[OE6] Mail van server verwijderen indien verwijderd in OE *

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ten eerste, ja ik weet het ik gebruik dat lekke outlook nog ja maar daar het nu ff niet om.

Vroeger had ik nog 2 hotmail adressen en 1 account van mn provider. Ik had dus rechts zeg maar drie van die "containertjes" waar ik dus 3 apparte email boxen in beheerde.

Nu ben ik van hotmail afgestapt en heb ik mn eigen mail adressen. Deze komen nu dus ook automatisch in mn lokale mappen "container". Ik krijg dus mail van 4 accounts in 1 box (zeg maar).

Mijn eerste vraag is dus of iemand weet hoe ik het weer in 4 van die apparte boxen kan krijgen zodat ik zie welke email naar welke adres wordt gestuurd en alles blijft dan ff overzichtelijker vind ik.

Mijn 2e vraag heeft te maken met het feit dat outlook mn mails download en ze dus van de server worden afgehaald. Als ik mn PC ga formateren moet ik dus die mailtjes backuppen maar soms vergeet ik dit nog wel es. Daarom heb ik bij de eigenschappen van iedere account: bericht op de server achterlaten, aangevinkt.

De berichten blijven nu ook op de server als ik ze bij outlook heb verwijderd. Bestaat er ook een mogelijkheid om als ik berichten handmatig uit outlook verwijder ze ook van de server worden verwijderd (weet net als met hotmail dus).

Verwijderd

Nee. Dan moet je ze gewoon van de server ophalen of via je webmail (pietbuijsman.nl/webmail/) verwijderen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zit overigens ook een gevaar in het feit dat je de mail op de server achter laat, namelijk dat je mailbox vol loopt. Er zit meestal een limiet op van een mb-tje of 5 a 10, en als je dus alle mail op de server achter laat ga je daar geheid een keer over heen. En dat wil zeggen dat alle mail die je dan zou moeten ontvangen gewoon "retour afzender" gaat omdat je mailbox vol zit. Ik zou het niet doen als ik jou was.

Gewoon een kweste van af en toe je mail eens back-uppen...

Veder kun je bij mijn weten alleen met wat berichtregels een truukje uithalen om mail van verschillende accounts te scheiden naar aparte mappen.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 05-03-2003 17:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Virax
Het schijnt dat je met bepaalde regels mappen kunt aanmaken voor verschillende mails. (moet alleen nog ff uitzoeken hoe dit moet en of het waar is ;) )

Mijn mailbox is voorlopig nog heeeeeeel erg groot, momenteel heb ik hem op 500 mb staan _/-\o_ dus dat zal niet echt een probleem zijn.

Alleen het zal toch wel moeten kunnen lijkt me? En anders moet ik er maar een vast ritueel van maken om 1x in de maand mn webmail leeg te gooien (de nutteloze dan).

Verwijderd

Waarom maak je niet gewoon gebruik van de regel-wizard. Kan je specifiek aangeven als mail aan mailadres1 verzonden wordt --> move naar folder1, etc

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoooo...Waar heb je die mailbox van 500Mb? Welke provider is dat? Of heb je ergens je eigen servertje staan?

(Niet dat het me heel erg veel worst zal zijn met mijn eigen servers :), maar ik ken bij god geen provider die 500Mb aan zijn klanten beschikbaar stelt als mailbox )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

start Outlook Express --> menu "tools" --> message rule --> mail -->

• Virax
Oke het antwoord met de mapjes en regels is gelukt :) Thnx daarvoor. Nu dus nog de andere vraag: (of is die nog niet mogelijk aangezien daar nog niet echt handige reacties op zijn geweest?

Mijn 2e vraag heeft te maken met het feit dat outlook mn mails download en ze dus van de server worden afgehaald. Als ik mn PC ga formateren moet ik dus die mailtjes backuppen maar soms vergeet ik dit nog wel es. Daarom heb ik bij de eigenschappen van iedere account: bericht op de server achterlaten, aangevinkt.

De berichten blijven nu ook op de server als ik ze bij outlook heb verwijderd. Bestaat er ook een mogelijkheid om als ik berichten handmatig uit outlook verwijder ze ook van de server worden verwijderd (weet net als met hotmail dus).

Ik heb site + hosting genomen bij een vriend van me, hij is net begonnen met zn eigen bedrijfje dus ik kan nog mooi genieten van een onbeperkte mailbox (ik kan hem dus ook op 10 gig zetten bij wijze van :*) )

Naarmate het drukker wordt zal die onbeperktheid ook wel wegvallen maar ik hou 100% zeker 50 mb.

Verwijderd

op dezelfde plaats als waar je aangevinkt hebt dat ze niet verwijderd moeten worden, kun je ook aanvinken dat ze van de server verwijderd moeten worden als jij ze uit je deleted items verwijderd.

• Virax
Ik heb alleen maar deze 2 staan:

Van server verwijderen na "vul getal in" dagen.

Dat wil ik dus niet want ik wil sommige berichten er misschien wel heel erg lang inhouden.

en

Van server verwijderen na verwijderen uit verwijderde items.

Dat wil ik ook niet want verwijderde items worden na zoveel tijd automatisch geleegd dus dat zou betekenen dat die berichten ook weggehaald worden.

• Virax
Niemand meer? Valt me tegen |:(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-ViRaX- schreef op 05 March 2003 @ 22:52:

Beetje geduld svp :/
Kicken binnen 24 is not done. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-ViRaX- schreef op 05 March 2003 @ 18:24:
Van server verwijderen na verwijderen uit verwijderde items.
Is dit dan niet precies wat je zoekt? Je wilt dat mails van de server worden verwijderd, als jij ze handmatig verwijdert? Volgens mij zegt deze regel dat zodra mails definitief worden verwijderd uit de verwijderd-map, ze ook van de server worden verwijderd. Wat wil jij dan graag doen?
-ViRaX- schreef op 05 March 2003 @ 22:52:
Naast het kicken dat blackd al noemde, snap ik jouw smiley niet helemaal? Je wordt hier meerdere keren redelijk snel geholpen. Dan denk ik niet dat je veel reacties zult krijgen als mensen als bedankje een " |:( " smiley krijgen. Onderdeel van de netiquette.
offtopic:
Ik zie sowieso niet echt het nut van de |:( en de :r in de techfora, maar daarover zijn meerdere discussies in LA geweest :P

Verder heb ik je topictitel iets aangepast, "Outlook Express 6" zegt niet echt veel over je probleem, en als iemand later via de search dit topic tegenkomt, is het wat makkelijker te identificeren :).

• Virax
Hey!! Ja het spijt me mensen!

Allemaal hartstikke bedankt voor de hulp maar ik heb al vaker hier iets gepost en werd meteen geholpen dus ik ben misschien een beetje te verwaand geworden.

ff over die kick. Dat wist ik niet, ik blijf wel netjes posten en duidelijk, wil niet ombeleefd doen en dat ben ik ook niet zo erg, maar ik heb niet alle regels gelezen (geeneen eigenlijk).

Wat die icoontjes betreft, niet zo zeuren hoor erover, ik wilde gewoon een icoontje in mn bericht omdat ie anders zo saai werd :9

Ik had die topic outlook expres 6 genoemt omdat ik 2 vragen had en als ik die alletwee in het topic moest zetten zou het allemaal een beetje te lang worden.

En nu ff back ontopic. Outlook leegt om de zoveel tijd AUTOMATISCH mn verwijderde items. Dus dat betekend dat de berichten dus ook AUTOMATISCH worden verwijderd uit mn webmail.

Ik wil alleen dat het wordt verwijderd als ik gewoon het bericht klik en op del druk in outlook. Verder niet. Maar ik begin de indruk te krijgen dat dit gewoon niet mogelijk is.
Pagina: 1