Toon posts:

Na stroomstoring win98 clients problemen met inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem :

Na de stroomstoring van 3 weken terug, hebben pc's met win98se als besturingssysteem problemen met het inloggen op de win2k server.

bij de eerste logon gaat het inloggen zeer traag, tot 2 a 3 keer moet er een wachtwoord ingevuld worden. Het gekke is dat als de gebruikersnaam en wachtwoord helemaal opnieuw ingevuld worden de pc wel in een keer inlogd.

Het gaat om 3 w2k servers, 1 als authenticatie server. Er hangen zo'n 60 clients aan met verschillende besturingssystemen (98, 2000, NT4) . 2000 en NT4 loggen wel snel in. Windows 98 heeft dus problemen en helaas gebruiken er nog heel veel mensen 98.

Ik dacht eerst dat het iets met de hardware te maken had maar er zijn al andere switches geprobeerd maar dit wou ook niet helpen.

Ik heb een search gedaan over dit probleem en kwam veel " DNS problemen " tegen. Op de Authenticatie server staat als dns zijn eigen ip ingevuld.

Op de windows 98 clients word als dns die van planet gebruikt 195.121.1.34 en - 66.

Weet iemand een oplossing ? Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar ik weet niet wat...

ik heb al wat dingen geprobeerd met nbtstat en ipconfig, of heeft het hier niets mee te maken ?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

DJTimo

Cuyoapart.mza

En als mensen die normaal gesproken op een 98 machine werken inloggen op een 2000/NT machine gaat dat dan ook normaal?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit gaat wel normaal, dus het heeft iets met Windows 98 te maken maar wat is het...er is verders niets aan veranderd.

heeft iemand enig idee ?

heb ook al netbios toegevoegd om te kijken of dat helpt maar maakt ook niets uit
ook heb ik al de netwerkkaart en alle protcollen opnieuw geinstalleerd.

verder heb ik ook een computer naam aangemaakt (pre windows 2000) onder active directory...maar dit was vroeger ook niet nodig...toen werkte alles normaal

Verwijderd

Als dns, op de win 98 clients, moet ook het ip adres van de w2k server ingevuld zijn. ...

PS. Sorry voor dubbele posting 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 13:24 ]

Verwijderd

Als dns, op de win 98 clients, moet ook het ip adres van de w2k server ingevuld zijn. ...