Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Contrast ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb eindelijk mijn LCD schermpje aangesloten maar als ik hem aandoe zie ik het hele beeld gewoon vol met zwarte pixels en met power lcd v 2 als ik dan de klok instel ofzo blijft het hele beeld gewoon vol met zwarte pixels ook al draai ik aan de potmeter en de GND werkt wel op de potmeter, die moet op de middelste en die andere 3 en 17 ook al draai ik ze om op de potmeter dan is er nog geen verschil. Mijn type LCD is Datavision T6963C. Wie kan me helpen?

Verwijderd

Heb je hem zelf gesoldeerd ofnie?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Denk ook eens aan interpunctie. Is het niet gewoon de init functie van je LCD?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wat is de init functie precies? en ja ik heb hem zelf heel zorgvuldig gesoldeerd

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
init functie is de helft van de regels zwart, en de andere wit.
dus dat is het niet.
maar ik zou idd ff je draadjes nakijken.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Dat zou ik zeker doen want [url] [rml][ LCD] 240x128, T6963,LED Backlite[/rml][/url] worden soort gelijke problemen gemeld, dus ik zou het gewoon nog een keer solderen!

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zijn dat de potmeter kapot is? of dat ik een verkeerde heb, in de tutorial stond namlijk..."twee potmetertjes van 10 en 1kOhm" ik dacht dus dat dat een potmetertje was van 10 ohm en 1kOhm mischien moet het een zijn van 10 kohm of is dta te veel ofzo?

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 13:35
Ik denk idd dat er iets fout zit met de bedrading of dat het solderen niet helemaal goed is gegaan.

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 23:09

Emilio_TT

Never fear...I is here!

ik weet niet watvoor LCD je hebt, maar als het gewoon een character-based ding is (met apparte eilandjes van pixels voor iedere letter) dan is 10k ohm prima...(8>

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 17:26:
kan het ook zijn dat de potmeter kapot is? of dat ik een verkeerde heb, in de tutorial stond namlijk..."twee potmetertjes van 10 en 1kOhm" ik dacht dus dat dat een potmetertje was van 10 ohm en 1kOhm mischien moet het een zijn van 10 kohm of is dta te veel ofzo?
Als je een 10k pot hebt vervangen door 10 ohm dan zal er idd weinig van je contrast regeling overblijven.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 17:11:
Hey

Ik heb eindelijk mijn LCD schermpje aangesloten maar als ik hem aandoe zie ik het hele beeld gewoon vol met zwarte pixels en met power lcd v 2 als ik dan de klok instel ofzo blijft het hele beeld gewoon vol met zwarte pixels ook al draai ik aan de potmeter en de GND werkt wel op de potmeter, die moet op de middelste en die andere 3 en 17 ook al draai ik ze om op de potmeter dan is er nog geen verschil. Mijn type LCD is Datavision T6963C. Wie kan me helpen?
hij heeft dus een grafisch lcd ! mjah ik zou even goed kijken of je wel de goede pot hebt, meet even na hoeveel volt er op pin 4 en de ground staat, doe dit een paar keer als je aan de pot hebt gedraaid. bij mij staat het contrast goed op ongeveer -7v (tianma 240*64)

Verwijderd

Hij heeft me even via msn geraadpleegd... Het bleek idd een verkeerde potmeter te zijn
Pagina: 1