hosting met verschillende toegangsrechten

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik ben voor de website van mijn sportvereniging opzoek naar een nieuw hosting pakket omdat ik simpelweg meer ruimte nodig heb. als ik dan toch een nieuwe neem wil ik graag mijn mogelijkheden uitbreiden met het volgende:

ik wil dat ik bepaalde mensen toegang kan geven tot een bepaald deel van de ftp server zodat zij dat deel van de site kunnen updaten waar zij verantwoordelijk voor zijn en niet aan de rest van de site (de overige onderwerpen en de basis etc) kunnen komen.

ik heb het zelf niet kunnen vinden op de sites die ik bezocht heb, heeft iemand een tip voor mij?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zou deze vraag gewoon naar een paar hosting-providers sturen.
Ook al hebben ze deze opties bv niet direct in een pakket zitten, kan je altijd onderhandelen over extra opties door ze te benaderen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Overleg het met je hosting provider zou ik zo zeggen

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Verwijderd

Dit kun je toch met .htaccess regelen? Correct me if i'm wrong.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 16:53:
Dit kun je toch met .htaccess regelen? Correct me if i'm wrong.
Nee, met .htaccess kun je alleen regelen wie de betreffende delen van de sites kan bereiken (en nog veel meer, maar dat is hiet niet relevant). Rechten om te uploaden regel je niet met .htaccess.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

intoxicated schreef op 05 March 2003 @ 16:55:

[...]
Nee, met .htaccess kun je alleen regelen wie de betreffende delen van de sites kan bereiken (en nog veel meer, maar dat is hiet niet relevant). Rechten om te uploaden regel je niet met .htaccess.
Ok, ik snap. thx

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mag ik vragen wat je reden is om je niet te gaan verdiepen in een goed CMS? Mocht je dat niet willen zul je idd iets met een hosting provider moeten doorspreken; de vraag is of zij aan deze specifieke eisen tegemoet kunnen komen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Kan je het niet anders doen door dit soort dingen alleen via de site zelf te laten verlopen. Sommige rechten geef je meer rechten op sommige onderdelen van de site als anderen, dit is relatief simpel en het kost je niets extra's. Enige wat je nodig hebt ik een provider die databases... ehm... zoek ik dat woord wel... gaat even helemaal mis in mijn hoofd... ehm... kom... Nou ja, dat je op de server via de site dingen real-time kan aanpassen/toevoegen, wat bijv. ook hier gebeurd door berichten te posten en aan te passen.

Eigenlijk komt het op neer wat je hier ook ziet :) Je hebt alleen rechten bij je eigen berichten, en hoe hoger je je hier opwerkt (als je dat wilt) hoe meer rechten je hebt. Dit lijkt mij een veel makkelijkere oplossing. Jij bent dan diegene die alles kan bepalen, en de andere mensen die iets moeten kunnen kan je bijv. alleen de rechten verlenen om in een bepaald vlak op de pagina bepaalde codes HTML te gebruiken, tussen [ ], bijv. Dit is tenminste wat ik zou doen :) Dan houdt je het heft ook in eigen hand

Ceci n'est pas une signature!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Spider.007 schreef op 05 March 2003 @ 17:01:
Mag ik vragen wat je reden is om je niet te gaan verdiepen in een goed CMS? Mocht je dat niet willen zul je idd iets met een hosting provider moeten doorspreken; de vraag is of zij aan deze specifieke eisen tegemoet kunnen komen.
Een CMS zou uiteraard de perfecte oplossing zijn, maar er zijn zeker wel hostingproviders die de gevraagde service zo kunnen aanbieden. Bij o.a. de provider waar ik wat host kun je gewoon een aantal FTP-users aanmaken die slechts in een bepaalde directory mogen komen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• GFoAP
waar staat CMS voor? ik weet van een ftp server die ik een tijdje op mijn netwerk heb gedraaid dat het wel mogelijk is om verschillende users aan te maken.
intoxicated schreef op 05 maart 2003 @ 17:15:

[...]
Een CMS zou uiteraard de perfecte oplossing zijn, maar er zijn zeker wel hostingproviders die de gevraagde service zo kunnen aanbieden. Bij o.a. de provider waar ik wat host kun je gewoon een aantal FTP-users aanmaken die slechts in een bepaalde directory mogen komen.
welke provider is dat?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

www.exlisia.com doet wonderen :).. CMS is Content Management System . Klinkt moeilijkere dan het hoord..

Er zijn een aantal kant en klare - gratis - downloadbare - pakketjes hiervoor.

- PHPnuke www.phpnuke.com (Draait op: MySQL, Apache + PHP 4.XX)
- Postnuke www.postnuke.com (broertje van hierboven)

En nog een paar.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Waarom mail je je provider niet? Het is voor de meeste providers een fluitje om een bepaalde user recht te geven tot een bepaalde directorie en anderen weer niet.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36
Als je een host zoekt die toevallig Cpanel als control panel gebruikt, zit er die functie standaard bij.

Maar ik zou ook gaan voor een CMS. Een CMS is, makkelijk gezegd, een online programma waarbij je via een met wachtwoord beveiligd deel van je site de onderdelen van je site kunt bijhouden. Gewoon met formulieren zoals hier op GoT als je wat post. Voordeel van zo'n CMS is onder andere dat je gebruikers alleen de inhoud kunnen aanpassen, dus niet de layout.

• GFoAP
ik kan zo snel niet vinden hoe dat precies werkt met een CMS, maar ik wil ieg graag mensen ook de mogelijkheid kunnen geven om foto's ed te uploaden. is dat dan ook mogelijk met een CMS.

een voorbeeld van wat ik wil:
de mensen die nu het clubblad uitgeven wil ik graag toegang verschaffen om het clubblad ook op de site te zetten, inclusief afbeeldingen en opmaak op bepaalde plaatsen.

niet iedereen hoeft dus te kunnen posten, dit is maar een beperkte groep. ik dacht zelf dat dit makkelijk met verschillende ftp users zou kunnen.

ik zal zowiezo een aantal providers gaan benaderen.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36
Ja, dat kan allemaal wat jij wilt.

CMS'en zijn ooit ontworpen om een website te laten onderhouden door verschillende mensen, die niet persé verstand van HTML of iets dergelijks hoeven te hebben. Met een goede CMS kun je instellen hoeveel rechten iemand heeft, dus dat A wel de jeugdpagina's kan onderhouden, en dat B dat niet kan maar wel rechten heeft om de pagina van het eerste team te veranderen.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 14:20

fcs

schrik niet, maar elke hosting provider die linux draait, zou dit moeten kunnen doen.
het is mogelijk om pop gebruikers (dus accounts die doorgaans gebruikt worden voor mail) te koppelen aan bepaalde mappen, met bepaalde rechten. Zo heeft iedere gebruiker z'n rechten, en kan hij/zij op die map iets uploaden (heb dit voor een aantal klanten van ons uitgevoerd, dus het is mogelijk, enkel de wil van de provider om dit te doen is een andere verhaal, aangezien het redelijk wat werk is).

en idd, vraag eens rond......

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als een hosting account het toelaat om meerdere FTP users toe te laten zou dit geen probleem mogen zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Weet iemand een goede hostingpartij waarbij het mogelijk is zelf (via het web) ftp users aan te maken. Waar je dan nog wel (als superuser) in de mappen van de ftp users alles kan doen. Veel providers gebruiken ensim, waar dat helaas niet gaat...

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:31:
Weet iemand een goede hostingpartij waarbij het mogelijk is zelf (via het web) ftp users aan te maken. Waar je dan nog wel (als superuser) in de mappen van de ftp users alles kan doen. Veel providers gebruiken ensim, waar dat helaas niet gaat...
kick van een oude topic... hmm..
je zou een host moeten vinden met cpanel zoals ook al eerder aangegeven in dit oude topic. mail/msn mij anders eens, ik ken een aantal hosters, maar het hierneerzetten valt denk ik onder spam

Overigens denk ik dat deze topic snel dicht zit, in verband met de kick van een nogal oude topic...

[ Voor 9% gewijzigd door vriesdude op 03-01-2005 22:38 ]

/dev/null

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
nou, ik wil je wel even de goede weg op helpen...

Bij die host zit ik zelf, en daar kan je zelf webbased extra ftp-users aanmaken. Zo'n beetje alles kan je webbased regelen.

[ Voor 47% gewijzigd door Hmmbob op 03-01-2005 23:00 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
Groentenboer schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:59:
nou, ik wil je wel even de goede weg op helpen...

Bij die host zit ik zelf, en daar kan je zelf webbased extra ftp-users aanmaken. Zo'n beetje alles kan je webbased regelen.
mha, als het niet wordt gezien als spam dan wil ik ook best mijn ervaring hier neerzetten.

ik host een aantal site's bij http://www.n-hosting.nl, en hier kun je ook verschillende ftp accounts aanmaken, het hoofdaccount heeft weer toegang tot alle mappen van de andere accounts. (dit is wat je zocht geloof ik)

het geheel draait op cPanel en is helemaal webbased. Als je een demo wil kan dat ook..

/dev/null

• GFoAP
Ik heb het zelf uiteindelijk dmv een cms opgelost. De website ergens laten bouwen inclusief cms, dat scheelde mij een hoop werk en niet zo veel geld. Dit werkt nog steeds erg goed.

Als je toch ftp-users wil aanmaken, zou je bijvoorbeeld naar www.sohosted.com kunnen kijken, daar heb ik een andere website gehost

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Helaas geef je niet zelf aan of je een linux of een windows hosting zoekt. Maar oa op www.skyhost.nl kan je via het control panel je eigen FTP users aanmaken, en per user kan je aangeven in welke submappen deze rechten heeft. Dus alleen in /wwwroot/sponsors mag het FTP account sponsors, in /wwwroot/leden mag iedereen met FTP account leden, etc. etc. Ook kan je nog aangeven of je alleen leesrechten wil geven of lees en schrijfrechten.

Edit:
Oeps, zag niet dat het een zeer oude kick was :|

[ Voor 8% gewijzigd door Polderdijk op 04-01-2005 10:30 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

kick van een heel oud topic en toch weer spam-gevoelige replies... dicht

denden75, lees ajb Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got; ik zie daar weinig van in jouw post terug (en vandaar dat het ook niet echt gepast is om op deze manier een topic te kicken).

[ Voor 60% gewijzigd door Korakal op 05-01-2005 09:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.