NTLDR ontbreekt na 2e schijf bijplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik zit met het volgende probleem.

Heb een nieuwe HD gehaald en daar WinXP Pro opgezet. Maar op de oude hardeschijf die ik nog had waar ook WinXp Pro opstaat staat nog data die ik nodig heb. Nu d8 ik dat het wel kon om dan de oude hardeschijf als 1st boot device te zetten, om zo dan de data naar de nieuwe schijf te kopieren.

Maar als ik dan opstart krijg ik de melding NTLDR ontbreekt, probeer opnieuw. Met de nieuwe hardeschijf heb ik dat probleem niet. Hoe kan ik dat het beste oplossen, want in de search vond ik geen bevredigend antwoord voor mijn probleem.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06

Ryceck

Constants and Variables

Errhhmm.... en als je nu gewoon met de nieuwe schijf opstart en dan de oude ernaast hangt... De oude schijf dus als secondary disk.. dan kan je toch ook gewoon daarvanaf kopieren :S

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Red
Ja, maar het probleem zit hem in Kazaa, daar had ik nog wat downloads lopen.

En bovendien had ik XP helemaal naar mijn hand gezet en wil dus op die oude harde schijf "Wizard Bestanden en instellingen overzetten" toepassen.

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
DoRRoN schreef op 05 maart 2003 @ 19:19:
Ja, maar het probleem zit hem in Kazaa, daar had ik nog wat downloads lopen.
Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je dan de onafgeronde downloads kwijt bent?

[ Voor 3% gewijzigd door KillR-B op 05-03-2003 19:38 ]

• Red
KillR-B schreef op 05 March 2003 @ 19:37:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je dan de onafgeronde downloads kwijt bent?
inderdaad

Verwijderd

Het probleem zit hem waarschijnlijk in je boot.ini, omdat je oude schijf niet meer (vermoed ik) op dezelfde plek zit aangesloten op je IDE bus moet je ARC pad in je boot.ini aangepast worden zodat hij weet waar hij de NTLDR moet zoeken

voor het aanpassen van het ARC pad kan je hier kijken
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=102873
Pagina: 1