HD brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik stel deze vraag hier, omdat ik denk dat het probleem bij mijn hd ligt. Wat is t geval:

Toen ik vandaag mn pc opstarte wilde windows 2000 niet booten. Bij de 5 streepjes bleef mn pc hangen. Na een paar keer verschillende veilige modusen uitgeprobeerd te hebben werkte het na een tijdje weer..

Probleem opgelost dacht ik dus.. Maar helaas.. net moest de stroom even uit in huis en mn pc stondt nog aan. Nu de stroom weer aanstaat doettie helemaal niks meer. Geen beeld, geen geratel van de harde schijf, alleen de cd-rom en de cd writer beginnen te lezen.

Verder nog wat specs:
Win 2000
amd 1000 mhz
256 mb
moederbord: M7VKA- BIOSTAR
geforce 2 mx 400

Iemand die mij kan helpen?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
ja.. dat is wel leuk, maar voor deze progsels moet mn pc wel booten.. en t probleem is dat er helemaal niks gebeurd.. :)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dan moet je de "standaard" troubleshootmethode inzetten. Alle "overbodige" componenten, op videokaart, geheugen en processor (en uiteraard toetsenbord/muis) verwijderen en kijken of je pc opstart.

Het zou eventueel ook nog je voeding kunnen zijn.

Welke stappen heb je allemaal al ondernomen om het probleem te isoleren?

[ Voor 18% gewijzigd door Devster op 05-03-2003 16:22 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
ja.. dat is wel leuk, maar voor deze progsels moet mn pc wel booten..
Je hoeft helemaal niet in het OS te komen.. Je dient een flop aan te maken, waarmee je kunt booten om uiteindelijk je HDD's te checken. Hang de HDD's anders over in een ander systeem.

/faq

Edit: zie verder ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 05-03-2003 16:39 ]

Dit topic is gesloten.