Toon posts:

AD Setup DNS probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over de installatie van active directory services. Ik ben thuis wat aan het hobbyen met dit en heb zelf na wat gepuzzel en gevraag AD draaien. Maar toch loopt het niet helemaal ok, namelijk:

Soms duurt het een eeuwigheid voor dat de server is opgestart (preparing network connections...). Op dit moment is er vrijwel geen schijf activiteit. Als domein heb ik hem opgegeven pbizmg.local. Dus geen internet naam. Nu zei de setup al van dat er geen dns server gevonden kan worden die deze naam afhandelt. Het lijkt ook wel of er op poort 53 (DNS) verzoekjes gaan over het intenet wat naar mijn inziens niet moet zijn. Ik heb overigens ook tijdens de setup de server zelf DNS laten installeren. SP3 erover ff updates checken enzovoort.

Log files zie ik af en toe een warning voorbij komen met een geel logotje met dat de dns handler niet gevonden kan worden.

Fijn nu wil ik weten waarom mijn server tijdnes opstarten verbinding maakt met een of andere dns server op internet. De aan het domein gehangen clients doen dit ook en na 2 min is die verbinding overigens weg. De ene keer is het een dns server uit de lijst bij je dns console de andere maal is het een prisoner.nogwat.org, andere reboot is het weer een of andere dns server mp3vdnsr4.microsoft.com <-lijken wel lookup zones

Wat doe ik fout?? mijn naam fout van domein of wat???

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Dit is uiteraard NIET normaal, want anders zou niemand een AD kunnen installeren. Wat je eens kunt proberen is de DNS mc opstarten en je forward lookup zone deleten en deze opnieuw aanmaken. Maak dan ook een reverse lookup zone. Hierna kun je het beste je machine opnieuw opstarten.

[ Voor 29% gewijzigd door Koffie op 05-03-2003 20:00 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Suggestie:
- In properties van netwerkkaart 1 dns server invullen namelijk ip adres van de server, niets anders!
- DNS service binden aan primaire ip adres, ip adres van je server
- in DNS root zone (.) weggooien en een forwarder instellen naar de DNS van je ISP
- eventueel netdiag.exe /fix draaien (resource kit) deze fixed oa de srv records in je DNS

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:36
okay, het volgende moet gebeuren.

config op je server DNS services (ik lees nergens dat je dat gedaan hebt).

Creeer een "forward lookup zone" welke "AD-integrated" is.

Stel op je server maar 1 dns server 1, namelijk die van jezelf.

Restart de netlogon een paar keer , en check of er nu "srv" records aanwezig zijn in je dns database van je DC.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

kan je deze nslookup doen vanaf de nieuwe server?

nslookup _ldap._tcp.dc._msdcs.pbizmg.local

als je die niet kan doen moet idd zoals hierboven al staat de dnsinstellingen in je tcp/ip properties naar zichzelf laten wijzen.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 23:05

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ik zou nog een keer dcpromo draaien AD verwijderen en vervolgens dns deinstalleren en vervolgens weer een dcpromo inclusief dns installatie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
wielhelm.. Dcpromo draaien en AD verwijderen kun je beter opnieuw beginnen met een clean install(ervaring spreekt hier) Dcpromo om een domain te downgraden heeft namelijk te nare eigenschap hier en daar wat achter te laten wat later weer cruciaal blijkt te zijn.

[ontopic]
Als een domain een eeuwigheid heeft om op te starten.
Heb je je eigen DNS Server wel in je netwerkeigenschappen ingesteld(anders gaat het inderdaad eeuwig duren)
Is je AD zwaar gefragmenteerd (opstarten in server restore mode met ntdsutil de AD defragmenteren hierna server normaal opstarten(jaja net 70-220 voor examen gehad ;-) )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gezien alle opmerkingen die ik krijg, kan ik het niet langer rechtvaardigen om dit topic in PNS open te laten;
Overigens is DNS installeren echt wel basic bij het opzetten van een AD. Geen DNS == geen AD, dat staat echt in alle Microsoft boeken
mjah. weer een hobbyist die dcpromo gedraait heeft die vindt dat het PNS is.

quote: Log files zie ik af en toe een warning voorbij komen met een geel logotje met dat de dns handler niet gevonden kan worden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.