Toon posts:

[Win 2k] Kan geen applicaties DirecT starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen, ben ik doorverwezen met mijn vraag naar jullie board..:)

Allereerst mijn specs:

Win 2k met alle updates etc.
pen 4 2g mhz
512 intern
Geforce 4

progs aan:
kazaalite (nieuwste versie)
pop up killer

--------
Verkort:

Ik kan geen applicaties direct opstarten, als ik op een link druk naar een exe file, krijg ik deze foutmelding:
"Kan het bestand C:\[map]\[xxx].exe (of een van de onderdelen niet vinden) Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn."

Dit is niet allen bij de snelkoppelingen, maar ook als ik gewoon in een map zit, en op de exe file druk. Bijv. notepad.
Als ik dan op een txt file klik.. opent hij hem WEL. En zie ik gewoon de txt file.
Als ik gewoon notepad open.. doet hij het niet.

Dit geld voor iedere programma.

- Situatie omschrijving:
Ik was aan het internetten, niks aan het doen eigenlijk. En op het ene moment deed hij het wel. de ander niet. Dit klinkt erg op een virus, maar ik heb op verschillende methodes een virusscan gedaan en niks gevonden (virusscan was met de nieuwste updates)

Ik heb die dag wel wat geinstaleerd, namelijk trillian (gescant, was schoon). Omdat mijn oude een foutmelding gaf, en niet meer startte. Installatie was gelukt, maar trillian deed het nog steeds niet. Uur daarna ofzo.. gebeurde het voorval.

---------
acties ondernomen:
Viruse scan gedaan.. online en met mijn andere comp. (via mijn netwerk)
Rondgekeken op het inet.. niks gevonden.

Eigen veronderstellingen..:
ergens is de relatie met EXE files weg gehaald, en kan ik ze dus niet direct starten, en wel door een omweg. Hoe ik dit moet oplossen of dit het eigenlijk is, weet ik niet. En hoop dat ik wat tips/oplossingen..

thx..

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Kijk eens met regedit in "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command"

Daar hoort vervolgens "%1" %* te staan. Als dat niet het geval is, zul je het moeten aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. harstikke bedankt!!!!

Ik kon eerst niet in de registry komen, dus heb ik er regedit.com van gemaakt. Dat lukte wel..
Eenmaal in de registry stond dit:
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command
winampw "%1" %*

Waar die winampw vandaan komt.. ik heb geen flauw idee....!
Maar nogmaals thx alot!
It solved my problem!!

:)

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Dan had je dus idd een virus waarna je virusscanner het virus 'waarschijnlijk' heeft verwijderd. Check dit maar eens:
http://securityresponse.s...backdoor.optixpro.10.html

Verwijderd

Topicstarter
eum.. je hebt gelijk..
dat was het juist.. ik keek net in mijn quarantine map.. en jawel daar stonden ze..
vaag dat ie geen seintje gaf.

Ik ga nu even goed zoeken meer infections..

Nogmaals bedankt!!!