Toon posts:

AGP 8X doet raar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pas heb ik een GA-7VAXP Ultra KT400 moederboord gekocht en zit met het volgende probleem.

Als ik een 3D game speel dan loopt mijn PC gewoon vast, dit gebeurt op willekeurige momenten.

Eerst dacht ik dat het een warmte probleem was, maar met 5 casefans erin, had het geen effect. Daarna heb ik een BIOS update gedaan, maar dat gaf ook geef effect. Nu heb ik in mijn BIOS AGP 4X ingesteld en dit helpt wel.

Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn.

Verder zijn dit mijn exacte PC specs:

Moederboord: GA-7VAXP Ultra
Processor: AMD XP 2200+ Tbred
Geheugen: 512DDR 333
Videokaart: ATI Radeon 9700 Pro MAYA II
Hardeschijf: Maxtor 120Gb

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
2 korte vraagjes: welke versie van de VIA 4-in-1 drivers gebruik je en wat voor voeding heb je? Merk en vermogen bedoel ik dan.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Er waren in het begin ook veel compatible problemen met AGP 8x, misschien moet je de bios van je vga eens flashen.

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik had laatst in mijn MSI KT7 Turbo moederbord (4x AGP) een MSI GF4 Ti4800SE (8x AGP) gestopt, en toen kreeg ik ook vastlopers als ik games speelde, soms alleen terug naar windows, en soms reboots...
Toen heb ik alles geprobeerd (voeding, alle mogelijke drivers, bios flash, ook 4 in 1 dus. ) maar niets werkte.
Bij dedicated computers (Waar ik de kaart gekocht had) zeiden ze dat het aan het verschil in voltage van de AGP poort lag???

Misschien dat dit ook bij jou het geval is??? Of ondersteund je moederbord wel 8x AGP?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De Versie van de VIA 4 IN 1 driver is 4.43. Wat bedoel je precies met vermogen van de voeding? Ik weet wel dat het een 300Watt is, maar waarschijnlijk bedoel je dat niet...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
De GA-7VAXP Ultra KT400 ondersteunt wel AGP 8x, dus daar ligt het niet aan. In het begin waren er veel problemen met AGP 8x tussen de Radeon 9700 Pro en een aantal moederborden. Misschien heb jij daar ook last van. Dit was volgens mij verholpen met een BIOS Flash, dus dat zou ik eerst uitproberen :)
En hoe weet je nou eigenlijk dat het niet te warm wordt :? Veel casefans zegt nog niks over de temperaturen hoor.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Van andere mensen hoorde ik dat het een warmte probleem was, vandaar dat ik zeg dat het te warm zou was... Ik heb al wel een BIOS update gedaan, maar moet ik dan ook de (BIOS) van mijn VGA flashen?

• Hahn
Dat is wel slim omdat je dan weet dat het niet kan liggen aan het conflict tussen je Radeon 9700 Pro en je moederbord wat eerst voor veel problemen zorgde :)

• bobsnl
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 17:40:
De Versie van de VIA 4 IN 1 driver is 4.43. Wat bedoel je precies met vermogen van de voeding? Ik weet wel dat het een 300Watt is, maar waarschijnlijk bedoel je dat niet...
K, volgens mij heeft de 4.43 geen AGP 8x ondersteuning, maar ik kan me vergissen. Probeer eens de 4.45 anders -> www.viaarena.com. Verder moet een 300 W voeding voldoende zijn, mits het een fatsoelijke 300 W zijn. Zo kan een 300 W voeding van een B-merk nog wel eens wat zwak zijn.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• bobsnl
StarTAC schreef op 05 March 2003 @ 17:35:
Ik had laatst in mijn MSI KT7 Turbo moederbord (4x AGP) een MSI GF4 Ti4800SE (8x AGP) gestopt, en toen kreeg ik ook vastlopers als ik games speelde, soms alleen terug naar windows, en soms reboots...
Toen heb ik alles geprobeerd (voeding, alle mogelijke drivers, bios flash, ook 4 in 1 dus. ) maar niets werkte.
Bij dedicated computers (Waar ik de kaart gekocht had) zeiden ze dat het aan het verschil in voltage van de AGP poort lag???
Onzin. Een AGP 8x kaart kan in een 4x slot en een 4x kaart ook in een 8x slot. Dat is het niet. Wel is het zo dat een AGP 8x slot (en sommige 4x sloten) geen 3,3 V AGP-kaarten meer ondersteunen, maar dat is het niet in jou geval.
Misschien dat dit ook bij jou het geval is??? Of ondersteund je moederbord wel 8x AGP?
Hij heeft een KT400 bord en die ondersteunt daarmee dus AGP 8x....

• StarTAC
bobsnl schreef op 05 March 2003 @ 17:52:
[...]

Onzin. Een AGP 8x kaart kan in een 4x slot en een 4x kaart ook in een 8x slot. Dat is het niet. Wel is het zo dat een AGP 8x slot (en sommige 4x sloten) geen 3,3 V AGP-kaarten meer ondersteunen, maar dat is het niet in jou geval.
Jij zegt: dat sommige AGP sloten geen 3.3v meer ondersteunen. Hoeveel volt ondersteunen ze wel dan, oftewel hoeveel volt hebben de huidige kaarten nodig? Want mijn KT7 Turbo kan ik alleen op 3.3 en 3.45v instellen? Waardoor die Ti4800SE dus niet werkte, als jij hiermee bedoeld dat 8x AGP kaarten wel een ander voltage nodig hebben...

iRacing Profiel

• Hahn
De AGP-sloten van tegenwoordig leveren dacht ik 1,7 Volt. Wat de nieuwe videokaarten dus ook nodig hebben.
Ik snap alleen niet echt waarom ze dat hebben gedaan, hierdoor krijg je altijd problemen als je een oud moederbord hebt en je wilt een nieuwe videokaart of andersom...

Verwijderd

MaRc0 schreef op 05 March 2003 @ 18:06:
De AGP-sloten van tegenwoordig leveren dacht ik 1,7 Volt. Wat de nieuwe videokaarten dus ook nodig hebben.
Ik snap alleen niet echt waarom ze dat hebben gedaan, hierdoor krijg je altijd problemen als je een oud moederbord hebt en je wilt een nieuwe videokaart of andersom...
1.5 Volt ;)

En er zal vast wel een reden voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste VIA 4 IN 1 gedownload en geïnstalleerd, maar dit had geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik even Gistron gebeld en het probleem voorgelegd, ze zijden dat ik in aanmerking kom voor RMA return! Dus dat ik ga na het weekeind dan maar even doen.

• StarTAC
MaRc0 schreef op 05 March 2003 @ 18:06:
Tja ze zeggen 4x AGP compatible, dus ik dacht, dat past op mijn mobo. Maar dan zetten ze er dus niet bij dat je moederbord dan ook 1.5v voor je AGP port moet ondersteunen!

iRacing Profiel

• Hahn
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:14:
[...]

1.5 Volt ;)

En er zal vast wel een reden voor zijn.
Ik zat er dus niet ver naast :P
StarTAC schreef op 05 March 2003 @ 18:17:
[...]

Tja ze zeggen 4x AGP compatible, dus ik dacht, dat past op mijn mobo. Maar dan zetten ze er dus niet bij dat je moederbord dan ook 1.5v voor je AGP port moet ondersteunen!
Ja, inderdaad dat is wel matig. Maar er zijn ook nieuwe videokaarten die AGP 4x hebben en maar 1.5v nodig hebben. De makers verwachten zeker dat je alles helemaal nieuw koopt :+

Pagina: 1