Toon posts:

Enermax EG465AX-VE FMA aansluitingen vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Enermax EG465AX-VE FMA gekocht, maar in plaats van een normale 20 pins ATX stekker zit er een 24 pins stekker aan. Nu las ik in een ander forum dat het zou gaan om "Een normale ATX aansluiting en 2 extra aansluitingen voor een P4 (die je dus niet gebruikt als je geen P4 hebt)". Ik heb idd geen P4 mobo.

Maar nu dus de vraag, is dat inderdaad 1 en dezelfde stekker, deze "normale ATX aansluiting en 2 extra aansluitingen voor een P4". En zo ja, hoe sluit ik die aan (met andere woorden, wat zijn de P4 pins).

Alvast bedankt.

groeten van Ronnie

Verwijderd

Topicstarter
Er zit trouwens ook nog een ATX-achtige aansluiting met maar 8 pins op, waar ik al helemaal geen idee van heb wat ik er mee aan moet.

groeten van Ronnie

Verwijderd

Plaats ff een pic van die connectoren anders! :)

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

De 2 losse stekkers zijn idd voor een P4, andere normaal atx

check trouwens ook ff de edit knop...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is dus 1 stekker met 24 pins, dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd :?

Zo ziet het er dan uit:

Afbeeldingslocatie: http://213.239.155.15/~hans/forumtemp/ronniepics/foto1-tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.239.155.15/~hans/forumtemp/ronniepics/foto2-tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.239.155.15/~hans/forumtemp/ronniepics/foto3-tn.jpg

groeten van Ronnie

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 05 March 2003 @ 20:50:
check trouwens ook ff de edit knop...
Maar RonnieTober en Ronnie_Tober zijn 2 verschillende mensen :o :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 21:14:
[...]

Maar RonnieTober en Ronnie_Tober zijn 2 verschillende mensen :o :D
Heh ga jij ff in off topic mode anders?

Ik wou ook nog melden dat deze 24 pins stekker wel op de 20 pins stekker op het mobo past, maar als ik dan probeer te booten gebeurt er gewoon niks.

groeten van Ronnie

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Beste RonnieTober > het is niet de bedoeling dat je steeds groet :)
Wij Tweakerds onder elkander groeten elkander continu, dus kan je dat gewoon weglaten :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
Heh ja dit wordt een beetje lollig topic zo, maar het was eigenlijk een serieuze vraag en ik heb dit probleem nog steeds dus enige hulp zou zeer gewaardeerd worden! Geen groeten.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Blijkbaar heb je i.p.v. een standaard ATX voeding een voeding hebt gekocht met 24-pins, iets ala een extended-atx geval. :o Die voedingen worden vaak gebruikt op server mobo's (Tyan Thunder K7, Intel L440GX+) en kom je niet erg veel tegen bij de workstations.

Ondanks dat je een 24-pins voeding hebt zou je die wel gewoon kunnen gebruiken op je 20-pins aansluiting, in de manual is te zien dat de eerste 20 pins overeen komen met die van een standaard voeding. Het zou dus gewoon moeten werken.

[ Voor 1% gewijzigd door Laurent op 05-03-2003 22:06 . Reden: gewono -> gewoon ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik lees net hier dat het een PSU voor een dual-cpu-mobo is. :| Dit gaat dan wel niet over dezelfde maar het connectoren verhaal is wel hetzelfde.

Ook is er eoa verloopstekker te krijgen volgens deze pagina.

Al met al lijkt me dat ik er niks aan heb. Even omruilen dan maar?

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 05 March 2003 @ 22:01:

Ondanks dat je een 24-pins voeding hebt zou je die wel gewoon kunnen gebruiken op je 20-pins aansluiting, in de manual is te zien dat de eerste 20 pins overeen komen met die van een standaard voeding. Het zou dus gewono moeten werken.
Ah, dat had ik dus al es geprobeerd zonder succes, maar ik zal er nog een keer naar kijken, thx.

Hoewel tweakshop.nl waarschuwt: "Dit is dus GEEN standaard ATX Power supply unit, dus niet te gebruiken op standaard ATX moederborden."

En dan vraag ik me ook af waar die verloopstekker voor nodig is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 22:08 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mja, die pins komen iig. overeen (dat kan je zelf ook even nachecken in het boekje). Als ik jou was zou ik toch maar gewoon de voeding inruilen voor een standaard ATX voeding, je hebt toch geen plannen om binnenkort een mobo met een 24-pins aansluiting aan te schaffen?

Heb je de voeding trouwens op tweakshop gekocht? Waarom heb je die dan toch gekocht, terwijl er bij staat dat die niet geschikt is voor standaard ATX bordjes?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hem ergens anders gekocht (wel online trouwens). Er stond dus niet bij dat het om een 'afwijkende' 24 pins uitvoering ging. Misschien hebben zij zichzelf wel vergist, ik zal morgen wel ff bellen. In het ergste geval ruil ik hem dan wel om.
Pagina: 1