niet helemaal lekker is van de telefoon van je moeder. Het kan dan gebeuren dat de spanning bij belasting wegvalt, waardoor je mogelijk net niet genoeg meer hebt om een slecht signaal nog goed te kunnen ontvangen.
Kijk dus ook even of de contactjes geoxideerd zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb hier 3 toestellen voor mijn neus liggen.
Mijn ouwe trouwe 3210 O+ (die toch al zo bekend staat om zijn goede ontvangst kwaliteit :Y) ), powered by Dutchtone. Werkt altijd.....perfect.
Een 3330 voorzien van KPN abbo (voor mijn werk), werkt een stuk minder goed. Wel goed, maar vaak net een streepje minder.
En mijn nieuwe Samsung T100, voorzien van een Vodafone abbo, welke voordurend heen en weer schommelt van veel naar weinig ontvangst streepjes. Geef mij voor alle 3 de toestellen maar een Dutchtone abonnement.

Ik zal nou niet zeggen dat Vodafone slecht is, dit zijn slechts mijn bevindingen, ik ben alleen dat gezeik zat dat Dutchtone zo slecht zou zijn.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Bij m'n eerste GSM had ik een O2 (toen nog Telfort) abbo. Bij m'n ouders had ik toen ook dezelfde symptomen als je moeder met d'r Ben abbo. Later overgestapt naar een KPN prepay en die had wel goede dekking in Zeeland bij m'n ouders. Helaas was KPN weer eens stuk minder aan de rand van Maastricht waar ik destijds een kamer had.

Enfin, ik had toen ook dat de streepjes op m'n Motorolla GSM terugliepen (of de verbinding verbroken werd) op het moment dat ik belde. Misschien is dit omdat je dan de GSM vast hebt en het zwakke GSM-signaal dan wordt afgeschermt door je hand + hoofd en daardoor verder terugvalt. Je zit dus gewoon in een slecht T-mobile gebied en het enige wat daaraan helpt is een abbo bij een andere provider nemen..

[ Voor 3% gewijzigd door Atomsk op 09-03-2003 21:02 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1