Toon posts:

PC sloom bij draaien van meerdere programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Kazaa, of edonkey2000 of internet explorer open heb staan, en als ik dan nog een programma open..(dus 2 of meerdere tegelijk) dan word de pc heel sloom,
ook als ik spellen ga spelen, dan zie je iedereen wegrenne enzo, en dan ga ik heel sloom graphics enzo blijven wel mooi.
Als ik gewoon alles afsluit, en alleeen norton antivirus aanlaat staan en msn, dan kan ik wel normaal gamen. Maar als Internet explorer of een andere prog aanstaat gaat het dus neit meer.. in windows zelf merk ik het aan het opstarten van programma's en als ik op een andere programma klik de tijd die de pc dan nodig heeft om te switchen..

vroeger had ik dat probleem alleen als mn cpu te warm werd, maar sinds een paar maanden heb ik dat altijd. Maar ik kan me ook nog iets herineren, toen ik nog een 5400 rpm hdd had van 4 Gb ofzo dat ik nog wel progs kan openlaten als ik een spel ga spelen bijv. of dat mn comp daar niet slomer van word. maar daar ben ik niet 100% zeker van :/

Specs:
AMD Athlon XP 1600+
MSI K7T266 Turbo 2
768 sdram (hij pakt alleen de 512 schijfje)
CPU temp: 53 C

Ik heb de search gebruikt daar heb ik niks kunnen vinden wat hetzelfde was als mijn probleem.

Weet iemand misschien hoe het komt dat mn computer sloom daarvan word?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

Als ie je 256 MB niet pakt, waarom zittie er dan nog in?

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 05-03-2003 16:03 . Reden: Dido kan niet tellen |:( ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
256 mb, ik heb geen zin om hem eruit te halen (ben nogal lui), maar het probleem was eral voordat die 512 erbij kwam..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens wel mn hdd in een washandje liggen in mn comp, omdat ie niet meer erbij paste want die 4 gb hdd zit zo vast.. :S kan het niet zijn dat ie te warm daardoor word en dat ie het daardoor niet goed doet?

zojuist uit het washandje gehaald en m erop gelegd.. kijke wat ie nu doet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:18 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Haal die 256 er eens uit dan!!
Misschien dat dat wel het probleem is. Je moederbord probeert hem waarschijnlijk wel te gebruiken, maar dat lukt niet en daardoor wordt ie zo sloom!! Zou kunnen. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
zou kunne, toch ff proberen.

dit werkte niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:42 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik denk dat je je geheugen even moet nakijken, of anders je swapfile. Hoe meer programma's, hoe meer geheugen je gebruikt. Ik denk niet dat de processor nou zo zwaar belast wordt met IE open hebben staan, dus de enige andere optie is het geheugen. Omdat als je IE open hebt staan het in het geheugen wordt geladen, ligt het denk ik niet aan je harde schijf, tenzij er iets mis is met je swapfile of als XP niet weet dat hij eerst het geheugen moet volproppen voordat hij de swapfile aanspreekt (MS policy, als het langzaam loopt dan koop je toch gewoon nieuw? Wij gaan echt niet betere code schrijven :+ )

MechWarrior || Monsters Game

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:14:
ik heb trouwens wel mn hdd in een washandje liggen in mn comp, omdat ie niet meer erbij paste want die 4 gb hdd zit zo vast.. :S kan het niet zijn dat ie te warm daardoor word en dat ie het daardoor niet goed doet?
Leg die HD maar los in je case weg, ik heb eens een bergje HD's in allerlei zacht materiaal gewikkeld om het geluid te dempen, en ze werden niet meer herkend door het bios.. (whatever..).

En haal die 256MB uit je comp, als je het toch niet gebruikt kun je er altijd wel iemand in V&A blij mee maken :P

Van KaZaA is het bekend dat het je comp traag kan maken. Edonkey weet ik niet, maar probeer Emule eens, mijn ervaring is dat dat niet zo'n zwaar prog is.

Hoe staat het met bezet geheugen e.d.? Screenshotje van systeemmonitor (of hoe ze dat nou onder WinXP noemen)?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Koppel die 4gb hdd eens af, Ik heb een halfgare 20gig wd als ik die eraan hang word alles zo traag als *iets diks*

Verwijderd

Topicstarter
4 Gb is afgekoppeld, hij zit alleen nog los in de kast, 256 mb heb ik er zojuist uitgehaald.. maar het hielp niet echt...

ik heb een screen van taakbeheer, daar staat ook over geheugen enzo, maar hoe moet ik die eropzetten? :)

hmm, als ik kazaa uit zet en dan spel ga spelen en dus: msn gamespy 3D en edonkey2000 aanlaat, gaat het wel beter maar nog niet echt goed.. hij loopt nog steeds niet snel genoeg en schiet ook niet snel genoeg..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 16:51 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:46:
4 Gb is afgekoppeld, hij zit alleen nog los in de kast, 256 mb heb ik er zojuist uitgehaald.. maar het hielp niet echt...

ik heb een screen van taakbeheer, daar staat ook over geheugen enzo, maar hoe moet ik die eropzetten? :)
Alt+printscreen en in paint ofzo plakken... :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www28.brinkster.com/timoenraymond/taakbeheer.jpg

ga eerst naar www.brinkster.com en toets dan pas dit adres in.. anders doet ie het niet :/

rot ding doet het niet... link --> http://www28.brinkster.com/timoenraymond/taakbeheer.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:06 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.

Mail die pic maar naar mij, icey @ xs4all .nl host ik hem wel

Verwijderd

Topicstarter
gemaild :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/2.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Aan die printscreen is niks bijzonders te zien, ziet er vrij nomaal uit (is ook maar een moment opname). Je zou kunnen kijken onder tabblad Processen wanneer het zaakje traag wordt en kijken wat er dan draait.

Afgezien daarvan, wat heb je nu allemaal geprobeerd op software niveau, ben je met drivers in de weer geweest? Check ook eens je BIOS op de diverse instellingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een paar keer geformatteerd, ik gebruik bijna alleen maar xp drivers.. alleen voor videocard en geluidskaart gebruik ik andere drivers.. gewoon die erbij zaten

Als ik gewoon een beetje de standaard progs aanlaat, blijft cpu gebruik tussen 0 en 2, wanneer ik kazaa opstart word dat ongeveer 10, en dan nog edonkey erbij blijft het hetzelfde

Verwijderd

Ik denk dat je HD niet meer in al te beste staat is. Probeer eens een andere

/me spreekt uit recente ervaringen

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb niet ff "zomaar" een andere liggen, als ik dan een nieuwe koop moet ik wel zeker weten dat het daar aan ligt..

Verwijderd

Ratelt je HD veel? Dan heb je te weinig ram. Als het vroeger alleen was als ie warm was kijk dan eens hou warm ie nu wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mn hd ratelt niet.. vroeger was het alleen als mn cpu warm werd, kwam omdat ik cooler er verkeerd had opgezet :P

• megaleo

megaleo

Special member

Probeer anders zo'n testtooltje van de fabrikant van je hd. Kan ook nog wel eens handig zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
testooltje?? ken je dat downloaden? kheb namelijk nix bij mn hd gehad.. behalve een zakje waar de hd in zat :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 18:23:
testooltje?? ken je dat downloaden? kheb namelijk nix bij mn hd gehad.. behalve een zakje waar de hd in zat :)
http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag

Daar staan testtooltjes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 06-03-2003 17:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere manier? ik heb namelijk niet zon zin om mn comp te formateren... B)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. als ik die test doe word mn comp geformat..
dat heb ik liever niet eigenlijk, is er geen andere manier?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Welk progje gebruik je dan?

Als het data life guard van WD is, daar zit ook een extended test bij die je hd niet wist..

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 05-03-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
nah, ik heb een maxtor harde schijf.. dus ik heb di maxtor ding gedownload.. maar die wist mn harde schijf :(

Verwijderd

Topicstarter
nah, ik heb een maxtor harde schijf.. dus ik heb di maxtor ding gedownload.. maar die wist mn harde schijf :( kan ik ook die progs van andere hd merken gebruiken?

• megaleo

megaleo

Special member

Welke heb je gedownload dan?
Deze test ook, en wist geloof ik niet. :)

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

BwO

Up The Irons!

Je zou je harddisk kunnen partioneren en een aparte partitie voor de swap file maken, heb je minder last van fragmentatie. En zie UltraBright's reactie. Kheb er ook ervaring mee :D

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

W3ird_N3rd, dit is een betere link ;) http://gathering.tweakers..._message/16985207#hddvaag

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
speel je dat spel soms online over het internet

want als je dat spel dan speelt icm kazaa dan snoept kazaa een hoop van je bandbreedte weg

en vooral die upload snelheid is belangrijk voor vloeiend spelletjes spelen via internet

http://raptr.com/Doppert/about

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

je gaf al aan dat alleen het uitzetten van KaZaa het zaakje iets sneller maakte... Probeer het voor de grap eens met KaZaa Lite (*klik* B)) dan ben je daar in ieder geval van verlost. Haal daarna nog even Ad-Aware 6 over je systeem heen en verwijder alle spyware die KaZaa (en vast nog wel meer programma's) achtergelaten heeft ;)

Mocht dat niet helpen, dan zou je, zoals eerder gesuggereerd, even in je taakbeheer moeten kijken naar de lopende processen en hun cpu-gebruik op het moment van traagheid.. het spel dat je probeert te spelen zou normaalgesproken tegen de 100% cpu-tijd moeten wegsnoepen, maar als een ander programma teveel vreet, zodat je spel maar 50% krijgt (bijvoorbeeld) dan zou het dus aan dat andere programma liggen...

Nog een mogelijke oplossing (kans = klein) is je CPU-temp nog wat proberen te verlagen, nou denk ik niet dat 53 graden (idle ga ik vanuit) een issue is, maar kijk vooral hoe hoog deze temperatuur wordt nadat je een poos met een spel bent bezig geweest. 53 graden is vrij warm voor een XP 1600 volgens mij (XP1800 van een maat van me wordt niet veel warmer dan 45 graden stressed), maar zou nog kunnen komen door andere multipliër.

Als geen van bovenstaande suggesties iets oplost dan weet ik het niet meer :{

Hoi

Verwijderd

Doppert schreef op 06 March 2003 @ 06:56:
speel je dat spel soms online over het internet

want als je dat spel dan speelt icm kazaa dan snoept kazaa een hoop van je bandbreedte weg

en vooral die upload snelheid is belangrijk voor vloeiend spelletjes spelen via internet
Dit wilde ik ook gaan zeggen. Met Edonkey precies hetzelfde: Als je dat hebt aanstaan kan je dus niet normaal gamen online. Ik zou zeggen bekijk je ping in die games en als die hoog is (boven de 200 a 300) dan ligt het daaraan. ;)

Daarbij geloof ik dat beide programma's ook de mogelijkheid hebben om de priority in te stellen. Dit houdt in dat ze door windows als een belangrijk prog worden gezien en dus hoger in het lijstje van de CPU staan.

maw als je kazaa of edonkey op een priority van "real-time" (hoogste) hebt staan dan pakt windows dus zowat 100% van je processortijd. Dan kan je je voorstellen dat andere programma's nie snel lope.

Niet alleen bij Kazaa en edonkey kan dit een probleem zijn. Ik zou alle processes ff checken op hun priority.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 11:02 ]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Misschien ook even checken op spyware enzo ? KaZaA (niet de lite versie dus) en eDonkey staan er bekend om dat ze spyware bevatten. Gewoon even checken met ad-aware.

Ik knikker altijd ALLES uit als ik ga gamen, omdat games van zichzelf veel resources vragen. En er is nix zo irritant als je aan het gamen bent als een MSN venster ... ;)

<edit>Damn, post van Nobody niet gelezen ... komt dus op hetzelfde neer</edit>

[ Voor 11% gewijzigd door 1st_Ro op 06-03-2003 11:12 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat staat er toch? O-)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif rules! :X
NoBody schreef op 06 maart 2003 @ 10:05:
Nog een mogelijke oplossing (kans = klein) is je CPU-temp nog wat proberen te verlagen, nou denk ik niet dat 53 graden (idle ga ik vanuit) een issue is, maar kijk vooral hoe hoog deze temperatuur wordt nadat je een poos met een spel bent bezig geweest. 53 graden is vrij warm voor een XP 1600 volgens mij (XP1800 van een maat van me wordt niet veel warmer dan 45 graden stressed), maar zou nog kunnen komen door andere multipliër.
Die temp lijkt me niet echt zorgwekkend... Ik draai m'n Pentium 3 voor de grap wel eens zonder fan en tot 90 graden gaat dat goed (BurnP6, duurt een half uur voor je zonder fan die 90 graden haalt..). Dan slaat de comp vast vanwege de ingebouwde beveiliging van de P3 :)

Als de temp te hoog is, en er gaat geen beveiliging aan zoals bij de Athlon, dan krijg je corrupte data en crashes... Geen traagheid...

Verwijderd

Topicstarter
kazaa lite heb ik al :) maar als ik alles uitzet behalve Norton antivirus en programmatje van mn 3dkaart driver dan doet ie het wel goed, met de brandbreedte heeft het nix te maken... want gewoon in windows gaat ie ook sloom. ping is namelijk gewoon rond de 30/40

de temp is denk ik nix mis mee... hij blijft altijd ronde de 53 graden ook als ik zoveel mogelijk tegelijk doe en dan ga kijke...

maar met die partities, hoe werk dat dan precies (ik weet wel hoe ik moet maken enzo) maar hij checkt dan toch de hele schijf.. dus dan moet ie ook dat andere checken.. lijkt mij... kzal het wel weer fout hebben...

kan iemand misschien een lijstje geven met alle processen die bij taakbeheer moeten staan? misschien heb ik wel gewoon een hoop overbodige processen lopen ofzo.. wat me niet echt waarschijnlijkt lijkt omdat ik pas een maand geleden heb geformateerd... ik heb nu 27 processen aanstaan..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:27 ]

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

W3ird_N3rd schreef op 06 March 2003 @ 18:05:
[...]

Die temp lijkt me niet echt zorgwekkend... Ik draai m'n Pentium 3 voor de grap wel eens zonder fan en tot 90 graden gaat dat goed (BurnP6, duurt een half uur voor je zonder fan die 90 graden haalt..). Dan slaat de comp vast vanwege de ingebouwde beveiliging van de P3 :)
het is maar net wat je grappig vind Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif
Als de temp te hoog is, en er gaat geen beveiliging aan zoals bij de Athlon, dan krijg je corrupte data en crashes... Geen traagheid...
dan heb jij vreemde ervaring met AMD denk ik (let op het vetgedrukte gedeelte :P), want uit een filmpje (alweer verjaard maar toch) van tomshardware bleek dat hij dan gewoon heel langzaam ging lopen en uiteindelijk zelfs opgeblazen werd (alle AMD's, de Intel's liepen gewoon vast) :{

Hoi

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

NoBody schreef op 07 maart 2003 @ 16:47:
[...]

het is maar net wat je grappig vind Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif
Zat me idd rot te lachen, ik wou de beveiliging van m'n P3 eerst testen door de fan uit te doen en te gaan quaken, loopt dat kreng niet vast!Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif
[...]

dan heb jij vreemde ervaring met AMD denk ik (let op het vetgedrukte gedeelte :P), want uit een filmpje (alweer verjaard maar toch) van tomshardware bleek dat hij dan gewoon heel langzaam ging lopen en uiteindelijk zelfs opgeblazen werd (alle AMD's, de Intel's liepen gewoon vast) :{
Dan heb jij niet goed naar het filmpje gekeken ;).

De P4 gaat héél langzaam doen wanneer de koeler verwijderd word, maar loopt niet vast.

De P3 stopt na een paar seconden, maar het terugplaatsen van de koeler en rebooten is voldoende om de boel weer draaiende te hebben.

Bij de Athlon 1400 zie je dat de computer niet zomaar vaststaat of langzamer gaat lopen, maar hij _crasht_ (oftewel : de cpu is zo heet geworden dat er foute instructies uit gekomen zijn)! Nog een paar seconden later word de core uitgerookt.

Bij de Athlon MP halen ze de koeler er iets te grof af en beschadigt vermoedelijk het mobo of videokaart oid, want het beeld valt weg. Een paar sec later gaat ook deze core roken.

Traagheid komt alleen bij de P4 voor :z (en dat is ook meteen de enige proc die blijft draaien)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 07-03-2003 17:40 ]

Pagina: 1