is de 400-2 sx niet gewoon een dual glas kaart? volgens mij wel
ik heb ook de 400-1 1000sx in mijn baystack hangen en dit is idd een gigabit glas connectie, volgens mij is de 400-2 gewoon de zelfde interface maar dan met 2 glas poorten erop zodat je hem op 2 back-bones kunt aansluiten.
de glas poorten kun je dus ook gebruiken om tussen 2 of meer baystacks te trunken, maar aangezien je maar 2.5 gigabit backplane per baystack hebt kun je dus nooit volledig benutten, als je ze van de ene naar de andere switch legt aangezien er dan niet genoeg backplane ruimte over is om aan de normale utp poorten te geven.
als je via de utp poorten 1.25 gig weet te sturen naar de switch dan kun je dat ook naar de andere switch sturen, maar dan benut je dus de backplane al volledig maar in interfaces nog lang niet.
kortom trunken heeft ook weinig zin,
de cascade unit loopt echter niet over de backplane en via dat ding kun je iets van 1.2 gig direct naar een andere switch sturen / ontvangen zonder dat je dus je backplane wegsnoept.
Voor de enkele glas unit vragen ze nu ongeveer 300 euro en voor de cascade unit ook zoiets.
kortom als je echt alle data van de poorten door wilt sturen naar een andere switch dan zul je dat via de casade module moeten doen, en zelfs dan heb je niet genoeg bandbreedte.
suc6, meestal begin je met een ontwerp voor een netwerk met het ontdekken van de mogenlijkheden van je switch, hopenlijk moet je nu dus niet de hele boel omgooien.
edit:
Ik zie dat je 400-2 fx poorten hebt, das idd gewoon 100mbit, al kun je tussen 2 switchen dus full-duplex draaien, 200mbit heen en 200mbit terug als je ze allebei gebruikt, maar of dat in jouw geval ook zo uitkomt, das natuurlijk de vraag. voor clietn->server heb je hier dus neit veel aan aangezien je data maar een kant op gaat.
[
Voor 11% gewijzigd door
killercow op 06-03-2003 21:45
]