Ik heb bij een vriend net de pc geformateerd, en er opnieuw windows 98SE opgezet. Maar als hij voor de 1e keer windows in wil gaan, dan krijg ik een error, namelijk deze:
Ik doe dus fijn opnieuw opstarten, maar dan krijg ik bij de normale modus weer dezelde error. Dus ik denk, probeer hem eens in veilige modus, maar dan krijg ik ook een error, maar een andere, namelijk deze:
Daarna heb ik dus op enter gedrukt, en kreeg ik dit te zien:
Ik heb hem hierna dus nog een keer geformateerd en opnieuw windows geïnstalleerd, en toen kreeg ik dus precies dezelfde fouten.
En ja, ik heb al gesearched, en toen kwam ik bij dit topic uit:
[rml][ W8SE] NTKern fout tijdens opstarten W98SE[/rml]
Maar daar kom ik ook niet verder dan dat het geheugen dood is
Maar dat kan niet want 1 uurtje daarvoor zat ik nog in windows 98 SE, want toen had ik hem nog niet geformateerd...
Maar voordat hij geformateerd werd en opnieuw geïnstalleerd, had windows een paar fouten, soms kon hij bij het opstarten een bestand niet vinden (weet niet mee welk) en soms als je in windows zat dan kreeg hij een register fout en bij de register fout moest je opnieuw opstarten en bij die andere fout dat hij dat bestand niet kon vinden kon je gwoon op "ok" drukken, en dan ging hij gewoon weer verder....Dat is ook de reden waarom ik de computer ging formateren en de boel opnieuw installeren.
Kan iemand mij vertellen wat hier gaande is
code:
1
2
| Tijdens de initialisatie van apparaat NTKERN Beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten |
Ik doe dus fijn opnieuw opstarten, maar dan krijg ik bij de normale modus weer dezelde error. Dus ik denk, probeer hem eens in veilige modus, maar dan krijg ik ook een error, maar een andere, namelijk deze:
code:
1
2
3
4
| Fout: HIMEM.SYS heeft onbetrouwbare XMS-geheugen gevonden op adres 005D42F6 XMS-stuurprogramma niet geïnstalleerd. Druk op ENTER om door te gaan met het opstarten van de computer. |
Daarna heb ik dus op enter gedrukt, en kreeg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
| HIMEM.SYS ontbreekt. Controleer of het bestand zich in de windows-map bevindt. Windows is gestopt. Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten. |
Ik heb hem hierna dus nog een keer geformateerd en opnieuw windows geïnstalleerd, en toen kreeg ik dus precies dezelfde fouten.
En ja, ik heb al gesearched, en toen kwam ik bij dit topic uit:
[rml][ W8SE] NTKern fout tijdens opstarten W98SE[/rml]
Maar daar kom ik ook niet verder dan dat het geheugen dood is
Maar voordat hij geformateerd werd en opnieuw geïnstalleerd, had windows een paar fouten, soms kon hij bij het opstarten een bestand niet vinden (weet niet mee welk) en soms als je in windows zat dan kreeg hij een register fout en bij de register fout moest je opnieuw opstarten en bij die andere fout dat hij dat bestand niet kon vinden kon je gwoon op "ok" drukken, en dan ging hij gewoon weer verder....Dat is ook de reden waarom ik de computer ging formateren en de boel opnieuw installeren.
Kan iemand mij vertellen wat hier gaande is
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:28 ]