Nortel Switch wil niet stacken

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

ik heb hier 4x Nortel Networks 450 switches staan, deze zijn met glasvezel met elkaar verbonden.

maar nu wil ik in Nortel Networks Device Manager deze switches beheren maar ik kan er telkens maar op 1 komen (niet dat als ik er eentje op dat ik ze dan allemaal zie..

het tab 'stack' is ook niet te benaderen in de configuration manager..

iemand enig idee?

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Om deze te stacken, heb je speciale stack modules bedodigd. Als je ze via glasvezel aansluit, lus je ze gewoon door. Je moet ze dan alle vier een IP adres geven en separaat beheren. Stackmodules waren altijd iets van 400 euro lijstprijs, weet het niet precies meer, want ik verkoop ze niet meer (andere baan)

Living the American Dream

• ArjanC
okee..
Maar.. als je via telnet erin gaat kan je 2 ip's instellen,
In-Band Stack IP Address: [ 10.56.1.102 ]
In-Band Switch IP Address: [ 155.14.251.2 ]

moet dat Stack ip niet ingestelt worden op alle Switches?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

de 450 serie van nortel heeft inderdaad stacking mogenlijkheden maar deze zijn aleen te benutten via de matrix poort aan de achterkant, voor zover ik weet stack je met zo'n matrix module en kabels vooral de backplane, of je ook de management kan centraliseren tot een machine weet ik niet, wat ik wel weet is dat je per switch gewoon via het ethernet kan connecten naar het management ip van die switch, je zult ze volgens mij dus gewoon een voor een moeten managen.

ik heb er zelf een met matrix module maar ik heb er nog niet echt mee gespeeld aangezien ik er niet nog een heb met matrix module.

openkat.nl al gezien?

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Stack IP moet je volgens mij alleen ingeven als je ze koppelt via de matrix module. Dan kan je de vier switches als 1 unit beheren.

Verwijderd

Gebruik je de 400-ST1 cascade modules? volgens mij heb je het over multi-link thrunking. Download anders ff dit pdfje voor info

http://www130.nortelnetwo...1220&RenditionID=REND9750

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 14:42 ]

• ArjanC
Wij gebruiken de 400 2FX

• killercow

killercow

eth0

de 400 sfx is gewoon een dual glas module en niet een stacking module, maar mischien kun je er een soort van trunked cascade van maken?, geen idee of dat mogenlijk is, maar wat je probeert is alsof je 2 normale switches met elkaar wilt verbinden via een utp kabel en dan doen alsof het er eentje is, das meestal niet mogenlijk tenzij je een echte cascade module op de backplane kan prikken,

de 350 serie kan deze module niet hebben en deze kan dus ook niet in een cascaded setup neergezet worden, deze kun je ook alleen maar trunken.

openkat.nl al gezien?

• ArjanC
dus deze glasvezel verbinding is niet sneller als een 'normale' UTP verbinding ?

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

De glasvezel verbinding is gewoon 100Mbps.

Stackverbinding weet ik niet meer precies, ik dacht iets van 1,2 Gbps (maar dat kan ook een 3Com 3300 zijn)

Verwijderd

als we spreken van multiLink trunking via de 400-2FX modules dan is dit sneller ten opzichte van trunks via rj45 poorten (utp) (deze snelheid is dan wel van switch naar switch en niet van switch naar end-node) en nogmaals wat Erik al zei cascade schakelen gaat alleen met 400-ST1 modules.

Ik hoor het wel bij verwarring heb namelijk 2 Nortel 450 switches met 1000Base-SX (450-1SX) naast me liggen :)

• ArjanC
hehe lol :)

ruilen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door ArjanC op 06-03-2003 15:22 ]

Verwijderd

hehe ik wil ze wel verkopen zijn namelijk van mijn stage-bedrijf! ;) maar ik denk niet dat ik langs de bewaking kom :|

• ArjanC
ah joh, ik geef er 200 euro voor ;)

• killercow

killercow

eth0

is de 400-2 sx niet gewoon een dual glas kaart? volgens mij wel
ik heb ook de 400-1 1000sx in mijn baystack hangen en dit is idd een gigabit glas connectie, volgens mij is de 400-2 gewoon de zelfde interface maar dan met 2 glas poorten erop zodat je hem op 2 back-bones kunt aansluiten.

de glas poorten kun je dus ook gebruiken om tussen 2 of meer baystacks te trunken, maar aangezien je maar 2.5 gigabit backplane per baystack hebt kun je dus nooit volledig benutten, als je ze van de ene naar de andere switch legt aangezien er dan niet genoeg backplane ruimte over is om aan de normale utp poorten te geven.

als je via de utp poorten 1.25 gig weet te sturen naar de switch dan kun je dat ook naar de andere switch sturen, maar dan benut je dus de backplane al volledig maar in interfaces nog lang niet.

kortom trunken heeft ook weinig zin,
de cascade unit loopt echter niet over de backplane en via dat ding kun je iets van 1.2 gig direct naar een andere switch sturen / ontvangen zonder dat je dus je backplane wegsnoept.

Voor de enkele glas unit vragen ze nu ongeveer 300 euro en voor de cascade unit ook zoiets.

kortom als je echt alle data van de poorten door wilt sturen naar een andere switch dan zul je dat via de casade module moeten doen, en zelfs dan heb je niet genoeg bandbreedte.

suc6, meestal begin je met een ontwerp voor een netwerk met het ontdekken van de mogenlijkheden van je switch, hopenlijk moet je nu dus niet de hele boel omgooien.

edit:

Ik zie dat je 400-2 fx poorten hebt, das idd gewoon 100mbit, al kun je tussen 2 switchen dus full-duplex draaien, 200mbit heen en 200mbit terug als je ze allebei gebruikt, maar of dat in jouw geval ook zo uitkomt, das natuurlijk de vraag. voor clietn->server heb je hier dus neit veel aan aangezien je data maar een kant op gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door killercow op 06-03-2003 21:45 ]

openkat.nl al gezien?

• ArjanC
killercow schreef op 06 maart 2003 @ 21:43:
een hele boel interessante dingen[/edit]
Thanks!

het is geen nieuw ontwerp van het netwerk, wij hadden al 2 Nortel Switches liggen en we hebben er uit duitsland nog 2 bij gekregen..
daarom mijn vragen.

bedankt voor je uitleg!
Pagina: 1