Toon posts:

[WIN98SE] Geformateerd --> NTKERN fout bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een vriend net de pc geformateerd, en er opnieuw windows 98SE opgezet. Maar als hij voor de 1e keer windows in wil gaan, dan krijg ik een error, namelijk deze:

code:
1
2
Tijdens de initialisatie van apparaat NTKERN
Beschermingsfout van Windows. U dient de computer opnieuw op te starten

Ik doe dus fijn opnieuw opstarten, maar dan krijg ik bij de normale modus weer dezelde error. Dus ik denk, probeer hem eens in veilige modus, maar dan krijg ik ook een error, maar een andere, namelijk deze:

code:
1
2
3
4
Fout: HIMEM.SYS heeft onbetrouwbare XMS-geheugen gevonden op adres 005D42F6 
XMS-stuurprogramma niet geïnstalleerd.

Druk op ENTER om door te gaan met het opstarten van de computer.

Daarna heb ik dus op enter gedrukt, en kreeg ik dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
HIMEM.SYS ontbreekt.

Controleer of het bestand zich in de windows-map bevindt.

Windows is gestopt. Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.

Ik heb hem hierna dus nog een keer geformateerd en opnieuw windows geïnstalleerd, en toen kreeg ik dus precies dezelfde fouten.

En ja, ik heb al gesearched, en toen kwam ik bij dit topic uit:
[rml][ W8SE] NTKern fout tijdens opstarten W98SE[/rml]

Maar daar kom ik ook niet verder dan dat het geheugen dood is :? Maar dat kan niet want 1 uurtje daarvoor zat ik nog in windows 98 SE, want toen had ik hem nog niet geformateerd...

Maar voordat hij geformateerd werd en opnieuw geïnstalleerd, had windows een paar fouten, soms kon hij bij het opstarten een bestand niet vinden (weet niet mee welk) en soms als je in windows zat dan kreeg hij een register fout en bij de register fout moest je opnieuw opstarten en bij die andere fout dat hij dat bestand niet kon vinden kon je gwoon op "ok" drukken, en dan ging hij gewoon weer verder....Dat is ook de reden waarom ik de computer ging formateren en de boel opnieuw installeren.

Kan iemand mij vertellen wat hier gaande is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:28 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Misschien was het geheugen al dood?

Draai eens even www.memtest86.com :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat doen als ik niet in windows kom :?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kan inderdaad aan het geheugen liggen, ik zou dat even controleren of het geheugen goed is.

Verder zou een te warme processor dit kunnen zijn... Misschien is de fan een beetje brak?

PS. kan je in je code-stukjes paar keer edit doen? Dit is een enorme layout verneuking....

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:25:
Hoe moet ik dat doen als ik niet in windows kom :?
Je zit nu toch op een pc met een OS wat op internet kan komen?
Want je maakt namelijk een bootdisk aan waarvan je boot en dan gaat dat memtest86 programma lopen, het is gebaseerd op linux dus met heel windows heb je niks te maken.

Die diskette is trouwens vanuit windows niet leesbaar.

Ik zie net op de site dat je ook een iso kunt downloaden, dus daar een cd/rw van maken en van booten zou ook kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door bobo1on1 op 05-03-2003 16:31 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft dus een paar keer de test 1 t/m 7 gedaan...is nu 1 uur en 14 minuten beezig.....Dus bij pass staat dan 100% en bij test ook 100% en dan begint hij weer over nieuw, dat hebben we dus een paar keer laten gebeuren... en hij draait nu nog steeds en we zien dus ook al dit tabelletje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Tabelletje.JPG

En wat betekend dit? Geheugen brak of niet?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat betekent idd geheugen brak. -> PMG

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

6669 errors.. sja, we kunnen hier echt weinig meer voor jou doen..
Vervang het geheugen eens :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check die errors, da's niet goed nee (like duh :+ ). Waar je nog wel ff naar moet kijken zijn je BIOS instellingen, als die te strak staan voor de DIMM kan je ook van dit soort ellende krijgen zonder dat je DIMM kapot is. Wel, zie voor dat laatste ook de FAQ en search :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.